Overstappen naar andere internet provider?

21-05-2019 17:00 19 berichten
Ik heb thuis internet van online.nl en kreeg net een mailtje dat ze weer de prijs gaan verhogen. Ik heb eens terug gezocht en ze lijken wel iedere 6 maanden er 2 euro p/m bovenop te gooien. Het voelt een beetje alsof ik afgezet word want hoezo is mijn internetverbinding nu duurder dan vorig jaar?
Dus zit ik er aan te denken om over te stappen, bijvoorbeeld tele2 is een tientje per maand goedkoper!

Maar hoewel ik met mijn elektra moeiteloos overstap ieder jaar ben ik hier wat huiveriger voor. Als ik tele2 google zie ik allemaal negatieve reviews. Maar ja, als ik online google zie ik dit ook en dat werkt gewoon prima.

Is overstappen voor je internet thuis een recept voor drama? Of is het net zo makkelijk als overstappen voor je elektra?

Ik heb overigens geen tv of vaste telefoon, woon alleen en gebruik niet veel internet: beetje browsen en af en toe wat streamen en dat is het wel. Ik game niet en download amper dingen, zeker geen series oid. Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Tele2 en geen problemen ermee.
Ziggo is wel vaak drama.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen wifi meer thuis. Ik doe alles via mijn telefoon (tethering) - ik heb een unlimited abonnement van Tele2 en ik vind het ideaal.
Ik heb ook Tele2, al jaren. Ze hebben in die tijd de prijs nauwelijks verhoogd. Wel een keer een modemprobleem gehad en dat werd toen snel en adequaat opgelost. Verder nooit problemen mee.
Alle providers worden steeds duurder. Ik had ook een verhoging bij Ziggo.
Wij zijn heel tevreden met Telfort. Wij hebben geen tv of telefoon, alleen maar internet en dat werkt echt prima.
Alle reacties Link kopieren
Bel ze op en zeg dat je gaat overstappen, wie weet geven je korting!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
21-05-2019 17:34
Wij zijn heel tevreden met Telfort. Wij hebben geen tv of telefoon, alleen maar internet en dat werkt echt prima.

Ik ook, al jaren.
Kan me geen storing herinneren en toen ik een keer een nieuw modem nodig had, werd die de volgende dag bezorgd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bel ze op of vraag desnoods via Facebook of ze nog een aanbieding voor je hebben als je nog een jaar lid blijft. Bij T-mobile krijg ik tot nu toe ieder jaar weer korting op deze manier. :)
Hier thuis bevalt T-mobile goed, was ook makkelijk zelf te installeren.
miedo schreef:
21-05-2019 17:02
Ik heb ook Tele2 en geen problemen ermee.
Ziggo is wel vaak drama.
Wij gingen van online (eerder offline) naar ziggo. Ook niks, inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 258.3 mbps download en 25.4 upload, maar het belangrijkste zijn toch de tv-kanalen. Natuurlijk kan ik die streamen met chrome cast of een ander systeem, maar dan vind ik de kwaliteit veel minder.

Helaas geen (echte) 4k-tv. Dus als ik bij een andere provider dezelfde zenders kan krijgen maar dan in 4k-kwaliteit, dan ben ik meteen weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al jaren Tele2. Ik ben er tevreden over. Krijg nu zelfs een half jaar tien euro korting p.m.
miedo schreef:
21-05-2019 17:02
Ik heb ook Tele2 en geen problemen ermee.
Ziggo is wel vaak drama.
Zo zie je maar: ik ben zielsgelukkig met Ziggo en ken een paar mensen die gek werden van de vele storingen bij Tele2, ze zijn door mijn enthousiaste verhalen overgestapt naar Ziggo en alles werkt gewoon. Altijd, en werkzaamheden worden van tevoren aangekondigd per mail, handig! :)

Schijnt er ook een beetje aan te liggen waar je woont, op het platteland is volgens mij veel meer storing dan in de stad.
Alle providers gooien zo af en toe de prijzen wat omhoog: ik zou even uitzoeken welke provider goed werkt in jouw buurt.
Voor 2 euro p.m. ga ik geen risico nemen en overstappen naar een iets goedkopere provider die wellicht de helft van de tijd op z'n kont ligt.
Ook heb ik een heel goedkoop abbo voor mobiel van Vodafone, alleen voor Ziggo-klanten.
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
21-05-2019 17:34
Wij zijn heel tevreden met Telfort. Wij hebben geen tv of telefoon, alleen maar internet en dat werkt echt prima.
Daar heeft TO niet zoveel aan, want Telfort houdt op te bestaan en je kunt er geen nieuwe klant meer worden.

Over elke provider ga je negatieve reviews vinden. Net als over elke energieleverancier. En elke verzekering. En elke dienst die je maar kan verzinnen. Mensen plaatsen nu eenmaal sneller een negatieve reactie dan een positieve. Vraag is, krijg je internet via dsl of via glasvezel? In het eerste geval, dan leveren Online en Tele2 via hetzelfde kabeltje en zal eventueel je modem anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere providers verhogen hun prijzen. Op mijn werk zag ik dat ook voorbij komen van Ziggo en KPN.

Het ligt allemaal maar net aan wat je wil en waar je woont. Wij hadden hier alleen drama met Ziggo; veel storingen en geen bereik. Nu (weer) KPN en dat bevalt goed. Wel wat duurder dan een Tele2.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben drama gehad met Tele2 en Online. Klantenservice van likmevestje.
Telfort gaat al jaren prima.
Alle reacties Link kopieren
Tmobile en tele2 geven je internet via dezelfde verbinding als online (waarschijnlijk dsl) en zal kwalitatief niet veel anders zijn. Soms doet een nieuwe modem wonderen. Tmobile heeft nu geen aansluitkosten en heeft gezegd de komende jaren de prijzen niets te verhogen!
Alle reacties Link kopieren
Overstappen van internet-provider kan een drama zijn, maar het hoeft niet.
Alle providers zijn duurder geworden (behalve T-mobile, volgens mij).
Je zit met andere kastjes, terugsturen oude kastje, en meer van dat ge-etter. Helemaal als je je SSID/password wilt aanpassen aan je oude situatie (zodat je niet al je apparaten opnieuw hoeft in te loggen) kan dat soms lastig zijn.
Dat heb je bij elektriciteit allemaal niet.

Maar het hoeft niet echt fout te gaan. Hier stap ik elke 2 a 3 jaar over. Tele2 en Online.nl zijn wel de twee grootste draken, als ik zo om mij heen luister. Kpn (Telford is nu ook Kpn) en Xs4all zijn de meer betrouwbare (maar ook duurdere)

Je kunt pech hebben of geluk.... werkend wordt het uiteindelijk meestal wel.
Ik woon in Amsterdam en heb intenet via dsl. Ik hoef dus niet zo veel (hoeft niet heel snel en ik hoef geen tv) want ik doe er niet zo veel mee. 'Al' mijn apparaten opnieuw inloggen: dat zijn er 2 dus dat kan ik ook nog wel aan X-D
Ik heb dus geen klachten over het internet, ik vind alleen 32,50 per maand prijzig. Zeker als ik dan zie dat een concurrent het voor 22 aanbiedt (voor het eerste half jaar en daarna 25 maar dat scheelt nog steeds - zeker als online die trend volhoudt met steeds maar weer te verhogen).

Ik denk dat ik overstappen maar gewoon ga proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven