Welke airfryer?

26-11-2018 19:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een airfryer lijkt mij echt ideaal. Wie heeft er 1, wat maak je er allemaal in en hoe vaak gebruik je hem?
En welke kan je me aanbevelen (voor 2 volwassenen en 3 kinderen) en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Philips XL. Kan wel 2 kg patat in. Je kan beter vragen wat doe ik er niet in?
Wel ovensnacks gebruiken, anders blijven ze zo bleek.
ik geef mn bek ook maar een douw
koop in ieder geval een groot of supersize model!
ik spuit snacks in met zonnebloemolie en dan is mijn ervaring dat je ook gewone snacks kan bereiden.
Alle reacties Link kopieren
De XL. Staat altijd op het aanrecht. Zo gebruik ik hem als minioven, en gebakken aardappels worden ook lekker.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb een molino cadeau gehad voldoet hoor maar denk dat met een Philips wel betere resultaten te behalen zijn.
Bak er aardappeltjes in, afbakbroodjes, airfryer snacks de bitterballen van de Lidl zijn lekker , groenteschotels, etc
Alle reacties Link kopieren
Met 5 personen is misschien een XXL nog wel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwsgierig: wat kun je met een airfryer wat de oven niet kan?
Gegrilde groenten, lekker knapperig in plaats van in een plasje vocht.
Kippenpootjes/vleugeltjes, yumm
Over gebleven gekookte aardappelen in de airfryer
En alles wat je normaliter in de frituur doet, en dan uiteraard de oven variant. Zoals laatst loempia in de airfryer voor bij de rijst en groenten.
Afbakbroodjes

Hier ook lang getwijfeld maar geen moment spijt gehad, we gebruiken hem meerdere keren per week.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de XL die we met 2 personen gebruiken. Voor jullie situatie zou ik echt XXL doen, als er mensen met ons mee-eten moet alles om de beurt : patat, dan snacks en dan weer patat. Zou soms zelf ook wel de XXL variant willen.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Wij hebben de Philips xxl. Fijn apparaat makkelijk schoon te houden. Wij gebruiken hem nu voor drumsticks, patat, vissticks,. Snacks, aardappeltjes.

Er kan nog veel meer mee. Collega gebruikt hem echt dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
26-11-2018 19:57
Philips XL. Kan wel 2 kg patat in. Je kan beter vragen wat doe ik er niet in?
Wel ovensnacks gebruiken, anders blijven ze zo bleek.
Wat doe je er niet in :hyper:

(Maar ben serieus benieuwd wat je er niet in doet)

Wij eten vaak pasta, rijst, couscous, wraps, salade etc. Daar lijkt een airfryer mij helemaal geen toegevoegde waarde voor?
Is denk ik beter als je vaak avg eet?
Alle reacties Link kopieren
Hij wordt hier elke dag gebruikt. Elke dag wordt hij wel voor iets ingeschakeld.
De magnetron overigens vééél vaker, maar toch hoort de Airfryer (Philips) bij de meestgebruikte apparaten. Airfryer 2 (budgetmerk) wordt nooit gebruikt.

Koelkast, vrieskast, magnetron, gaspitten, koffiezetter, airfryer, mixer, kitchenaid, keukenoven, friteuse. Dat is de volgorde.

Bij gelegenheid bak ik ook een tosti of een wafel uit een apparaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
26-11-2018 21:04
Hij wordt hier elke dag gebruikt. Elke dag wordt hij wel voor iets ingeschakeld.
De magnetron overigens vééél vaker, maar toch hoort de Airfryer (Philips) bij de meestgebruikte apparaten. Airfryer 2 (budgetmerk) wordt nooit gebruikt.

Koelkast, vrieskast, magnetron, gaspitten, koffiezetter, airfryer, mixer, kitchenaid, keukenoven, friteuse. Dat is de volgorde.

Bij gelegenheid bak ik ook een tosti of een wafel uit een apparaat.
Waar gebruiken jullie de magnetron zo vaak voor ? Ik denk hier een a twee keer per week net als de airfryer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verrast over de mogelijkheden van de airfryer. Het voordeel is dat je niet hoeft te voorverwarmen. Ik bak er geregeld friet in, of vandaag aardappelschijfjes. Ook kipfilet, speklapjes doe ik in de airfryer. En de ovensnacks, vooral die van mora zijn erg lekker. Wij hebben de princes xxl.
Nee, de airfrayer kan de frituurpan niet helemaal vervangen...
appelbeignets en oliebollen bakken, helaas.
dus alleen voor deze dingen komt bij mij de frituurpan weer tevoorschijn
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
26-11-2018 21:09
Waar gebruiken jullie de magnetron zo vaak voor ? Ik denk hier een a twee keer per week net als de airfryer.
Opwarmen dranken meestal. Koffie, chocolademelk, soep. Koudgeworden koffie is prima weer op temperatuur te brengen door hem enige seconden in de magnetron te zetten.

En daarnet had ik een koud kluwentje spaghetti wat op het laatst nog door het eten moest. Dus ik zet de spaghetti twee minuten in de magnetron zodat de kou eraf is en ik al het eten niet nogmaals hoef te verhitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou m niet meer kunnen missen.
Een beetje een onbekend merk , kan er even niet opkomen en nu ook niet gaan kijken.
Maar ik zou m niet meer kunnen missen...ik bak er freitjes (Aviko) en Mora kroketten in. Wil er nog s een taartje in gaan bakken. Komt er alleen nog steeds niet van. Ook s broodjes in gebakken maar dat vond ik toch niet zo'n succes.
En aardappelen in stukjes met wat olie en rozemarijn...en dan tussendoor omschudden...heerlijk.
Friet is eigenlijk nog nooit goed gelukt althans smaakt echt anders dan uit de friteuse welk merk en soort gebruiken jullie ?
Yildizlar schreef:
26-11-2018 21:52
Friet is eigenlijk nog nooit goed gelukt althans smaakt echt anders dan uit de friteuse welk merk en soort gebruiken jullie ?
hetzelfde als uit de friteuse gaat je gewoon niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
26-11-2018 21:52
Friet is eigenlijk nog nooit goed gelukt althans smaakt echt anders dan uit de friteuse welk merk en soort gebruiken jullie ?
Die 3 minuten friet van Beverland, echt binnen no time klaar en erg lekker.
Boarn schreef:
26-11-2018 22:10
Die 3 minuten friet van Beverland, echt binnen no time klaar en erg lekker.
Oh ja die heb ik ooit gehad maar die zijn een partij bewerkt en ook veel meer calorieën .
Alle reacties Link kopieren
GATVERDAMME!!!Patat uit de airfryer? Maar goed dat jullie mijn vrouw niet zijn. Dat ding stond meteen bij het groot vuil.

Patat moet in de frituurpan. Anders is het echt niet te vreten. En zeg niet dat het wel zo is, want je eet dan warme aardappelsmurrie in plaats van patat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de Philips XL. Gebruik hem zo'n twee keer per week, voor aardappelen, frites, falafel, kip, broodjes, etc. Wij zijn zeker geen avg-types, maar juist door de Airfryer zijn wij weer wat meer aardappelen gaan eten.

Ik koop meestal de Franse frites van Albert Heijn uit het koelvak. Hierin zitten geen rare toevoegingen en ze zijn altijd perfect goudgeel en krokant. Je moet ze wel snel opeten, anders worden ze taai.

Zelfgemaakte frites zijn daarentegen nog nooit gelukt, ze worden niet knapperig genoeg.

Ik vind het een fijn apparaat, al begint hij nu (na vier jaar) soms wat te haperen. Ben benieuwd hoe lang hij nog meegaat. Als hij kapot is, komt er zeker een nieuwe, maar dan wel een maatje groter.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reacties! Ik denk dat we dan beter voor een xxl kunnen gaan als ik het zo
lees. Kunnen jullie me nog een merk aanbevelen? Of welke juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Philips geeft prima resultaat, komt ook goed uit alle testen. Ben dus alleen benieuwd hoe lang hij meegaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven