Sodastream

19-05-2019 20:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er dit apparaat en wat vind je ervan?

Ik ben vooral benieuwd of de Cola light te drinken is. Kan je die bijvoorbeeld vergelijken met Pepsi, Coca Cola of een huismerk?

https://www.sodastreamstore.nl/c/spirit?filter=34125
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een fantastisch apparaat!

Alleen ben ik wel ‘verwend’ door het kunnen regelen van de intensiteit. Buiten de deur een spa’tje vind ik nu vaak te ‘hard’.

De siropen gebruik ik niet. Maar toevallig heeft mijn broertje de cola light en hij is best lekker (ik kan je niet zeggen waar het mee te vergelijken is, ik drink normaal geen cola)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ben ook erg benieuwd.
Ik lees ook mee.
We hebben hem ook.

Cola light is goed te doen. Tussen merk en huismerk in.
Van merk is hier de fan van coca cola. Qua huismerken Aldi, jumbo.

Hier ook de ijsthee lemon. Die is ook heel lekker.
Vooral het zelf regelen van de prik. Ik ben gek op extra prik in mijn water.

Maar we maken ook wel smaakjes met limonade. Oa lemon en grenadine smaak.
Alle reacties Link kopieren
Typisch zo'n apparaat wat over een paar jaar massaal op rommelmarkten ligt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één en vind het geweldig. Cola siroop geen ervaring mee. Wel de ginger ale en die vind ik wel lekker, maar ik drink het liefst gewoon bruiswater.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-05-2019 21:17
Typisch zo'n apparaat wat over een paar jaar massaal op rommelmarkten ligt.

Zo’n apparaat bestaat anders al een jaar of 30. Misschien niet onder die naam, maar mijn ouders hadden er al een toen ik nog thuis woonde.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil tussen de spirit en de spirit one, behalve de prijs?
Alle reacties Link kopieren
Topding, nooit meer slepen met flessen en ook geen gedoe met statiegeldflessen retour brengen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-05-2019 21:17
Typisch zo'n apparaat wat over een paar jaar massaal op rommelmarkten ligt.
Heb je er zelf een dan? Hij wordt hier dagelijks gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
19-05-2019 21:37
Heb je er zelf een dan? Hij wordt hier dagelijks gebruikt.
Ja, hier ook. We hebben er zelfs twee. Één zachtroze in de keuken, en een zwarte op de studeerkamer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doe je eigenlijk met zo'n cilinder en hoeveel glazen heb je dan ongeveer getapt? (bij gemiddelde bruis)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
20-05-2019 01:12
Hoe lang doe je eigenlijk met zo'n cilinder en hoeveel glazen heb je dan ongeveer getapt? (bij gemiddelde bruis)
Zo'n cilinder is goed voor 60 liter, de colasmaak is goed voor 7 - 9 liter cola afhankelijk van de sterkte.
Zou voor mij alleen een dure grap worden zeker omdat ik zelden frisdrank drink (meestal buiten de deur ook nog) alleen bruisend mineraalwater vind ik lekker. Met ijs, op een warme dag meer dan in de winter.

De huismerkflesjes mineraalwater die ik hier koop kosten ong. 70 cent voor 3 liter.. in handige halve-literflesjes die voor van alles en nog wat herbruikt worden.
Kan me ook herinneren dat die dingen al tientallen jaren bestaan, alleen was het toen een veel groter apparaat als ik me goed herinner.
En veel duurder in aanschaf.

Ik ben bang dat je er wel bronwater in moet doen, zeker als je ergens woont waar het drinkwater niet echt geweldig van kwaliteit is.
Dan loop je nog te sjouwen :)
Mijn keukenkast puilt weer uit, genoeg mineraalwater en cola e.d. voor visite in de keuken zonder sjouwen: appie is mijn beste vriend wat dat betreft, ik denk bijna goedkoper dan zo'n apparaat. Appie neemt ook statiegeldflessen weer mee dus niet meer sjouwen is voor mij geen argument. Ook moet je altijd ijs in huis hebben denk ik; of het nou echt superhandig is...?
Ik lees mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook, en super blij mee. Gebruik hem wel alleen voor prikwater eigenlijk, en soms maak ik met gewone limonadesiroop een priklimonade.
Ik ben bang dat je er wel bronwater in moet doen, zeker als je ergens woont waar het drinkwater niet echt geweldig van kwaliteit is.
In Nederland is het water overal van zeer hoge kwaliteit, beter dan bronwater soms zelfs. Dat is ook de voornaamste reden dat ik een sodastream heb: in Nederland bronwater drinken is zo'n verschrikkelijke verspilling en onzinnige milieuvervuiling.
Ooit een gehad en uiteindelijk op marktplaats gekomen.
De siropen vond ik niet lekker gebruikte hem alleen voor bruisend water .
Jaar of zo gebruikt en toen kwam de klad er in.
Maar dat ligt meer aan mij dan aan het apparaat .
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden het tegenvallen. Prik was snel weg, siropen vonden we ook niet lekker qua smaak.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
20-05-2019 01:50
Zo'n cilinder is goed voor 60 liter, de colasmaak is goed voor 7 - 9 liter cola afhankelijk van de sterkte.
Zou voor mij alleen een dure grap worden zeker omdat ik zelden frisdrank drink (meestal buiten de deur ook nog) alleen bruisend mineraalwater vind ik lekker. Met ijs, op een warme dag meer dan in de winter.

De huismerkflesjes mineraalwater die ik hier koop kosten ong. 70 cent voor 3 liter.. in handige halve-literflesjes die voor van alles en nog wat herbruikt worden.
Kan me ook herinneren dat die dingen al tientallen jaren bestaan, alleen was het toen een veel groter apparaat als ik me goed herinner.
En veel duurder in aanschaf.

Ik ben bang dat je er wel bronwater in moet doen, zeker als je ergens woont waar het drinkwater niet echt geweldig van kwaliteit is.
Dan loop je nog te sjouwen :)
Mijn keukenkast puilt weer uit, genoeg mineraalwater en cola e.d. voor visite in de keuken zonder sjouwen: appie is mijn beste vriend wat dat betreft, ik denk bijna goedkoper dan zo'n apparaat. Appie neemt ook statiegeldflessen weer mee dus niet meer sjouwen is voor mij geen argument. Ook moet je altijd ijs in huis hebben denk ik; of het nou echt superhandig is...?
Ik lees mee :)
Cilinder kost 12.95. Dus is zo'n 20 cent per liter. Dan heb je alleen aanschafkosten van het apparaat nog natuurlijk. Maar ik heb de goedkoopste in een aanbieding gekocht voor 35 euro (incl 2 flessen en een cilinder).

Qua sjouwen scheelt het mij ook niks, want PICNIC zette het hier in de keuken. Maar het is wel beter voor het milieu.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb sodastream, af en toe heb ik cravings naar prikwater (zonder smaakje) en dan gebruik machine.
Eerst zo'n fles vullen en koelen voor paar uur, dan bubbels erin (ik kan intensiteit zelf bepalen bij mijne) en genieten maar.

Ik gebruik het nu al jaar of 5. Perfect systeem.

Ook gewoon de flessen om koud water in koelkast te hebben of water binnen handbereik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een en zo ontzettend blij! Ik drink zelf bijna alleen bruisend water, waardoor we ook vrijwel geen fris in huis hebben. Als we nu onverwacht bezoek krijgen heb ik altijd wat fris in huis, de siropen heb ik ooit in de aanbieding ingeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel al zo lang of ik zo'n ding aan moet schaffen. Nu drink ik vaak bruisend mineraalwater in flessen. Als ik erover nadenk is het enige dat me tegenhoudt het gedoe met die cilinders.

Wie haalt me over? ;-)
Alle reacties Link kopieren
mariss89 schreef:
20-05-2019 18:04
Ik twijfel al zo lang of ik zo'n ding aan moet schaffen. Nu drink ik vaak bruisend mineraalwater in flessen. Als ik erover nadenk is het enige dat me tegenhoudt het gedoe met die cilinders.

Wie haalt me over? ;-)
Je kan ze nu ook ruilen bij de blokker. Of bedoel je dat niet met het gedoe?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
20-05-2019 19:19
Je kan ze nu ook ruilen bij de blokker. Of bedoel je dat niet met het gedoe?
Dat bedoel ik inderdaad! De vorige keer dat ik het opzocht kon het alleen bij de MediaMarkt. Ik ga er nog eens over nadenken :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook over nagedacht maar vind het vrij duur. 100 euro voor zo’n apparaat. Hoewel ik inderdaad nu wel aanbiedingen zie voor 50 EUR.
Maar die cilinders vind ik wel prijzig, 36 EUR oer stuk?
https://www.bol.com/nl/p/sodastream-gas ... oductTitle
robinson wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:46
62.75% gewijzigd
Het ligt er maar net aan waar je je norm legt. Mijn ouders hebben er eentje. Ik vind ze goed genoeg. Mijn vriendin daarentegen is wat kritischer en vind de cola/fanta/... te plat en te 'plakkerig'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven