Mode & Beauty alle pijlers

Tretinoine/vitamine a zuur

09-03-2017 21:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of dat nog altijd zonder recept verkrijgbaar is in Spanje?

Ik gebruik het al een jaar of 3, geweldig! Mijn vaste "dealer" gaat ermee ophouden helaas... Omdat ik een tripje naar Spanje in de planning heb staan dacht ik daaraan...
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het daar altijd bij de apotheek sls ik er in de zomervakantie ben. Zonder recept €10 in het dorp st pere pescador. Dus ik denk gewoon in heel Spanje verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Er is een reden dat het hier alleen op recept verkrijgbaar is...



Je weet dat je bij het gebruik niet in de zon mag?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk weet ik dat! Ik ga nooit met mijn gezicht in de zon... zelfs niet met mijn spf 50. Heb me echt heel goed ingelezen maar dank voor je bezorgdheid.



@poeder, dankjewel. Ook recent nog? Ik hoop dat het inderdaad overal is!
Alle reacties Link kopieren
echt? Hoe gebruik je dit dan?

Ik gebruik hetzelfde spul als behandeling tegen acne, ik heb de (schilferige) vellen aan mijn kin hangen bij gebruik eens per 2 dagen. Is dit in verschillende sterktes te krijgen ofzo?
I don't know what that means.
quote:TemperanceB schreef op 09 maart 2017 @ 22:47:

echt? Hoe gebruik je dit dan?

Ik gebruik hetzelfde spul als behandeling tegen acne, ik heb de (schilferige) vellen aan mijn kin hangen bij gebruik eens per 2 dagen. Is dit in verschillende sterktes te krijgen ofzo?Ja, dit kan je in verschillende sterktes krijgen. Ik denk eraan om ook te beginnen vanwege milde acne en beginnend verval de afgelopen paar jaar (het helpt namelijk ook tegen huidveroudering). Een vriendin van mij is dermatoloog, en zij raadt mij aan om te beginnen met 0,025%. Ze raadt aan twee keer per week de hoeveelheid van een erwt aan te brengen na reinigen van gezicht 's avonds, en dan na een paar minuten een moisturizer eroverheen aan te brengen. Sommige mensen mengen het met hun moisturizer, dus dat is ook nog een optie. Ben nog niet begonnen, maar denk er zwaar over om een receptje aan mijn huisarts te vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 09 maart 2017 @ 22:16:

Er is een reden dat het hier alleen op recept verkrijgbaar is...



Je weet dat je bij het gebruik niet in de zon mag?



Ze gebruikt het al 3 jaar, wat denk je zelf?



En nederland zit vol protocollen wat nergens op slaat, stel je voor dat je daar ook maar iets overheen gaat.

Je kan de wereld vol ibuprofens kopen oa bij de kruidvat, moet je kijken wat dat met je doet als je teveel neemt.

Gek dat dat wel kan.



TO,

Volgens mij kun je dat gewoon in vele apotheken krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:FunnyFace8 schreef op 09 maart 2017 @ 23:44:

[...]





Ja, dit kan je in verschillende sterktes krijgen. Ik denk eraan om ook te beginnen vanwege milde acne en beginnend verval de afgelopen paar jaar (het helpt namelijk ook tegen huidveroudering). Een vriendin van mij is dermatoloog, en zij raadt mij aan om te beginnen met 0,025%. Ze raadt aan twee keer per week de hoeveelheid van een erwt aan te brengen na reinigen van gezicht 's avonds, en dan na een paar minuten een moisturizer eroverheen aan te brengen. Sommige mensen mengen het met hun moisturizer, dus dat is ook nog een optie. Ben nog niet begonnen, maar denk er zwaar over om een receptje aan mijn huisarts te vragen.

Ah, thanks voor je antwoord! Wist ik niet

Ik smeer hier mijn gezicht, schouders en decolleté in, ik vind het een verschrikking, doet echt pijn, zo'n droge dunne huid! Als het beter gaat (wat ik wel merk) zal ik eens een milder tubetje aanvragen bij de ha.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
TemperanceB, als je echt een heel gevoelige huid hebt kun je de eerste maand het beste 1 keer per week gebruiken de minste sterkte. Dan ga je langzaam uitbreiden naar 2x per week, om de 2 dagen, om de dag en uiteindelijk elke avond. Je moet het echt heel langzaam opbouwen

Ter grootte van een erwt inderdaad en minimaal een kwartier wachten na het reinigen van je gezicht.



Jillz, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
TemperanceB, gaf de dermatoloog jou niet nog een recept erbij? Ik kreeg bij de eerste tube er nog ureumzalf bij. Dat heb ik nu niet meer nodig maar dat hielp heel goed tegen roodheid/schilfers/trekkende huid. Kreeg er ook een half boekwerk bij hoe op te bouwen (welke dag smeren en welke niet) en te beschermen (minimale SPF bescherming).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@Ana-nas: ik weet niet of je met de auto gaat naar Spanje maar in Frankrijk kun je het nog zonder recept kopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In Spanje kan je het gewoon kopen, onder de merknaam retirides.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Ana-Nas en Lemoos dank voor jullie reacties. Ik heb het voorgeschreven gekregen van de huisarts. De apotheek heeft het uitgegeven zonder bijzonderheden, afgezien van bijwerkingen (niet in de zon, wachten na reinigen). Ik heb het product eerder al gehad, nu een bijna een jaar geleden denk ik, tegelijk met antibiotica. Dit keer heb ik het niet tegelijk gehad, eerst de AB en nu 2 weken de creme, maar geen andere smeerseltjes erbij. De sterkte die ik gekregen heb is 0,05% en ik gebruik het nu 2 weken dus, om de dag.

Ik ben van plan morgen even langs een goede drogist te gaan voor een fijne factor 50. De zon gaat steeds meer schijnen dus ik wil mijn huid wel extra beschermen nu. Maar de zonnebrandcremes die ik altijd koop voor dagjes strand en gewoon een dagje buiten bezig zijn vind ik verschrikkelijk vet en glimmend, en het voelt zo vies. Goed advies is nu wel wat waard. Hebben jullie misschien tips (mag ik dat ook nog vragen Ana-Nas )?
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Eucerin heeft een fijne matterende gezichtscreme met factor 50 http://www.eucerin.nl/pro ... trol-dry-touch-spf-50plus
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ROC fluid voor de gevoelige huid. Eucerin is ook fijn maar bevat vrij veel alcohol denat en dat droogt nog meer uit...
Alle reacties Link kopieren
quote:TemperanceB schreef op 10 maart 2017 @ 21:23:

Ana-Nas en Lemoos dank voor jullie reacties. Ik heb het voorgeschreven gekregen van de huisarts. De apotheek heeft het uitgegeven zonder bijzonderheden, afgezien van bijwerkingen (niet in de zon, wachten na reinigen). Ik heb het product eerder al gehad, nu een bijna een jaar geleden denk ik, tegelijk met antibiotica. Dit keer heb ik het niet tegelijk gehad, eerst de AB en nu 2 weken de creme, maar geen andere smeerseltjes erbij. De sterkte die ik gekregen heb is 0,05% en ik gebruik het nu 2 weken dus, om de dag.

Ik ben van plan morgen even langs een goede drogist te gaan voor een fijne factor 50. De zon gaat steeds meer schijnen dus ik wil mijn huid wel extra beschermen nu. Maar de zonnebrandcremes die ik altijd koop voor dagjes strand en gewoon een dagje buiten bezig zijn vind ik verschrikkelijk vet en glimmend, en het voelt zo vies. Goed advies is nu wel wat waard. Hebben jullie misschien tips (mag ik dat ook nog vragen Ana-Nas )?Ik gebruik in de ochtend na het reinigen eerst een serum en na vijf minuten intrekken smeer ik mijn dagcrème met SPF. Ik gebruik de spullen van Paula's choice (verkrijgbaar in factor 30 en 50). Enige waarbij ik niet ga glimmen alsof ik net uit een frituurpan ben gekropen. La Roche Posay is ook prima alleen niet zo geschikt in combinatie met mijn make-up (ik verdraag geen waterproof mascara).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja de vitamine A zuur creme is erg goed ! inderdaad eerst beginnen met 0,025 anders ga je erg vervellen. Maar wel het beste product dat men kan gebruiken! Antirimpels houd alles mooi strak
Alle reacties Link kopieren
Een wat ouder topic. Ik ga volgende week naar Spanje en ga ook deze crème meenemen. Het schijnt een goed anti-aging middel te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven