Mode & Beauty alle pijlers

Schoudervullingen jasjes verwijderen?

22-02-2019 13:51 17 berichten
Ik heb redelijk brede schouders en de schoudervullingen in jasjes maken mij er niet mooier op. Nou heb ik een stel jasjes binnen via de Wehkamp die ik verder heel leuk vind, maar die schoudervulling! Iemand ervaring met het verwijderen hiervan door een kleermaker? Wordt dat mooi of gaat dan toch het model er uit? Moet dan stiekem het halve jasje uit elkaar zodat een blazer van 4 tientjes het dubbele gaat kosten? Kortom; is het een goed idee om dit te laten vermaken?
Alle reacties Link kopieren
Dit kun je gewoon zelf doen, is heel makkelijk! En als je het een beetje handig doet, kun je het zo doen, dat je zo ook weer terug kan naaien als het niet bevalt.
Ik haalde altijd voorzichtig een klein stukje het naadje van de voering (onder de schoudervulling) los,
En met een beetje geluk zat de schoudervulling soms vast op twee korte punten.
Dan voorzichtig lospielen met een tornmesje, dan dubbelgevouwen eruit trekken, zodat de naad niet verder losgaat.
dan weer dichtmaken.
soms had ik pech en zaten die dingen vastgenaaid in de hele lengte, dan ben je wat langer bezig.
model van mijn jasjes heeft er verder nooit onder geleden.
tenzij je dus een model hebt waarbij het de bedoeling is dat het wat opbolt, dan zou ik ze laten zitten.
Ik heb een hekel aan naaien en er zit bovendien een voering overheen die ik nooit meer netjes dichtkrijg, dus dat was ik niet van plan. ;-)
Ik doe het wel gewoon zelf maar een kleermaker kan het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Meestal zit het met een paar steekjes vast. En als je schouders breed genoeg zijn heb je idd geen vulling nodig.
oke, tja, dan kun je beter bij een kleermaker vragen, of iemand in je omgeving die er handig mee is, t is een klein klusje, dus erg veel zal t niet kosten denk ik.
Goedkoop klinkt goed. :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat?? Zijn de schoudervullingen uit de jaren 80 weer terug?? Gaan we dan ook weer ons haar touperen en de mouwen van blazers opstropen? :rofl:
Nee, hele dunne schoudervullingen, maar ik heb ze gewoon echt niet nodig.

Gaat oa om dit jasje
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, ik schrok al.
Mag ik dan wel de mouwen opstropen? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mocht er behalve een schoudervulling ook een snorretje in zitten, dan zou je het snorretje kunnen laten zitten, geeft net wat vorm.
thistle schreef:
22-02-2019 14:27
Mocht er behalve een schoudervulling ook een snorretje in zitten, dan zou je het snorretje kunnen laten zitten, geeft net wat vorm.
Ik ga even voelen, had nog nooit gehoord van een snorretje! Na googlen denk ik meteen dat dat er (juist!) ook uit moet, dat is net het deel dat de 'quarterback-effect' geeft bij mij. Iig weer wat geleerd vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan of je zelf genoeg schouder hebt om het model zonder vullingen niet te laten lubberen.

In een zakelijke omgeving staat het model met geprononceerde schouders mooier dan tijdens een romantisch avondje uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn schouders zijn drie cm te kort waardoor ik altijd mijn mouwen minstens drie cm korter moet maken. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
22-02-2019 18:42
Mijn schouders zijn drie cm te kort waardoor ik altijd mijn mouwen minstens drie cm korter moet maken. :)
Driekwartsmouw!

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven