Lijkt wel of ik de hele nacht droom

20-04-2018 11:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds half jaar droom ik zoveel dat ik wel tig dingen weet van afgelopen nacht.
Of iets herinnert me aan de droom van de nacht..
Is het theoretisch mogelijk dat je wel neer als 10 dingen weet van een nacht.
Ook steeds heel veel mensen uit de buurt bv die op 1 nacht langs zijn gekomen.
Ook heb ik als ik overdags als ik probeer te slapen wat dan net niet lukt,dat in een stukje fantasie schiet dan zie ik een bekende of loop ik ergens of zie ik een fiets en dan denk ik pff het gebeurd weer.soort snelle flitsachtige beeldgedachte .
Dokter weet ook niet,ook als ik uit wil slapen is het een grote chaos in me hoofd en balanseer in tussen dromen en lijkt wel een soort film wat zich afspeekt met zoveel activiteit.
Is 6 maanden geleden met angst paniek snachts en toen in soort burn out beland . Ben ook de hele dag bewust van me denken waar je normaal niet bij stilstaat
Soort dwangmatigheid wat niet te verbreken is. Vooral niet door die vreemde klachten.
Had vroeger wel is dwanggedachte maar die kon ik altijd verbreken.
Maar door de combinatie blijft alles intact.
Verder krijg ik behandeling ggz en uitgebreide test op adhd add,.
Maar dat verklaart niet die vreemde klachten.
Stress kan rare dingen doen met mensen, dat kan al een verklaring op zich zijn.
Moet je overdag soms veel balletjes in de lucht houden? Dat je altijd in je achterhoofd blijft denken: ik moet dit nog doen, ik moet dat nog doen?
Onbewust zou je jezelf de boodschap kunnen geven dat je niet mag ontspannen. Maar aangezien je lichaam die rust wel nodig heeft, krijg je een rare mix van opgejaagdheid en rust = overactieve dromen waarbij de grens tussen slapen en wakker zijn wat vervaagt (en daarom ook overdag soms lijkt op te treden).
Alle reacties Link kopieren
Als ik stress heb, heb ik ook veel meer heftige lucide dromen.
Ik heb dit doorgaans al, ik kan elke detail onthouden van meerdere dromen per nacht. Maar bij stress wordt het een grote chaos-droom.
Ben je ook aan medicatie?
Ik kreeg het bij het gebruik van oxazepam meer na het was uitgewerkt; alsof tijdens oxazepam niks verwerkt kon worden en dat daarna en masse in dromen gebeurde.
Bros before hoes
Ik heb het ook al zo lang als ik leef. Las ooit dat mensen die hun dromen herinneren vaker wakker worden waar door een deel van het brein ook wakker wordt, waar door je dus zaken onthoudt die mensen die goed door slapen niet onthouden. Dat lijkt me een zeer logische verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Dank je snug.
Ja ik ben echt een dwaas geweest.
Moet 3x sporten,moet dit dat ook soort dwangmatig leven zonder rust te hebben,maar ik leed daar niet echt onder dacht ik.
Als de kids een plekje beschadigde in huis direct weer repareren etc.
Maar het enge is dat je je steeds afvraagt hoe het eerst ging,
Toen je nog goed functioneerde .
Hoe gedachtes kwamen en gingen en slapen iets normaals was.
Soms ga ik zelfs wel twijfelen ofdat ik dit niet altijd had als je bv in de zon licht en wegdommelt,maar er niet bij stil stond ofzo..
Ben gwn altijd perfectionistisch geweest en alles op orde hebben.
Iemand advies hoe er mee om te gaan.?
Je voelt je er zo alleen in.
Heb nu ook weekje quitiapine 25 mg voor slapen gaan (had klachten daarvoor al) maar mij is niet duidelijk of dat spul in je bloedspiegel opstapelt zoals een ad en pas naar paar weken effectiever wordt,ofdat het zoals op de bijsluiter 8 uur werkt,opinies wisselen daarover.
Je valt er alleen door in slaap is mij gevoel.

Grs
Zoals op de bijsluiter staat, uiteraard.

Vind het extreem bijzonder dat je huisarts niet weet wat het is. Heb je hem dit allemaal wel verteld, of enkel dat je veel droomt? Het is toch werkelijk geen hogere wiskunde om 1+1 op te tellen? Loop je al bij een psych? Wat zegt hij of zij?
Net als strikje heb ik het ook al zo lang als ik leef.
Alleen toen ik een tijdje regelmatig speed nam had ik er totaal geen last van en wiet roken hielp ook omdat ik dan mijn dromen niet herinnerde en het soms beter leek te kunnen sturen.

Nu leef ik heel gezond en zorg ik dat ik zo min mogelijk stress heb en kan ik mij dus totaal niet veroorloven om perfectionistisch te zijn.
Vaal leid ik mijn gedachten af door te lezen of ik maak een sudoku of een som. Dat helpt ook.
Wandelen helpt en regelmatig praat ik met een goede vriend om mijn gedachten hardop te ordenen.

Quetiapine heb ik ook een tijdje geprobeerd, toen het oncontroleerbaar erg werd omdat ik zwaar overspannen en depressief was.
Het hielp soms om wat te slapen, maar het hielp niet echt.
Voor eventueel een beter effect had ik de dosis zodanig moeten verhogen dat er gevaar voor diabetes zou ontstaan en dat wilde ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja de psych zegt ook stress etc.
Maar ik verwacht dan meer een gedetailieerderde uitleg denk ik.
Maar ik hou het zelf in stand wellicht ook.
Want je gaat erop fixeren.
Het gaat echt niet morgen ineens anders zijn.
Ik blijf in me hoofd ook terug willen naar me oude patronen maar je geest werkt niet meer mee..
Zo moeilijk te verkroppen dat alles wat je leuk vond nu btje niet kan.
Want dan krijg ik de volgende dag nog meer last van me psyche..
En die onrust en niet te verkroppen gevoel is het ergste..
Vooral nu mooi weer is brr..
Grs
Alle reacties Link kopieren
Zijn ook soort van audiotieve half droom half wakker toestanden.
Hele gesprekken voer ik of merk ik op in gedachte en telkens denk ik wat is dit nou ik ben tog wakker.
Maar toch ben ik in een soort lichte roes ofzo het is heel appart.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ook soort van audiotieve half droom half wakker toestanden.
Hele gesprekken voer ik of merk ik op in gedachte en telkens denk ik wat is dit nou ik ben tog wakker.
Maar toch ben ik in een soort lichte roes ofzo het is heel appart.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik nou goed dat je uit een soort perfectionisme je huidige intense dromen en gedachten overdag niet ok vindt? En dat je onbekommerd slapen beter vindt?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat niet echt.
Ik kan het niet verkroppen die vreemde onmenselijke klachten.
Ervaar de hele dag onrust en zelfs in me slaap is er hoge activiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven