Dwang

21-04-2018 15:14 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen die dwanggedachte hebben van opstaan tot slapen gaan elke seconde van de dag?
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, maar ik hoop voor jou dat jij er professionele hulp voor hebt of gaat krijgen. Sterkte.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
https://www.depsycholoog.nl/dwanggedachten/
Ik had af en toe agressieve dwanggedachten toen ik net was bevallen. Ik was bang dat ik mijn baby iets zou aandoen.
Mij hielp het om me te bedenken dat dat juist het laatste was wat ik zou doen en om te denken dat de gedachte ontstond uit het feit dat mijn geest een loopje nam met de kwetsbaarheid van de baby en mijn angst dat ik hem niet goed kon beschermen.
Als ik een groot mes op het aanrecht zag liggen zag ik ineens voor me hoe ik dat oppakte en in mijn baby sneed.

Ik heb het weggeredeneerd en verder zo min mogelijk aandacht geschonken.
En voor de zekerheid liet ik geen messen slingeren en bleef ik ver weg van dingen als relingen van hoge balkons.
Just to be sure.

Ik heb er, zoals in het artikel waarnaar ik in mijn vorige post linkte inderdaad uit schaamte en angst met niemand over durven praten.

Vroeger had ik weleens perfectionistische dwanggedachten en handelingen en die zijn telkens vanzelf verdwenen.
Deze gedachten, de akeligste tot nu toe, zijn gelukkig ook bijna weg.

Ik hoop dat je wat aan dat artikel hebt.
Veel sterkte en succes met het overwinnen van je dwanggedachten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ocdaction.org.uk/forum/obses ... d-thinking

Ik heb meer deze overbewustzijn van me aanwezigheid en zelfs als ik met iemand praat is er een soort van allertheid onrust waar ik aan blijf denken is niet eens een gedachte te zijn.
Voor de rest ook dwangmatig piekeren tussendoor hoe me hersenen functioneerde in goede staat.
En of ik toen veek gedachtes had of niet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven