wat is er met mij aan de hand?

23-05-2019 08:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
enwatnu wijzigde dit bericht op 12-06-2020 11:53
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoelang heb je dit gevoel al?

Moet je niet ongesteld worden?

Ik heb dat gevoel standaar vanaf mijn ovulatie een week....dan denk ik ..nou als ik dood neerval ie het ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Dat is normaal hoor.
Vaak krijg je de klap als alles weer redelijk normaal loopt.
Verder: ga eens bij jezelf na wat jij belangrijke doelen vind in je leven, afgezien van een werkend leven? Wat vind je belangrijk?
Alles op de rit hebben kan je een gevoel van teleurstelling geven of een gevoel van onrust. Je hebt misschien wel een heel andere uitdaging nodig in het leven dan je jezelf verteld hebt. Voor veel mensen is, wat jij hebt bereikt, genoeg om een tevreden leven te leiden.

Ik heb mijn hele leven heel graag dat gevoel ook gehad maar ik heb bijvoorbeeld een constante onrust om te kijken of er meer is dan dat. Dat maakte ook dat ik er vroeger psychisch onder leed en te veel nadacht over de zin van het leven.

Ik werd een stuk gelukkiger toen ik besloot weg te stoppen met kantoorbanen en meer te zoeken naar wat ik wel wilde. Dat was niet de makkelijkste weg maar wel één die me meer bracht dan stomweg doen wat volgens "de norm" het beste was.

Leven is een werkwoord, uitdagingen, risico's nemen, anticiperen op kansen die voorbij komen die niet perse in het verlengde liggen van wat je van jezelf verwacht maar die je prikkelen. Ik denk dat veel mensen psychisch in de problemen komen omdat vergeten zijn om écht na te denken wat ze willen.
Geronimo2 schreef:
23-05-2019 09:12
Alles op de rit hebben kan je een gevoel van teleurstelling geven of een gevoel van onrust. Je hebt misschien wel een heel andere uitdaging nodig in het leven dan je jezelf verteld hebt. Voor veel mensen is, wat jij hebt bereikt, genoeg om een tevreden leven te leiden.

Ik heb mijn hele leven heel graag dat gevoel ook gehad maar ik heb bijvoorbeeld een constante onrust om te kijken of er meer is dan dat. Dat maakte ook dat ik er vroeger psychisch onder leed en te veel nadacht over de zin van het leven.

Ik werd een stuk gelukkiger toen ik besloot weg te stoppen met kantoorbanen en meer te zoeken naar wat ik wel wilde. Dat was niet de makkelijkste weg maar wel één die me meer bracht dan stomweg doen wat volgens "de norm" het beste was.

Leven is een werkwoord, uitdagingen, risico's nemen, anticiperen op kansen die voorbij komen die niet perse in het verlengde liggen van wat je van jezelf verwacht maar die je prikkelen. Ik denk dat veel mensen psychisch in de problemen komen omdat vergeten zijn om écht na te denken wat ze willen.

En als je wèl echt doet wat je wil krijg je weer heel de wereld over je heen omdat het "not done" is.
Alle reacties Link kopieren
...
enwatnu wijzigde dit bericht op 12-06-2020 11:52
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,
Wat een vervelend gevoel, ik snap dat je er mee zit. Zo'n gevoel kan je weleens hebben maar als het langer duurt zou ik als ik jou was toch eens kijken of er iemand is bij wie je je verhaal kwijt kan.
Is er bijvoorbeeld een studentenpsycholoog of iemand anders die studenten ondersteunt? Ik hoor daar vaak goede verhalen over van mijn stagiaires. Misschien dat die ook geen oplossing weet, maar het er over hebben kan je al helpen en die weet in ieder geval de weg om je verder te helpen.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
...
enwatnu wijzigde dit bericht op 12-06-2020 11:53
99.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
'Ik weet totaal niet wie ik ben, wat ik wil, welke doelen/dromen nog haalbaar zijn en welke niet...'

Hier geef je zelf het antwoord al. Ik denk dat dit de kern is van je probleem. Ga op onderzoek uit! Vraag hulp van een fijne ( loopbaan) coach.
Iedereen groeit deels op met overtuigingen en meningen van anderen en in een periode dat je als mens/persoon je enorm aan het ontwikkelen bent. Eigenlijk is de periode tussen 0 en 19 jaar heel veel kopiëren. Rond je 21 zijn je hersenen volgroeit en heb je een eigen mening/karakter gevormd maar je hebt eigenlijk geen idee wat van jezelf is en wat je eigenlijk is aangepraat of wat je zelf hebt gedaan.

Je bent niet ontevreden, je wordt onrustig van het leven wat je nu leidt en dat kan vervelend zijn. Uit je comfort zone stappen is het engste wat je kan overkomen als je leven "op de rit" het. Je voelt je er ongelukkig in maar je weet tenminste wat je hebt.

Je hebt geen psycholoog nodig, je bent er gewoon achter gekomen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je beslissingen en je toekomst. Dood eng maar het kan ook leuk zijn. Je denkt dat je toekomst vastligt maar dat is niet zo en later spijt hebben is waardeloos.
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 09:24
En als je wèl echt doet wat je wil krijg je weer heel de wereld over je heen omdat het "not done" is.
Jaloezie omdat jíj gewoon wel doet wat je wil en daar gelukkig in bent. De meeste mensen gaan gebukt onder ladingen verantwoordelijkheden omdat ze alles willen. De lol is er dan wel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij in de oren alsof je last hebt van twee dingen: sleur en proberen te voldoen aan ‘de norm’.

Het eerste is een kwestie van doorbreken. Doe bijvoorbeeld een keer per week iets wat anders is. Ga bijvoorbeeld naar de bioscoop, een theatervoorstelling (veel muziekscholen en amateurverenigingen hebben in deze periode hun afsluitende presentaties/voorstellingen, die zijn lekker betaalbaar), naar een spelletjesavond of een bijeenkomst in je buurt.

Het tweede is iets ingewikkelder. Breng eens in kaart hoe die ‘norm’ er volgens jou uit ziet, en schrijf daarna eens op aan welke van die normen je zou willen voldoen, en welke je zou willen ruilen voor iets wat beter bij jou past (voorbeeld: de norm zegt dat je rijles moet volgen want je moet een rijbewijs halen. Jij wil dat geld liever aan pianolessen uitgeven. Lijkt mij een prima ruil).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven