Bemoeizuchtige buurvrouw

07-05-2018 22:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff even mijn hart luchten hier!
Ik post hier eigenlijk nooit iets, maar lees wel fanatiek mee en her en der geef ik reactie! Maar nu moet ik echt even wat kwijt... Het is geen wereldgroot probleem maar het vreet wel aan me.

Ik woon sinds een half jaar in een woning van de woningbouwvereniging, dit is een klein appartementen complex waar ik een benedenwoning heb met een tuin. Naast mij woont een mevrouw, die al vanaf dag 1 dat ik stond te schilderen steeds een praatje kwam maken, in het begin leuk en gezellig, en doordat ze zoveel roddelde over andere bewoners wist ik al meteen wat voor type het was dus besloot ik verder geen contact meer te zoeken met haar. Ik heb twee katten en die kwamen bij haar over de schutting, ze vroeg toen of ze mijn nummer mocht, zodat ze me kon laten weten wanneer ze weer bij haar naar binnen waren geglipt. Zodoende begon het, elke dag kreeg ik wel een reeks appjes met wat ik ging doen die dag, wie die jongen is die langs komt(mijn vriend dus) het werd steeds meer en vreemder, van appjes van 'sta je lekker te stomen onder je douche?' of 'heb je weer vrienden over de vloer' als ik even met iemand in de tuin zit. Ook bemoeit ze zich met hoe ik mijn auto parkeer, te dicht of te ver van de stoeprand, het maakt niet uit of ik krijg bericht van haar, als ik niet reageer op WhatsApp vind ze me op Facebook en begint ze daar... Ook kan ik eigenlijk nauwelijks een gesprek voeren met deur/raam open of ze bemoeit zich er al mee.

Nu is het mooi weer dus gebruik ik mijn tuin veel, deze had nog geen schutting en wou dit eigenlijk open laten met zicht op het grasveld achter het huis, waar mijn buurvrouw een tuinset heeft neergezet.
Zij gaat steeds op dat plekje zitten precies voor mijn tuin en dan recht bij me naar binnen kijken, met weer appjes van haar als gevolg.

Dus ik besloot toch maar een schutting te plaatsen, toen ik de eerste paal in de grond wou slaan kwam ze al meteen met een hoop gejammer naar buiten gelopen en riep'dit mag niet!'' ik kan er nu niet meer langs!' Haar tuindeur grenst aan het pad achter mijn tuin, heb die paalpunt 1 meter bij haar deur vandaan neergezet, breedte van de deur opgemeten, zodat die zonder probleem open kan en zonder dat ze gehinderd word. Toen ik dit demonstreerde vond ze 't prima en wenste ons succes met verder plaatsen van de schutting.

Weken later had ik tijd om samen met m'n vriend de schutting te plaatsen, de buurvrouw kwam weer naar buiten tot grote ergernis van mij, en ze ging aan haar tuinset zitten op het grasveld en kijken naar hoe ik bezig was met de schutting.

De schutting staat nu ruim een week, en vanochtend stond ze achter m'n schutting te praten met een anderr buurvrouw, dat zij m'n schutting gaat afbreken omdat ze er niet meer langs op kan, en dat ze klachten heeft ingediend over me bij de woningbouw! Dus ik even rustig tot 10 geteld en haar na goed nadenken een berichtje gestuurd met de vraag wat er aan de hand is en ik iets opving over de schutting afbreken. Zij wil nu dat ik mijn schutting weghaal, zodat zij er langs kan, terwijl ze dat nu ook kan, alleen moet ze nu door een soort struikgewas, wat in haar tuin staat. Niet mijn probleem want haar deur is gewoon vrij en ze kan er door heen. De schutting staat gewoon op mijn erfgrens. De irritatie en frustratie loopt hier best hoog op. Want mevrouw roddelt over mij bij andere buren, ze heeft mijn vriend uitgemaakt voor junk omdat hij een keer een jointje rookte in de tuin(dit doet ie niet meer ivm haar klagen en gaat als die wilt blowen in z'n auto zitten om niemand tot last te zijn) en hoorde van m'n overbuurman dat ik een zware drankverslaving zou hebben? Waarschijnlijk omdat er na m'n housewarming 2 kratjes bier en wat wijnflessen in de tuin stonden. Ik ben enorm klaar met haar bemoei, ik kan dingen blijven opnoemen wat ik echt niet normaal vind aan haar gedrag.
Wat moet ik met haar? Ik wil geen burenruzie krijgen of überhaupt een discussie. Met haar om de tafel wil ik wel hierover, maar iets in me zegt dat dit soort mensen nooit ophouden.
Ben benieuwd of jullie wel eens zulke ervaringen hebben gehad met jullie buren? En wat moet ik in godsnaam met mijn bemoeiende gluurbuur!!?
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren op app en vriendelijk doch beslist je grenzen aangeven.
.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer appen, als er weer een signaal komt heel duidelijk maken dat jij niet van dit gedrag gediend bent, dat jij wil dat het per direct stopt. Dat het klaar, over en uit is. Basta!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat verschrikkelijk zeg.
Ik zou het gesprek met haar aangaan. Heel duidelijk: je hoort dat er door haar over je geroddeld wordt. Dat stopt per direct, zo niet dan zul je andere stappen ondernemen. En als zij ergens een probleem mee heeft (schutting, katten), dan komt ze naar jou toe. En verder zou ik haar op social media en de app blokkeren. Als er iets is kan ze ook aanbellen.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
07-05-2018 22:50
Blokkeren op app en vriendelijk doch beslist je grenzen aangeven.
Dit. En bij de woningbouw even navragen of je die schutting had mogen plaatsen en welke voorwaarden daaraan verbonden zijn. Erfgrens is er niet voor jullie wanneer beide locaties van de woningbouw zijn omdat je dan geen eigenaar bent.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Negeren..
ik geef mn bek ook maar een douw
Op alle mogelijke kanalen blokkeren en lekker je eigen ding doen. Als ze werkelijk een melding heeft gemaakt hoor je dat vanzelf. Oh en als je vriend liever in zn auto blowt dan dat ie het niet doet, heeft hij inderdaad wel een probleem.

Edit: En wat subon zegt
subon schreef:
07-05-2018 22:53
Dit. En bij de woningbouw even navragen of je die schutting had mogen plaatsen en welke voorwaarden daaraan verbonden zijn. Erfgrens is er niet voor jullie wanneer beide locaties van de woningbouw zijn omdat je dan geen eigenaar bent.
Ik zie hier anders allemaal huurwoningen met schuttingen in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend! Ik denk dat ik vooral zou zorgen dat de katten je tuin niet meer uitkunnen (dus ook niet meer bij haar naar binnen kunnen glippen). Dan is in elk geval de meest prangende reden om app-contact open te houden getackeld en kun je dat met een gerust hart afblokken. Op FB kun je haar ook blokkeren toch?
Het verdere gegluur en geroddel kun je weinig aan doen helaas, behalve dus maatregelen zoals die schutting, (extra) gordijnen/raamfolie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de andere buren ook wel in de gaten hebben dat ze niet normaal is. Dus dat geroddel zou ik mijn schouders over ophalen. En verder inderdaad totaal negeren. Blokkeren op whatsapp en fb. Alleen groeten en meteen doorlopen. Consequent.
Maar men, wat lijkt me dat irritant zo'n gluurbuur.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
De gluurbuur :) Zeggen dat je met het plaatsen van de schutting er speciaal op gelet hebt dat deze op eigen grond staat en ook dat je te druk bent om telkens op haar berichtjes in te gaan, maar dat het vast allemaal heel goed bedoeld is van haar. Vooral geen ruzie maken want met zulke mensen is daar geen beginnen aan. Die houden namelijk nooit op.
Je andere buren weten wel beter toch? Of dacht die man serieus dat je een drankprobleem hebt?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon compleet negeren. Aan de katten daar zou ik wel iets aan doen, dat ze in je tuin blijven bv. Je weet nooit waar zo iemand toe in staat is
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel akelig zo'n gluurbuur maar als jij je schutting op je eigen stukje hebt staan kan ze er met de tengels vanaf blijven. En dat roddelen laat gaan vertel haar niks sommigen mogen de boel ook graag opstoken dat buren weleens ruzie met elkaar krijgen door 1 zo'n kwek tante.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe ik dit zou aanpakken, maar het lijkt me echt heel vermoeiend zo'n buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Kun je bij haar ook naar binnen gluren?
Ik zou eens voor haar raam gaan staan en dan zo met je handen op het raam uitgebreid loeren. Of met je ellebogen op de vensterbank.
Net zolang tot het kwartje valt.
Wat erg, zo'n buurvrouw. Heel duidelijk je grenzen aangeven en haar blokkeren op whatsapp en facebook.
En vragen of de woningbouw bekend is met dit probleem. Wie weet is de vorige bewoner wel om deze reden vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
07-05-2018 22:58
Ik zie hier anders allemaal huurwoningen met schuttingen in de tuin.
Dat wil ook niet zeggen dat je geen schutting mag zetten. TO geeft aan bij de schutting rekening gehouden te hebben met de erfgrens. De woningbouw bepaalt echter welk deel grond bij welk huis hoort. Kadastraal is het één gebied zonder grenzen.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met de woningbouw overlegd en ik mocht deze schutting plaatsen op de plek waar die nu staat, en omdat ik verder geen hinder veroorzaak ben ik benieuwd wat de buurvrouw gaat verzinnen als de woningbouw op de stoep staat. Ik heb alleen zo'n voorgevoel dat dit een soort stilte voor de storm is, en als ik gelijk krijg van de woningbouw dat ze binnen no-time weer iets bedenkt. Mevrouw werkt verder ook niet dus is wat elk ander doet zeer interessant.
Over de vorige bewoners gesproken, als ik andere bewoners spreek hierover krijg ik uiteenlopende verhalen over wat voor personen hier woonde oa een man die uit het niets in z'n badjas sochtends vroeg het spoor op is gerend, onder een trein... Een andere bewoner heeft met een frituurpan gegooid, waardoor mijn tuintje flink onder het vet zit, en nog een ander heeft met messen lopen zwaaien naar de gluurbuur, toen ik dit zo hoorde dacht ik bij mezelf, jeetje je mag dan wel nu in je handjes knijpen dat ik vrij rustig en netjes ben..
Of je gaat op termijn ook zo doordraaien vanwege de gluurbuur ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer aandacht (positief of negatief) deze vrouw krijgt hoe erger het word. Ik weet dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer haar zoveel mogelijk te negeren. Dan is de 'lol' er snel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging die schutting toch zo dicht mogelijk tegen de (denkbeeldige) erfgrens aan.

Je komt er toch nooit uit met haar.
Alle reacties Link kopieren
Mr. Frank Visser bellen of De Rijdende Rechter, dan hebben wij er ook nog iets aan.

Maar sterkte emee, wij hebben een stalkende, scheldende gluurbuur en het is geen pretje. Die mag dat binnenkort voor de rechter uitleggen, want we hebben toen het echt te gortig werd aangiifte gedaan.
Kokoro schreef:
07-05-2018 22:55
Op alle mogelijke kanalen blokkeren en lekker je eigen ding doen. Als ze werkelijk een melding heeft gemaakt hoor je dat vanzelf. Oh en als je vriend liever in zn auto blowt dan dat ie het niet doet, heeft hij inderdaad wel een probleem.
Helemaal mee eens, en tenzij er met grote letters in je huurcontract staat dat er niet gerookt, gedronken of geblowd mag worden in het huis of in de tuin is je vriend inderdaad gek dat hij in zijn auto gaat zitten blowen.
Nog nooit gehoord van een huis waar je niet mag drinken of roken en dus ook blowen.

Al zit er tien man te roken bij jou: zolang ze niet voor overlast zorgen mag dat gewoon.
En dan nog is het heel moeilijk, wat is overlast tenzij er in je contract staat: verboden te roken/bbq-en enz. (dat zie je wel steeds vaker, ook in vakantiehuisjes, hotelkamers e.d.)
Als hij zich af gaat zonderen terwijl hij niets doet wat niet mag lijkt het alsof hij zich schuldig voelt en daarom verdwijnt: meteen zeggen huuu buuf, we roken waar we willen of ga binnen zitten met de ramen dicht.

(ik schrijf dit in de sigarenrook van de visite van de onderburen: vrijwel geen wind en de wind die er stond recht op mijn balkon dus staat mijn kamer vol sigarenrook. bah maar ook: tsja.. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven