Werk & Studie alle pijlers

Speeddate!

21-09-2018 10:50 5 berichten
Ik heb gesolliciteerd op een vacature voor een opleidingsplek als verzorgende ig BBL. Nu ben ik uitgenodigd om as dinsdag op speeddate te komen. Dit omdat ze zoveel aan,eldingen hadden gehad. Ze willen aan de hand van een aantal specifieke vragen in 5 min. kijken of ik voor een volgend gesprek wordt uitgenodigd. Wie heeft zoiets ook al eens gehad en wat vragen ze zoals. Weet dat 5 min niks is, maar wil me wel een klein beetje voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Succes!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geen advies vragen, niet voorbereiden. Zorg gewoon dat je je goed voelt die dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens een soort speedddates als sollicitatie gehad. Alle kandidaten werden op 1 dag uitgenodigd. Je moest als kandidaat dan drie keer een gesprek voeren met drie interviewers tegenover je. Tussendoor was er dan iemand die je na het eerste gesprek ophaalde en naar de wachtkamer bracht voor gesprek 2, waar je nog even kon socializen met lotgenoten/concurrenten :p

Ze hadden t zo ingedeeld dat elk van de drie interview-teams ander soort vragen stelde. Ene ging vooral over jou als persoon, andere over welke specifieke werkervaring je hebt met de doelgroep.. en gesprek 3 een korte casus waarbij je moest voordoen hoe je zou reageren.

Het ging iig allemaal snel snel snel. Best knap dat ze t logistiek zo strak hadden weten te organiseren. Ik kreeg bij gesprek 3 op een gegeven moment wel ff een blackout, want die vragenvuren waren best intensief allemaal. Ik ben toen wel aangenomen trouwens. :)

Bij jou zal t wel anders gaan, omdat ze na de eerste 5 min al beslissen of je wel doormag naar ronde twee. Welke vragen verwacht je zelf dat ze je gaan stellen? Wellicht gaat ronde 1 niet eens zozeer over welke antwoorden je precies geeft, maar meer over hoe je overkomt. Wat zijn de belangrijkste dingen die ze verwachten van iemand in jouw toekomstige functie, denk je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken t ook zoals Possa beschrijft. Ik vond t erg intensief. Uiteindelijk was veel ook gebaseerd op de ‘klik’ tussen sollicitant en toekomstige werkgever.
Volg je gevoel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven