Werk & Studie alle pijlers

Partner betalen voor schoonmaak?

13-02-2019 14:22 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een flexibel contract en het is momenteel vrij rustig op werk. Het is niet dat ik niet rond kom of niet voldoende spaargeld heb, maar vind zelf dat ik wel wat extra uurtjes kan gebruiken. Ook omdat ik wat meer vrije tijd heb.

Nou heb ik een partner die een paar honderd meter van me af woont en zij zoekt een schoonmaker. Ze heeft het geprobeerd via een bemiddelaar, maar die schoonmaker kwam opeens niet opdagen. Ze vindt het erg veel gedoe om weer een nieuwe te regelen en vroeg of ik niet wat uurtjes per week bij haar wil schoonmaken. Zij is erg druk en verdient veel geld dus ze kan het zeker missen.

Ik vind het ergens wel een beetje vreemd om me te laten betalen door mijn partner, anderzijds zou het best een goede deal kunnen zijn. Het is niet dat ik uiteindelijk mijn mening niet kan vormen, maar ben toch wel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden.
Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Lastig om het zakelijk te houden. Misschien kun je beter een ander poetshuis zoeken en je partner een andere poets.
Dat houdt het echt overzichtelijker
nee. geen zaken doen met je partner
Ja hoor. Waarom niet. Heb dat weleens bij mijn zus gedaan vroeger.
Als het om een keer te helpen is niet. Maar elke week 3 uur ga ik niet gratis doen als het niet mijn eigen huis is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook niet doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad het je af.

Ik heb twee goede vriendinnen een tijdje geholpen. Eentje omdat ze met een burnout thuis zat en eentje omdat ze na een auto ongeluk niet veel kon.
Als een vreemde dingen niet (goed) doet, kun je daar makkelijk wat van zeggen.
Andersom; beide vriendinnen hadden wensen/eisen waar mijn mond van openviel. Maar goed, je wordt ervoor betaald dus je zegt dan niet al te gek veel.

Nooit weer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Niet doen. Geeft gedoe. Dan wordt je partner je werkgever en dat is een ongelijkwaardige relatie.
Mijn zus kon gewoon zeggen als ze iets niet goed vond hoor. Heb ook jaren voor mijn moeder gewerkt en jaren met mijn vader. Als je overgevoelig bent en lange tenen hebt kan het niet misschien. Maar wij hadden er nooit last van. Werk liever voor mijn zus dan voor een omhooggevallen kakker die te lui is dat ze een stofzuiger door haar huis heen haalt.

Ik bood nichtjes ook aan op te passen voor geld op mijn kinderen. Vroeger op hen gepast. Voor geld. Kan dat volgens de nee zeggers ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Dus dan stap je in de rol van werknemer/schoonmaker bij je eigen partner. Lijkt mij niet verstandig mbt de gelijkwaardigheid van de relatie. Er is ook niet maar 1 schoonmaakbedrijf of 1 werkster. Pak een andere leuk bijbaantje of ga uber rijden in je vrije uurtjes maar ga geen gezagsverhouding aan met je partner.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
13-02-2019 14:44
Mijn zus kon gewoon zeggen als ze iets niet goed vond hoor. Heb ook jaren voor mijn moeder gewerkt en jaren met mijn vader. Als je overgevoelig bent en lange tenen hebt kan het niet misschien. Maar wij hadden er nooit last van. Werk liever voor mijn zus dan voor een omhooggevallen kakker die te lui is dat ze een stofzuiger door haar huis heen haalt.
wat een naar negatief wereldbeeld heb jij, hoe komt dat??
SjakS schreef:
13-02-2019 14:44
Mijn zus kon gewoon zeggen als ze iets niet goed vond hoor. Heb ook jaren voor mijn moeder gewerkt en jaren met mijn vader. Als je overgevoelig bent en lange tenen hebt kan het niet misschien. Maar wij hadden er nooit last van. Werk liever voor mijn zus dan voor een omhooggevallen kakker die te lui is dat ze een stofzuiger door haar huis heen haalt.

Ik bood nichtjes ook aan op te passen voor geld op mijn kinderen. Vroeger op hen gepast. Voor geld. Kan dat volgens de nee zeggers ook niet?

Een oppasbaantje als tiener is iets heel anders dan betaald poetsen voor je partner.
Ik heb jaren thuiszorgwerk gedaan maar bewust niet bij bekenden. Ten eerste vind ik het teveel privacyschendend (je zit in kasten, slaapkamers enz) en ten tweede kan kritiek ol het werk lastig zijn voor zowel de uitdeler als de ontvanger.
Alle reacties Link kopieren
niet doen hoor en ik zou me nog eens achter de oren krabben als ik een partner had die aanbied me te betalen voor het schoonmaken bij hem/haar thuis... rare boel
Lorem Ipsum
Ik zou het niet doen.
Het geeft ongelijkheid in je relatie.
SjakS schreef:
13-02-2019 14:44
Mijn zus kon gewoon zeggen als ze iets niet goed vond hoor. Heb ook jaren voor mijn moeder gewerkt en jaren met mijn vader. Als je overgevoelig bent en lange tenen hebt kan het niet misschien. Maar wij hadden er nooit last van. Werk liever voor mijn zus dan voor een omhooggevallen kakker die te lui is dat ze een stofzuiger door haar huis heen haalt.
En je zus is niet zo´n omhooggevallen kakker die niet zelf haar huis kan schoonmaken? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
13-02-2019 15:03
En je zus is niet zo´n omhooggevallen kakker die niet zelf haar huis kan schoonmaken? :sarcastic:
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
13-02-2019 15:02
Ik zou het niet doen.
Het geeft ongelijkheid in je relatie.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-02-2019 14:47
wat een naar negatief wereldbeeld heb jij, hoe komt dat??
In mijn geval kloptk dat wel hoor! :mrgreen:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
13-02-2019 14:53
niet doen hoor en ik zou me nog eens achter de oren krabben als ik een partner had die aanbied me te betalen voor het schoonmaken bij hem/haar thuis... rare boel

Het was ook een beetje gekscherend, met eventueel een kern van waarheid. Moet het er nog met haar over hebben hoe serieus ze het bedoelde. Ik heb de allerliefste vriendin van de wereld, met onze relatie is verder helemaal niks mis.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan zij jou in natura betalen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Luna500 schreef:
13-02-2019 15:21
Het was ook een beetje gekscherend, met eventueel een kern van waarheid. Moet het er nog met haar over hebben hoe serieus ze het bedoelde. Ik heb de allerliefste vriendin van de wereld, met onze relatie is verder helemaal niks mis.
Dan zou ik dat vooral zo houden! En dus niet voor haar gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel 'niet doen' maar niet met heel veel motivatie/argumenten. Ja, ongelijkwaardigheid, gezagsverhouding. Het is niet dat ze ineens mijn baas wordt. En er is ook geen opzegtermijn ofzo. Ik zie het meer als een aantal afspraken die gemaakt worden, zij wil dit en dat en ze geeft mij er dit en dat voor. Als ik er geen zin meer in heb dan kap ik er gewoon mee. We gaan verder heel goed en gelijkwaardig met elkaar om.

Ik denk dat ze dit ook vroeg omdat ze best kritisch is met schoonmaken en we hebben daar ook wel dezelfde ideeën over. Ik zelf neig naar 'ja', maar vind het wel interessant om te lezen wat jullie ervan vinden. Ik vind het ook leuk om te doen en we doen het ook wel eens samen (doe het ook wel eens vrijwillig voor haar), maar zo regelmatig gaat me wat te ver.

En nog een kwestie: Stel ik zou een aantal maanden haar huis schoonmaken (Om de tijd te overbruggen totdat het weer wat drukker is op mijn werk) en zij zou bijvoorbeeld de vakantie dit jaar betalen, vinden jullie het dan wel kunnen?
luna500 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 15:35
23.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Een beetje vreemd :-[
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Luna500 schreef:
13-02-2019 15:30

En nog een kwestie: Stel ik zou een aantal maanden haar huis schoonmaken (Om de tijd te overbruggen totdat het weer wat drukker is op mijn werk) en zij zou bijvoorbeeld de vakantie dit jaar betalen, vinden jullie het dan wel kunnen?
Dit soort ruilhandel is het begin van het einde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven