Werk & Studie alle pijlers

Dilemma: welke baan kiezen?

20-02-2019 10:06 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_191072 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 17:53
99.92% gewijzigd
Op zoek naar baan 3 voor meer uur?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_191072 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 17:53
99.09% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
20-02-2019 10:10
Op zoek naar baan 3 voor meer uur?
.......? ze zegt toch duidelijk dat 3 dagen voldoende is..?

TO, nav jouw omschrijving zou ik kiezen voor baan 2, heerlijk die vrijheid. Maar het is zo persoonlijk wat je belangrijk vindt in een baan. Sommige mensen worden doodongelukkig van alleen werken, die zouden baan 2 niks vinden en veel over hebben voor werken in een leuk team.

Wat ik me nog wel afvraag is: hoe zeker is het dat het werk van baan 2 blijft bestaan? En hoe belangrijk is die zekerheid (ook financieel gezien) voor jou? En ik vraag me ook af uit welke werkzaamheden je inhoudelijk gezien meer voldoening haalt, en hoe belangrijk dat is voor jou?
Heb je bij baan 2 wel kans op een vast contract? Niet dat je straks baan 1 opzegt en dan bij baan 2 geen verlenging van je contract krijgt.
Nou nou.
Het klinkt beide niet heel aantrekkelijk. Zou je niet liever een leuke baan willen? Ik zou voor baan 2 gaan en dan verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_191072 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 17:54
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TardisBlue schreef:
20-02-2019 10:16
Heb je bij baan 2 wel kans op een vast contract? Niet dat je straks baan 1 opzegt en dan bij baan 2 geen verlenging van je contract krijgt.
Ja, dat zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Als ze je bij baan 2 voor meer uur willen, kun je dan niet gewoon je dilemma daar op tafel gooien? Dus zeggen dat je graag drie dagen voor hen zou willen werken, maar dat je daar een vast contract voor moet opgeven. Wellicht kunnen ze je dan meteen een vast contract aanbieden.
Ik zou voor de vrijheid kiezen, zeker als je baan 2 niet echt verschrikkelijk vindt.

En wat Trotter zegt, als ze je graag willen houden kun je er vast wel een contract uit halen.
Ik snap het niet, wat er mis wat aan mijn reactie?

je hebt nu toch 2 banen, maar die worden teveel samen.

Waarom dan niet 1 baan voor alle uren van die 2 samen. Of net even wat minder? Dus een andere baan zoeken?

Anders zou ik bij baan 2 proberen uren te krijgen van die 2 banen samen. Maar ik hou van thuiswerken en veel vrijheid en heb niks met collea's de hele dag om me heen.
buaya schreef:
20-02-2019 10:14
.......? ze zegt toch duidelijk dat 3 dagen voldoende is..?

Ze werkt bij 2 verschillende werkgevers en het word te veel qua uren zo samen?

Waarom niet een werkgever zoeken die haar die 3 dagen bij 1 werkgever kan geven. Dus een een andere baan voor meer uren dan ze nu afzonderlijk heeft bij haar 2 banen?
Lucifer2018 schreef:
20-02-2019 10:40
Ze werkt bij 2 verschillende werkgevers en het word te veel qua uren zo samen?

Waarom niet een werkgever zoeken die haar die 3 dagen bij 1 werkgever kan geven. Dus een een andere baan voor meer uren dan ze nu afzonderlijk heeft bij haar 2 banen?
Volgens mij wilt TO gewoon 1 baan houden en vind ze die uren voldoende.
loudlikelove1 schreef:
20-02-2019 10:19
Bedankt voor je reactie. Baan 1 is wel zekerder, bij baan 2 weet ik inderdaad niet 100% zeker dat het werk blijft bestaan


Maar bij baan 1 gaat het financieel niet lekker met het bedrijf blijkbaar, dus hoeveel zekerheid heb je daar...

Ik zou gaan voor baan 2, en ondertussen verder kijken naar een baan die alle leuke dingen van beide banen heeft.
Ik zou voor baan 2 gaan. Vooral dat inflexibele en het moeilijk vrij kunnen krijgen zou mij bij baan 1 tegenstaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gék worden van altijd alleen werken. Maar jij kunt dat blijkbaar wel én je hebt het over privé omstandigheden en dan zijn vrijheid en flexibiliteit ook wel erg fijn om te hebben.

Op basis daarvan zou ik gaan voor baan 2 maar de voorwaarde stellen dat je dan wel een vaste aanstelling krijgt. Dat moet je best kunnen bespreken. Niet dat zo´n vast contract nou heel veel voorstelt, als het bedrijf van je af wil, dan is dat zo geregeld. Maar het is wel een vorm van waardering die ik persoonlijk heel erg op prijs stel.

Als je je collega´s graag wilt houden zou je bij baan 1 misschien nog kunnen gaan voor minder uren of een 0-uren contract, als ze je graag willen houden. Waarbij je dan wel heel duidelijk moet afspreken dat je het recht hebt om nee te zeggen, want dat is namelijk het voordeel van een 0-uren contract.

Loonheffingsdinges dan uiteraard wel bij baan 2 regelen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_191072 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 17:55
99.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baan 2! Vrijheid.
loudlikelove1 schreef:
20-02-2019 10:12
Lezen is ook een kunst. Ik zeg juist dat wegens allerlei privé-omstandigheden 3 dagen voor nu genoeg is.
Ben je altijd zo kattig?
Alle reacties Link kopieren
Onderhandelen bij baan 2 dus!
Lucifer2018 schreef:
20-02-2019 10:40
Ze werkt bij 2 verschillende werkgevers en het word te veel qua uren zo samen?

Waarom niet een werkgever zoeken die haar die 3 dagen bij 1 werkgever kan geven. Dus een een andere baan voor meer uren dan ze nu afzonderlijk heeft bij haar 2 banen?
Ah, ik had uit OP begrepen dat deze beide banen 3 dagen zouden beslaan (na de op hand zijnde uitbreiding bij de baan die ze er eerst bij deed). En dat TO dat prima vindt. Oftewel: de uren zijn geen onderdeel van het dilemma.

TO: ik heb laatst ook een keuze moeten maken die vrij veel invloed op mijn dagelijks leven zou hebben. Beide keuzes hadden voor- en nadelen, geen van beide was 100% perfect maar beide waren prima mee te leven. Het klinkt alsof dat voor jou bij deze keuze ook een beetje zo is. Dat kan het beslissen moeilijk maken, omdat de perfecte optie nou eenmaal niet bestaat. Dus je moet op een gegeven moment gewoon een knoop doorhakken op basis van datgene dat voor jou nét wat zwaarder weegt. En er dan wat moois van maken! Spijt kan je in zo'n geval niet helemaal voorkomen, dat zal vast wel eens krijgen als je je leuke collega's mist of als je heel veel zin hebt in een paar dagen vrij maar dat niet geregd krijgt. Als je daarna ook maar kan kijken naar wat je wél hebt en daar tevreden mee kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven