Werk & Studie alle pijlers

ontslag nemen na één maand

22-05-2019 17:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

ik heb momenteel een bijbaan bij de Mcdonalds. Alleen het werk valt me zo erg tegen, ik ga elke keer met enorme tegenzin naar mijn werk en ik krijg alleen maar de sluit diensten (21 - 02.00 of 23.00 of 04.00) misschien kinderachtig maar ik trek dit gewoon niet.
Nu heb ik gelukkig waarschijnlijk een ander baantje gevonden, maar ik schaam me een beetje om zo snel alweer ontslag te nemen. Ik weet niet, het voelt ontzettend lullig en daarom durf ik nu geen ontslag te nemen.

vinden jullie het raar als ik nu alweer ontslag neem?
Nee hoor, gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Gewoon doen.

Ik had destijds voor een jaar of 10 een contract in een sportkantine, goed betaald maar in de zomermaanden niets te doen.

In de tien zomers dat ik daar niet kon werken heb ik denk in totaliteit wel 20 bijbaantjes gehad. Als het niet leuk is - iets anders zoeken :)
Totaal niet raar. Ik zou per direct stoppen. Je zit nog in je proeftijd als het goed is?
Alle reacties Link kopieren
Welnee joh, zijn ze wel gewend hoor, bij dit soort bedrijven, maar ik zou wel wachten tot die andere baan echt zeker is, voor je deze weer opzegt.
Die bedrijven zijn toch standaard een duiventil waar elke week wel nieuwe mensen beginnen en anderen stoppen?

Ik zou het wel netjes houden en nog een week uitwerken om de roosteraar niet in de stress te doen schieten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Mijn huidige baan kreeg ik aangeboden een dag voor het verlopen van mijn proeftijd bij de vorige baan (en net een dag daarvoor te horen gekregen dat ik die met vlag en wimpel door was gekomen en mocht blijven).

Beste keuze ooit geweest. Je moet gaan voor je eigen geluk. Bij een heel klein bedrijf is het misschien lulliger, maar ze zullen wel gekkere dingen hebben meegemaakt bij een keten als McDonalds.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal voor jullie reactie's! Je moet sowieso de 4 weken die je nog ingeroosterd staat gewoon werken, is logisch natuurlijk anders word het voor hun ook wel lastig.

Ben er alleen zo erg mee bezig wat dan het personeel en de managers van mij denken, terwijl dat me natuurlijk niks moet kunnen schelen want waarschijnlijk zie ik ze allemaal nooit meer.
Doen. En geniet daarna vooral erg van je besluit om ermee te kappen. Good for you!
_mikie schreef:
22-05-2019 17:58
Thanks allemaal voor jullie reactie's! Je moet sowieso de 4 weken die je nog ingeroosterd staat gewoon werken, is logisch natuurlijk anders word het voor hun ook wel lastig.

Ben er alleen zo erg mee bezig wat dan het personeel en de managers van mij denken, terwijl dat me natuurlijk niks moet kunnen schelen want waarschijnlijk zie ik ze allemaal nooit meer.
Ik zou even je contract nakijken, want veel nieuwe contract hebben een proeftijd waarbij je geen opzegtermijn hebt. Dan hoef je dus niet een hele maand uit te werken.
Alle reacties Link kopieren
Niet mee zitten. Zou er wel open en eerlijk over zijn maar is aan jou. Succes met nieuwe bijbaan.
Gewoon opzeggen, heb je proeftijd of staat er iets anders in je contract?
Heb je ooit wel besproken dat je het niet fijn vindt dat je steeds de late diensten hebt? Als jij niet communiceert, blijven ze je op rottijden inroosteren.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
22-05-2019 18:21
Heb je ooit wel besproken dat je het niet fijn vindt dat je steeds de late diensten hebt? Als jij niet communiceert, blijven ze je op rottijden inroosteren.
Ja klopt, heb ik gecommuniceerd. Maar ze vinden mij te oud om overdag diensten te laten draaien, helaas. Is overigens verder niks van gezegd tijdens het solliciatiegesprek
_mikie schreef:
22-05-2019 17:58
Thanks allemaal voor jullie reactie's! Je moet sowieso de 4 weken die je nog ingeroosterd staat gewoon werken, is logisch natuurlijk anders word het voor hun ook wel lastig.

Ben er alleen zo erg mee bezig wat dan het personeel en de managers van mij denken, terwijl dat me natuurlijk niks moet kunnen schelen want waarschijnlijk zie ik ze allemaal nooit meer.
Je moet leren om schijt te krijgen aan wat anderen denken. Begin daar nu maar mee. Je gaat er de rest van je leven veel plezier van hebben. :)

Ps: het is de MacDonalds maar hè..
_mikie schreef:
22-05-2019 17:58
Thanks allemaal voor jullie reactie's! Je moet sowieso de 4 weken die je nog ingeroosterd staat gewoon werken, is logisch natuurlijk anders word het voor hun ook wel lastig.

Ben er alleen zo erg mee bezig wat dan het personeel en de managers van mij denken, terwijl dat me natuurlijk niks moet kunnen schelen want waarschijnlijk zie ik ze allemaal nooit meer.
Niet als je nog in je proeftijd zit.

Heb je een 6 maanden contract? Want dan heb je waarschijnlijk geen proeftijd als ik MC Donalds zelf mag geloven op hun QA. Dan moet je misschien die 4 weken wel gewoon uitwerken inderdaad.

Kijk even in je contract.
Lotus90 schreef:
22-05-2019 18:26
Je moet leren om schijt te krijgen aan wat anderen denken. Begin daar nu maar mee. Je gaat er de rest van je leven veel plezier van hebben. :)

Ps: het is de MacDonalds maar hè..
Waarom zo denigrerend?
gizzmo-returns schreef:
22-05-2019 18:53
Waarom zo denigrerend?
Ik nam tijdens mijn studententijd mijn bijbaan bij de kinderafdeling van de H&M ook niet zo serieus hoor. Ik zette me er 100% voor in om mijn werk correct, klantvriendelijk en naar verwachting uit te voeren. Maar het was nou niet bepaald mijn grootste droom en ambitie om daar floormanager te worden bijvoorbeeld. Vandaar dat ik er gewoon nuchter in stond. Het kan mij aan mijn reet roesten wat ze nou precies van me vinden. Zeker bij de H&M. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
22-05-2019 18:33
Niet als je nog in je proeftijd zit.

Heb je een 6 maanden contract? Want dan heb je waarschijnlijk geen proeftijd als ik MC Donalds zelf mag geloven op hun QA. Dan moet je misschien die 4 weken wel gewoon uitwerken inderdaad.

Kijk even in je contract.

Op een 6 maanden contract zit nooit een proeftijd. ;)
I told you walking was idiotic.
_mikie schreef:
22-05-2019 18:26
Ja klopt, heb ik gecommuniceerd. Maar ze vinden mij te oud om overdag diensten te laten draaien, helaas. Is overigens verder niks van gezegd tijdens het solliciatiegesprek
Ik durf het bijna niet te zeggen maar is dat geen leeftijds discriminatie tenzij ze je specifiek hebben aangenomen voor die diensten omdat de rest te jong daarvoor is?

En hoe werk je daar, ben je bij de Mac zelf in dienst of via een uitzendbureau en heb je een fase A. contract, bij Fase A kun je namelijk gewoon bellen dat je morgen niet meer komt. Netjes? Nee. Maar het kan wel (zou het zelf niet doen trouwens omdat ik het niet netjes vind en ik dingen goed wil afsluiten als dat mogelijk is)
Ze weten al dat je de werktijden niet prettig vindt, maar ze wijzigen dat niet. Als je het netjes afhandelt, zullen je managers bij Mc Donalds je zelfs misschien nog gelijk geven ook dat je voor iets anders kiest!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-05-2019 19:21
Ik durf het bijna niet te zeggen maar is dat geen leeftijds discriminatie tenzij ze je specifiek hebben aangenomen voor die diensten omdat de rest te jong daarvoor is?

En hoe werk je daar, ben je bij de Mac zelf in dienst of via een uitzendbureau en heb je een fase A. contract, bij Fase A kun je namelijk gewoon bellen dat je morgen niet meer komt. Netjes? Nee. Maar het kan wel (zou het zelf niet doen trouwens omdat ik het niet netjes vind en ik dingen goed wil afsluiten als dat mogelijk is)
Niet netjes? Mwah. MacDonalds is een bedrijf dat zoals zoveel bedrijven altijd de grenzen opzoekt van het toelaatbare (behandeling dieren die ze ‘inkopen’, enorm ongezond eten serveren, optimalisatie van belasting betalen, minimumloon hanteren waarmogelijk) en als een werknemer dan van haar rechr gebruik zou maken om niet meer te komen opdagen is dat niet netjes? Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad geen proeftijd, dus dan die 4 weken netjes uitwerken vind ik geen probleem. Wil het wel graag gewoon netjes afhandelen.

Nog een ander nadeel vind ik dat dat je maar voor zo weinig uren ingeroosterd word (ik heb momenteel vrij veel vrije tijd naast studie), ongeveer 10 a 14 uur in de week, maar ondanks dat ik dan maar zo weinig werk lig ik wel minstens drie avonden laat in bed. Misschien gezeur want andere mensen doen het ook maar ik kan het gewoon niet zo goed handelen, heb nu gisteren één dienst gehad tot 02:00 en ik ben echt doodop, mijn humeur is echt verschrikkelijk en moet nog 2 avonden. Ik ben echt niet te beroerd om te werken maar gezien de werksfeer en het minimumloon vind ik het het gewoon niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ja andere mensen doen het ook. Nou en? Succes met het beeindigen!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-05-2019 19:21
Ik durf het bijna niet te zeggen maar is dat geen leeftijds discriminatie tenzij ze je specifiek hebben aangenomen voor die diensten omdat de rest te jong daarvoor is?

En hoe werk je daar, ben je bij de Mac zelf in dienst of via een uitzendbureau en heb je een fase A. contract, bij Fase A kun je namelijk gewoon bellen dat je morgen niet meer komt. Netjes? Nee. Maar het kan wel (zou het zelf niet doen trouwens omdat ik het niet netjes vind en ik dingen goed wil afsluiten als dat mogelijk is)
Tijdens mijn sollicitatie heb ik aangegeven dat ik s 'ochtends, overdag en s 'avonds beschikbaar ben. En dat ik af en toe wel een late dienst wil draaien maar ook graag overdag wil werken. Maar als ik moet geloven wat ik op internet lees is de Mac ook niet de beste werkgever. Bij ons krijg je bijv ook standaard bijna nooit meer dan 4/5 uur werken omdat je anders op pauze moet en dat willen ze niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven