Waarschijnlijk zwanger maar niet blij :(

16-09-2018 11:40 38 berichten
Ik weet het, het is mijn eigen stomme fout. Ik ben een beetje onzorgvuldig geweest met anticonceptie. Door een aantal foutieve uitstrijkjes is een paar maanden geleden mijn spiraal verwijderd. Sindsdien gebruik ik condooms. Nu ben ik al een paar dagen over tijd en ik voel me vreemd. Ik ben bang om te testen en te bevestigen wat ik eigenlijk al weet.

Ik heb een relatie die een beetje met ups en downs gaat. Op zich hebben we het gezellig maar ik ben bang dat we op een aantal cruciale punten te veel verschillen. We zijn nu op vakantie en dan zijn die verschillen gelijk weer een stuk duidelijker. We zijn ook nog niet heel lang samen. We hebben het wel gehad over kinderen maar zien dat meer als iets voor over een aantal jaar (mochten we dan nog bij elkaar zijn).

Buiten mijn relatie om merk ik dat ik ook nog niet heel veel interesse heb in kinderen. Ik vind nichtjes en neefjes best leuk hoor maar dan zo nu en dan een paar uurtjes.

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben nog een tijdje op vakantie. Zou eigenlijk morgen een test moeten halen maar ik voel me verward en verdrietig. Mijn vriend is even geen steun nu. Ik zoek denk ik verhalen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt en wil het even van me afschrijven.
Zou je er niet eerst voor gaan zorgen dat je zeker weet of je zwanger bent of niet? Misschien is die test wel hartstikke negatief en heb je die verhalen helemaal niet nodig.
anoniem1234a schreef:
16-09-2018 11:40
Zou eigenlijk morgen een test moeten halen maar ik voel me verward en verdrietig.
Weet niet waar je op vakantie bent, maar vaak is er een apotheek open. Ga nu die test halen, voordat je van alles in je hoofd haalt terwijl het misschien niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Begin eerst eens met überhaupt een test te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
16-09-2018 11:50
Weet niet waar je op vakantie bent, maar vaak is er een apotheek open. Ga nu die test halen, voordat je van alles in je hoofd haalt terwijl het misschien niet nodig is.
Dit..Enne op vakantie is je cyclus al snel ontregeld. Heb je het je vriend vertelt? In ieder geval sterkte , je gezondheid lijkt me nu even prio 1
Heb je het daadwerkelijk onveilig gedaan? Dus zonder condooms?

Haal een test voordat je jezelf gek maakt voor niks.
Ik ga morgen een test halen. De apotheek in dit dorp zit dicht. Mijn vriend weet wel dat ik over tijd ben ja. En ja ik heb het een keer onveilig gedaan (met voor het zingen de kerk uit), dom ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij is niet in je klaargekomen? Was het tijdens je ovulatie?

Stress kan ook zorgen dat je menstruatie later op gang komt. Haal vandaag nou even die test (supermarkt, tankstation, ander dorp), het zou me niks verbazen als die namelijk gewoon negatief is.
Meten is weten TO, doe een test. En àls je zwanger bent en geen kind wilt krijgen kun je alvast contact opnemen met je huisarts of FIOM voor een verwijzing zodat de wettelijke wachttijd ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Voor het zingen de kerk uit? Dan is de kans wel minimaal hoor.
Testen is het belangrijkste nu. Verder denk ik dat je wel weet wat je wilt. Wat Erizon aangeeft is best belangrijk...de wachttijd.

Het is moeilijk maar volg je hart. Als je echt zwanger bent en je er niet aan toe bent dan hebben we gelukkig oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel sex gehad, je kan alleen zwanger worden bij sex hoor, ik ben ook heel vaak onregelmatig ongesteld maar heus niet dan per definitie zwanger.
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 13:20
Heb je wel sex gehad, je kan alleen zwanger worden bij sex hoor, ik ben ook heel vaak onregelmatig ongesteld maar heus niet dan per definitie zwanger.
Domste reactie van het jaar :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hoezo, er zijn ook koppels die op de verkeerde manier sex hebben of niet weten dat overtijd pas zwanger kan zijn als je sex hebt gehad, stond laatst nog iets over in de krant
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2479536 ... -te-seksen
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 14:49
Hoezo, er zijn ook koppels die op de verkeerde manier sex hebben of niet weten dat overtijd pas zwanger kan zijn als je sex hebt gehad, stond laatst nog iets over in de krant
In haar reactie staat dat ze onveilige seks heeft gehad...

(En ‘voor het zingen de kerk uit’ zou de kans aanzienlijk verkleinen, maar niet tot 0 maken - omdat we daar nog veel te weinig voor weten)
pergamon wijzigde dit bericht op 16-09-2018 14:53
1.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou dat dus: testen en huisarts bellen! Als je het echt niet wilt kun je vast procedure opstarten en kun je hopelijk nog een overtijdbehandeling krijgen!
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 14:49
Hoezo, er zijn ook koppels die op de verkeerde manier sex hebben of niet weten dat overtijd pas zwanger kan zijn als je sex hebt gehad, stond laatst nog iets over in de krant
Lees eerst de OP gewoon goed voordat je met vragen/advies komt die kant noch wal raken
Alle reacties Link kopieren
Ja ok maar om gelijk een overtijdbehandeling te adviseren vind ik ook nogal wawt hoor. Hoeveel vrouwen worden wel niet gek in hun hoofd van spijt vanwege een abortus of ee morning afterpil en dan kan niemand hun meer helpen. Elke keer denken..het kind was nu zus en zo oud geweest...waarom heb ik niet beter nagedacht....

Het is echt wel even iets hoor om je kind weg te laten halen, het is niet mee rterug te draaien en met het verdriet blijf je dan achter tenminste dat kan dus weeg dat voor jezelf af. Kan je die knop omzetten of ben je meer iemand die elk jaar op de uitgerekende datum met betraande ogen o pde bank zit.
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 14:58
Ja ok maar om gelijk een overtijdbehandeling te adviseren vind ik ook nogal wawt hoor. Hoeveel vrouwen worden wel niet gek in hun hoofd van spijt vanwege een abortus of ee morning afterpil en dan kan niemand hun meer helpen. Elke keer denken..het kind was nu zus en zo oud geweest...waarom heb ik niet beter nagedacht....

Het is echt wel even iets hoor om je kind weg te laten halen, het is niet mee rterug te draaien en met het verdriet blijf je dan achter tenminste dat kan dus weeg dat voor jezelf af. Kan je die knop omzetten of ben je meer iemand die elk jaar op de uitgerekende datum met betraande ogen o pde bank zit.
Je loopt wel erg hard van stapel met je reacties die totaal niet relevant zijn. Laat TO nou maar eerst een zwangerschapstest gaan doen voordat je haar advies gaat geven over mogelijke trauma’s etc. Echt hoor.....
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 14:58
Ja ok maar om gelijk een overtijdbehandeling te adviseren vind ik ook nogal wawt hoor. Hoeveel vrouwen worden wel niet gek in hun hoofd van spijt vanwege een abortus of ee morning afterpil en dan kan niemand hun meer helpen. Elke keer denken..het kind was nu zus en zo oud geweest...waarom heb ik niet beter nagedacht....

Het is echt wel even iets hoor om je kind weg te laten halen, het is niet mee rterug te draaien en met het verdriet blijf je dan achter tenminste dat kan dus weeg dat voor jezelf af. Kan je die knop omzetten of ben je meer iemand die elk jaar op de uitgerekende datum met betraande ogen o pde bank zit.
Er wórdt helemaal geen behandeling geadviseerd, er wordt geadviseerd om contact te nemen met haar huisarts. Bijkomende voordeel (wachttijd gaat lopen) wordt daarbij benoemd, maar that’s it hoor.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat vrouwen die dan denken ik wil geen kind, dan maatregelen nemen en daarna heel heel heel veel spijt krijgen dus wat zegt dat.

Het is toch niet

geen kind willen ----- maatregelen

Het kan net zo goed zijn

geen kind willen ------- kind toch laten komen en er stapelgek op zijn
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 15:26
Er zijn zat vrouwen die dan denken ik wil geen kind, dan maatregelen nemen en daarna heel heel heel veel spijt krijgen dus wat zegt dat.

Het is toch niet

geen kind willen ----- maatregelen

Het kan net zo goed zijn

geen kind willen ------- kind toch laten komen en er stapelgek op zijn

Of ontzettende spijt hebben dat je het toch hebt laten komen, bijvoorbeeld :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 15:26
Er zijn zat vrouwen die dan denken ik wil geen kind, dan maatregelen nemen en daarna heel heel heel veel spijt krijgen dus wat zegt dat.

Het is toch niet

geen kind willen ----- maatregelen

Het kan net zo goed zijn

geen kind willen ------- kind toch laten komen en er stapelgek op zijn

Of ontzettende spijt hebben dat je het toch hebt laten komen, bijvoorbeeld :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 15:26
Er zijn zat vrouwen die dan denken ik wil geen kind, dan maatregelen nemen en daarna heel heel heel veel spijt krijgen dus wat zegt dat.

Het is toch niet

geen kind willen ----- maatregelen

Het kan net zo goed zijn

geen kind willen ------- kind toch laten komen en er stapelgek op zijn
Ik heb liever spijt van een abortus dan een ongewenst kind.

Dat gezegd hebbende hebben jullie helemaal gelijk en moet ik eerst een test doen. Ik ga vanavond naar een wat grotere stad, hopelijk is daar wel een open apotheek en anders koop ik morgen een test. Ik heb het er vanmiddag goed met mijn vriend over kunnen hebben en we gaan het even stapje voor stapje doen. Eerst die test, en hopelijk is die negatief. En anders gaan we dan verder denken. Ik was mezelf een beetje gek aan het maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven