Tips Kaapverdië

17-04-2019 23:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni 2 weken naar Kaapverdië(Sal). Iemand tips wat we echt (niet) moeten doen/zien ? Niet dat er perse heel veel te beleven valt geloof ik, maar wat tips kunnen geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg, kennissen die er geweest zijn zeiden dat je er eigenlijk alleen kan zonnen, één van de buureiland schijnt wel groen te zijn, misschien kun je daar een dag met de boot heen? Hun hadden het ook over dat hotels met bandjes werkten wie meer had betaald krijgt meer oid. Maar dat zal misschien niet bij elk hotel zijn.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
https://www.reisdoc.nl/bezienswaardigheden-sal/

Er is niet heel veel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een kaal droog eiland en nagenoeg niets te beleven. Heerlijk voor een weekje zon als winterbestemming.

Zou mijn voorkeur niet zijn om in juni 2 weken te gaan terwijl er zoveel andere landen zon zeker zijn waar je wel nog leuke uitstapjes kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een eiland waar je naartoe gaat te zonnen en op het resort te blijven, of om gebruik te maken van de wind en zee (kitesurfen bijvoorbeeld). Er is verder vrijwel niets te doen, zelfs het vinden van restaurantjes buiten het resort is niet erg makkelijk. Op de resorts heb je vaak wat winkeltjes, restaurants, zwembaden en ook vermaak.
Alle reacties Link kopieren
2 weken is best lang.
Je kunt er weinig.
Ik vond de stadstour wel leuk. Bv. langs de zoutmijnen.
Wij hadden een Nederlandse reisleidster bij die tour die daar woonde. Zij vertelde ons veel over bv. het onderwijs, de schaarste aan water, de sloppenwijk.
Er is niet veel. Ik ben een week naar Sal geweest en dat was lang genoeg, maar ik ben dan ook geen zwembad-ligger. Twee dagen een auto gehuurd en zelf rondgereden (al ben je op een halve dag letterlijk het eiland rond), een offroad-georganiseerde trip, twee dagen georganiseerde uitstappen naar nabijgelegen eilanden (korte vlucht en boot). En dat was het zo wel.

Ik vond het wel leuker om rond te wandelen dan om op en rond het resort te blijven hangen. Dat kan je evengoed in Spanje doen.
Op de terugvlucht hoorde ik andere mensen klagen dat ze volgende keer toch liever terug naar Turkije gingen, want het waaide zo hard en dat was niet fijn aan het zwembad. Tja. Als je een klein beetje opzoekwerk doet over Kaapverdië, dan weet je dat. Het is er warm, maar het waait er.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak even in (als dat mag): wij gaan volgende week voor acht dagen naar Santiago. Vier nachten Tarrafal en drie nachten Praia. Iemand tips voor dat eiland??
Als je 's avonds niet in je resort wilt eten maar bij een lokaal restaurantje, zoek dan op Tripadvisor de top 5 en reserveer telefonisch een paar dagen van te voren. De goede restaurantjes zitten soms al de hele week vol.

De eerste avond op de bonnefooi hebben we verschrikkelijk vies gegeten. Eenmaal gereserveerd en vaak in achterafsteegjes beland super lekker gegeten bij os een Italiaans stel dat huisgemaakte pasta en limoncello had.

De tonijn op het eiland (Als in tonijn tartaar en tataki is heerlijk).

Neem genoeg zonnebrand (en andere toiletartikelen) mee want op het eiland kost een fles 25,- euro. Alles is duur want het wordt geïmporteerd.

Het eiland Sal is naast de resorts en 1 of 2 verharde wegen in het dorpje/stadje, een onverharde armoedige stoffige bende. Het eiland bestaat uit een rots en wat geiten.

Strand is lekker maar de wind hard en de golven soms zo hoog dat je niet echt de zee in kunt, ik ben bijna verdronken.
Alle reacties Link kopieren
Ik overdrijf, we gaan geen 2 weken maar 10 dagen haha.
Dat scheelt wel idd. Onze bedoeling is ook om gwn lekker in de zon te liggen en verder weinig te doen. Boekje mee, muziekje op en bakken maar.

In het najaar gaan we wel weer een stedentrip oid doen, dus voor deze vakantie hoeven we niet veel meer dan in de zon te liggen. Maar mss was er alsnog iets leuks te beleven.

Afgelopen jaar naar Curaçao geweest, daar waaide het ook erg hard. Maar geen last van , vonden we juist wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Als dat je idee is prima. ik verveelde me na 3 dagen behoorlijk kapot. Maar ik ben geen zwembad/strand ligger.

1 dag 4x4 gehuurd en binnen 3u hadden we alle wegen op het eiland gehad incl de zoutkrater/zoutpannen.

Er is niks te beleven, eten in restaurants is niet top. Maar 1 restaurant (uitstekende over het water aan het strand, als je ziet weet je direct welke ik bedoel) die had heerlijke verse vis.
Verder? Vies wit brood (met kaneel erin?) en blaadje sla en tomaat. Voor een broodje met een hamburger en blaadje sla betaal je makkelijk 18,-.

kortom: niks te doen, eten hoef je niet voor te gaan, het waait er enorm en daardoor kan het zelfs koud aanvoelen.
Wij hebben de eilandtour gedaan, in een dag langs alle highlights. Bij een van de plekken, Buracona, had ik wel iets langer willen blijven, maar we hebben bij elkaar langer in de bus gezeten dan dingen gezien.
Santa Maria is wel een leuk stadje, daar zijn we een paar keer heen geweest. Er zijn winkeltjes en op zondagochtend een goed bezochte kerkdienst. Dat was heel leuk om te zien, omdat het kerkje zo klein is wordt de dienst buiten gehouden, allemaal kinderen in hun zondagse kleertjes.
Verder is er dus niet zoveel. Het is eigenlijk een grote rots waar op een gegeven moment mensen zijn gaan wonen. Er groeit ook niets en er zijn geen inheemse dieren.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-04-2019 11:21
Wij hebben de eilandtour gedaan, in een dag langs alle highlights. Bij een van de plekken, Buracona, had ik wel iets langer willen blijven, maar we hebben bij elkaar langer in de bus gezeten dan dingen gezien.
Santa Maria is wel een leuk stadje, daar zijn we een paar keer heen geweest. Er zijn winkeltjes en op zondagochtend een goed bezochte kerkdienst. Dat was heel leuk om te zien, omdat het kerkje zo klein is wordt de dienst buiten gehouden, allemaal kinderen in hun zondagse kleertjes.
Verder is er dus niet zoveel. Het is eigenlijk een grote rots waar op een gegeven moment mensen zijn gaan wonen. Er groeit ook niets en er zijn geen inheemse dieren.
Oh leuk om naar dat kerkje te gaan!! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee want we willen in november misschien die kant op maar dan het liefst wel een paar eilanden combineren. Ik wil wel uitrusten maar ook wel wat zien en doen.
In Sal is weinig te beleven. Eilandtour is wel leuk om te doen en dan heb je het wel gehad eigenlijk.

In Santa Maria is het leuk aan de pier om de vissers te zien en de vis, due ze verkopen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-04-2019 12:57
Ik lees mee want we willen in november misschien die kant op maar dan het liefst wel een paar eilanden combineren. Ik wil wel uitrusten maar ook wel wat zien en doen.
Als je van wandelen houdt, zou ik naar Santo Antão gaan. Wij hebben daar twee hele mooie en verschillende wandelingen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
HarryHole schreef:
18-04-2019 19:24
Als je van wandelen houdt, zou ik naar Santo Antão gaan. Wij hebben daar twee hele mooie en verschillende wandelingen gemaakt.
Dat is een groener eiland toch? Ik wil een beetje een combi van actief en dingen zien en wat relaxen.
Heb een leuke reis gezien bij Tui maar die loopt maar tot oktober, wij willen wat later gaan.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-04-2019 19:29
Dat is een groener eiland toch? Ik wil een beetje een combi van actief en dingen zien en wat relaxen.
Heb een leuke reis gezien bij Tui maar die loopt maar tot oktober, wij willen wat later gaan.

Ja dat is een stuk groener dan de rest, maar dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk. Wij zijn inderdaad ook via de Tui geweest en hebben een paar dagen gewandeld en ook lekker aan het strand gezeten. Maar het waait wel hard in de winter hoor, dus dan is aan het strand zitten echt wel minder lekker. Zeker op die meest westerlijke eilanden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten in Santa Maria zelf, gezellig dorpje.

Aanrader; Cape Fruit voor hele verse smoothies en lekkere ontbijtjes.
Odjo d'aqua heeft lekker eten en een prachtige locatie zo boven de oceaan..

Tijdens de eiland toer vonden mijn kinderen het leuk om te drijven in het zoutmeer en tussen de kleine haaien te staan... Off-road rijden was ook leuk.

Afrader: lokaal een vistripje regelen. We zaten in een gore te kleine boot en de oceaan is geen grap, we waren alle 4 zo zeeziek, niet normaal 😱.

In Santa Maria is in het weekend leuke live muziek, ik was blij dat ik in het centrum zat en niet in een afgelegen resort (aan de andere kant kost een taxirit bijna niks)..

Oh ja, de kaapverdianen zijn vrij relaxed, de Senegalese verkopers zijn wel opdringerig en pik je er zo uit..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels geboekt, eind oktober gaan we. Twee weken , drie eilanden. Met Tui.
dolfje schreef:
12-05-2019 11:25
Ik heb inmiddels geboekt, eind oktober gaan we. Twee weken , drie eilanden. Met Tui.
Dat is een stuk leuker dan alleen Sal, lijkt me. Ga je ook naar Santiago? Daar schijnt nog wel het een en ander te zien te zijn.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
12-05-2019 11:56
Dat is een stuk leuker dan alleen Sal, lijkt me. Ga je ook naar Santiago? Daar schijnt nog wel het een en ander te zien te zijn.
Nee , São Vicente, Santo Antão & Sal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: als ze waarschuwen voor gevaarlijke zee, luister daar dan naar. Je zit daar aan een wilde oceaan, niet de Middellandse Zee. Ik ken iemand die daar omgekomen is omdat hij door de zee omver geslagen werd (gewoon een normale volwassen man) en nog twee mensen die in serieuze problemen zijn gekomen. Geen vrolijke tip, maar wel iets wat vaak onderschat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik inderdaad wel gelezen dat je uit moet kijken.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-05-2019 12:09
Nee , São Vicente, Santo Antão & Sal.

S. Vicente is leuk en gezellig en S. Antão is mooi, goede keuze.
Sal vind ik niets aan, fijn om een dag of 2 te luieren, meer niet.
Licht uit.
Zelfspot aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven