Geld & Recht alle pijlers

Kleine verbouwing 7000 exta kosten

20-02-2019 16:25 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik nu super herkenbaar maar ik wil even jullie mening of desnoods een hart onder de riem. 3 jaar geleden hebben we een nieuwe douchecel en vloer in onze badkamer laten leggen 2 bij 3 meter.

Nu hebben we iemand laten komen om een wc boven te laten plaatsen via een sani broyeur. We doen ook nog andere dingen, maar de wc en broyeur kostte samen 1000 euro en denk arbeidsloon 500 ofzo ( zit bij de een totaalprijs in)

Hij belt net op dat bij het plaatsen van de wc is gebleken dat de vloer verrot/verkeerd gelegd is en hij alleen verder kan als hij de hele badkamer sloopt en dus een nieuwe badkamer plaatst. Kosten 7000 euro.

Mijn man moest huilen aan de telefoon, weer in oude staat herstellen kan niet volgens de aannemer, hij kan niet van een drol een taartje maken.

We hebben nu dus geen douche of iets en hij heeft ook geen andere oplossing. Ik snap zijn uitleg, maar dan heb ik straks dus een wc van 8500 euro...

We hebben ook geen 7000 euro liggen en daarbij hebben we net 3 jaar een opgeknapte badkamer, of hadden die.

Mijn man moest huilen aan de telefoon, dat heb ik in 12 jaar nog niet gezien.

Mijn reactie, dit kan toch niet... heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Hoe betrouwbaar is die aannemer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog twee aannemers laten kijken of het klopt. Iemand kan zoveel zeggen.
En dan kijken of je nog iets kunt doen met de verzekering.

Heeft deze man onder de vloer gekeken? Hoe is hij tot deze conclusie gekomen?

Waren jullie niet thuis? Heeft hij zelf de boel verprutst en probeert hij dat te verdoezelen?

Kortom, ik ben nog bij lange na niet overtuigd.
doreia* wijzigde dit bericht op 20-02-2019 16:30
15.15% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Bel de aannemer eens op die drie jaar geleden dit dan zou hebben veroorzaakt, en vraag die om uitleg.
Doreia* schreef:
20-02-2019 16:28
Ik zou nog twee aannemers laten kijken of het klopt. Iemand kan zoveel zeggen.
En dan kijken of je nog iets kunt doen met de verzekering.

Heeft deze man onder de vloer gekeken? Hoe is hij tot deze conclusie gekomen?

Kortom, ik ben nog bij lange na niet overtuigd.

Ik ook niet. Ik zou trouwens eerst de installateur van de badkamer laten kijken. Die heeft toch wel wat steken laten vallen als na 3 jaar de vloer verrot is.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de aannemer ook uitgelegd waarom de hele badkamer gesloopt moet worden voor hij verder kan? Ik vind dit een heel raar verhaal. En een absurd bedrag. En hoezo zit je nu zonder douche?

En mocht het echt zo zijn dan is dit een verzekeringskwestie.
Bij een vriendin ging de vloer 'bollen'. Bleek dat er een minuscuul lek bij de hoofdkraan zat waardoor er tijden lang water in het keukenkastje getrokken was waardoor er ook water onder de vloer zat. Bedrijf dat de vloer gelegd heeft is komen kijken en stelde dit vast. Totale kosten nieuw kastje en nieuwe vloer € 7.000 worden door de verzekering gedekt.
oudblond wijzigde dit bericht op 20-02-2019 16:34
52.88% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Maar waarom doet de douche het nu niet meer dan?
Alle reacties Link kopieren
Laat nog een aannemer komen en vraag zijn mening. Vraag altijd meerdere offertes en advies voor je zoiets gaat doen want er zitten wat boefjes bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zoek contact met degene die de badkamer heeft aangelegd en vertel hen wat die andere vent heeft verteld. als inderdaad die vloer rot is moet je die aannemer aansprakelijk stellen. huilen helpt niet, bellen wel.
heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Alle reacties Link kopieren
De aannemer, dat is de persoon die de nieuwe vloer en douche heeft geplaatst?

Ik zou voor nu precies van de sani broyeur/wc installateur willen weten wat er ‘verrot/verkeerd’ is volgens hem m.b.t. de vloer en asap contact opnemen met de oorspronkelijke aannemer (en uitzoeken wat je nog kunt vinden m.b.t. de originele opdracht/aannemersovereenkomst, aangesloten bij vakvereniging, enz.).

Edit: dus als ik het goed lees heeft de sani/wc gast jouw halve badkamer al gesloopt om die wc te plaatsen en kwam er al doende achter dat het niet ging lukken en nu zit je met een half gesloopte badkamer??
lemoos2 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 16:38
20.93% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Onze hele badkamer kostte 10.000 i c alles nieuw en vloerverwarming en arbeidsloon. Is echt absurd hoog dit.
Och wat ontzettend naar! Ik kan me voorstellen dat jullie je helemaal kapot zijn geschrokken en met de handen in het haar zitten.

Voor je iets onderneemt zou ik de situatie laten checken door andere experts.

Als de vloer verkeerd gelegd is zou ik kijken wiens verantwoordelijkheid dat is. Heeft de vorige aannemer iets verzuimd? Of is het een probleem in de woning? Een verborgen gebrek wellicht? Maar dat zijn juridisch kwesties en daar ben je nu niet mee geholpen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering aan wie je de situatie kunt voorleggen?
Je hebt natuurlijk niet een wc van 8500 euro. Je hebt dan een nieuwe badkamer zonder verrotte vloer en inclusief wc voor dat geld. Maar dat terzijde.

Ik vraag me ook af hoe hij er achter is gekomen. En is het een houten vloer dan? Dat hij verrot is? Ik zou sowieso zelf even meekijken en nog een andere aannemer laten checken of zijn verhaal wel klopt. En als dat zo is, je verzekering even contacten ook of de man die 3 jaar geleden de badkamer opnieuw betegeld heeft. Maar als het een houten vloer is en die is nu verrot. Dan lijkt me toch dat er ergens een lek zit? Dan zou je dat toch ergens anders al moeten hebben zien na 3 jaar nu.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een sanibroyeur? Maakt dat ding he mogelijk om een bestaande wellicht minder grove rioolwateraansluiting te gebruiken?

Moet die wc in de huidige bakamer geplaatst worden?

Ik hoop dat die installateur nog niet begonnen is. Ik zou nog eens met een andere aannemer of installateur gaan praten.

Toch kan het heel ingrijpend zijn als het basis leidingwerk zodanig is gelegd dat er niks meer op kan worden aangesloten. Ik neem aan dat het probleem is dat die sanirbroyeur niet aangesloten kan worden zonder ingrijpend sloopwerk.
Lijkt me onzin. Hele vloer verrot? Vanwege lekkage ofzo?

Ik zou ff kijken wat er echt aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Second opinion!
Alle reacties Link kopieren
Laat die aannemer van 3 jaar geleden langskomen. En heb je iets van garantie? Bij alletwee de aannemers die wij hebben ingehuurd (verschillende klussen, zat een paar jaar tussen) stond hij de offerte iets van 5\10 jaar garantie vermeld. Is op zijn minst een reden om hen te bellen om te komen kijken, of ze er iets aan doen is een tweede. Bij een lekkage bij ons was het wel/niet schuld van de eerste aannemer en kosten uiteindelijk voor ons, want te moeilijk bewijzen. Maar je kunt het altijd proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen bij de verzekering. Zij sturen een onafhankelijk deskundige om de situatie te beoordelen, dus dan zit je niet met een welles/nietes situatie tussen de aannemers onderling.
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
20-02-2019 16:36
Wat is een sanibroyeur? Maakt dat ding he mogelijk om een bestaande wellicht minder grove rioolwateraansluiting te gebruiken?
Ja, klopt.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-02-2019 16:51
Ik zou beginnen bij de verzekering. Zij sturen een onafhankelijk deskundige om de situatie te beoordelen, dus dan zit je niet met een welles/nietes situatie tussen de aannemers onderling.
Precies. Dat kan heel snel gaan. Bij mijn vriendin is de verzekering niet eens komen kijken. Ze hebben meteen de offerte voor herstel die ze aangevraagd had, geaccepteerd en binnen een week was het leed geleden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Het is een jaren 30 woning. De vorige aannemer heeft nieuwe tegels op de oude tegelvloer gelegd en een douchecel.

Bij het plaatsen van de wc moest hij een stukje van de ‘nieuwe’ en oude tegelvloer weghalen. Hieruit blijkt dat de vloer niet bruikbaar is om er iets te plaatsen. Oude vloer uit de jaren 30 waar houtje touwtje door de jaren heen aan is gesleuteld. De douche weer aansluiten gaat niet meer omdat hij geen basis meer heeft om mee te werken. Daarom zei ik hij kan niet van een drol een taartje maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is, want ik heb het so begrepen.
De wc komt ook op de badkamer? En het is een andere aannemer dan 3 jaar geleden?
Ik zou eens beginnen met wat meer details te vragen. Is de vloer verrot of verkeerd gelegd? En wat voor vloer is het, die kan verrotten?
Dan eventueel terug naar de aannemer van drie jaar geleden (als daar het probleem vandaan zou komen), of een onafhankelijke derde inschakelen.
Andere aannemer, inboedel/opstalverzekering oid.
stokske schreef:
20-02-2019 17:00
Het is een jaren 30 woning. De vorige aannemer heeft nieuwe tegels op de oude tegelvloer gelegd en een douchecel.

Bij het plaatsen van de wc moest hij een stukje van de ‘nieuwe’ en oude tegelvloer weghalen. Hieruit blijkt dat de vloer niet bruikbaar is om er iets te plaatsen. Oude vloer uit de jaren 30 waar houtje touwtje door de jaren heen aan is gesleuteld. De douche weer aansluiten gaat niet meer omdat hij geen basis meer heeft om mee te werken. Daarom zei ik hij kan niet van een drol een taartje maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is, want ik heb het so begrepen.
Is dit niet gewoon een kwestie van achterstallig onderhoud?
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
20-02-2019 17:00
Het is een jaren 30 woning. De vorige aannemer heeft nieuwe tegels op de oude tegelvloer gelegd en een douchecel.

Bij het plaatsen van de wc moest hij een stukje van de ‘nieuwe’ en oude tegelvloer weghalen. Hieruit blijkt dat de vloer niet bruikbaar is om er iets te plaatsen. Oude vloer uit de jaren 30 waar houtje touwtje door de jaren heen aan is gesleuteld. De douche weer aansluiten gaat niet meer omdat hij geen basis meer heeft om mee te werken. Daarom zei ik hij kan niet van een drol een taartje maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is, want ik heb het so begrepen.
Dan had men drie jaar terug toch ook niet de douche kunnen plaatsen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
20-02-2019 17:05
Dan had men drie jaar terug toch ook niet de douche kunnen plaatsen?
die aannemer heeft blijkbaar gewoon tegels gestapeld maar nu er geboord is is aan het licht gekomen hoe slecht de (draag)vloer is.
lijkt mij dus ook dat je die vorige aannemer niet aan de jas kan trekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van je huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven