Pijn bij vrijen

20-09-2019 17:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb lang getwijfeld dit te delen maar heb toch wel behoefte aan advies of ervaringen.

Sinds 2 jaar heb ik pijn bij de geslachtsgemeenschap. De pijn is echt alleen bij het 'doorstoten'. Dit voel ik dan in mijn buik (linker onderbuik) en stuitje, alsof mijn partner ergens tegen aan komt (lijkt wel darm), maar dat lijkt me sterk. Het is vreselijk. Deze buikpijn hou ik dan vervolgens de hele dag. De pijn in het stuitje verdwijnt snel na de geslachtsgemeenschap.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik ook al jaren met buikpijnklachten en stoelgangproblemen kamp. Sinds aantal jaren is zit ook in mijn linker onderbuik. Dit wordt volgens artsen veroorzaakt door spastische darmen, omdat er bij onderzoek niets anders te vinden is.

Ik voel me zelfs schuldig naar mijn partner er over... 😔
Alle reacties Link kopieren
HA en als die het niet weet een doorverwijzing naar de gyn vragen. Waarom loop je hier al zolang mee rond zonder een professional te raadplegen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
20-09-2019 17:07
HA en als die het niet weet een doorverwijzing naar de gyn vragen. Waarom loop je hier al zolang mee rond zonder een professional te raadplegen?
Ik ben al eens bij een seksuoloog geweest 2 jaar geleden. Maar zij kon de pijn in de buik/stuitje tijdens geslachtsgemeenschap niet verklaren... Erg verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
20-09-2019 17:08
Ik ben al eens bij een seksuoloog geweest 2 jaar geleden. Maar zij kon de pijn in de buik/stuitje tijdens geslachtsgemeenschap niet verklaren... Erg verdrietig.
Maar laat eerst eens uitsluiten dat er lichamelijk iets aan de hand is. Dat kan een seksuoloog niet. Ik roep maar iets: misschien heb je een verzakking van de baarmoeder of zo. (Dit is GEEN medisch advies).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ben je twee jaar geleden toevallig bevallen?

Het kan ook een verkrampte spier zijn. Ik ken iemand die dat had en dit heeft ze weg laten masseren en prikken door een arts. Toen was het over. Ik zou met jouw verhaal dus echt even naar de huisarts gaan. Niet voor schamen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
20-09-2019 17:36
Ben je twee jaar geleden toevallig bevallen?

Het kan ook een verkrampte spier zijn. Ik ken iemand die dat had en dit heeft ze weg laten masseren en prikken door een arts. Toen was het over. Ik zou met jouw verhaal dus echt even naar de huisarts gaan. Niet voor schamen hoor!
Nee ik ben begin dit jaar gevallen. 2 jaar geleden was er nog geen sprake van zwanger willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts en een verwijzing naar de gynaecoloog vragen!
Ik heb bijna hetzelfde, iets ander plekje en dat bleek diepe endometriose te zijn tussen darm en vaginawand en die groeit zeg maar in de vaginawand, daar stoot partner tegenaan tijdens vrijen. Ik zeg niet dat dat het is bij jou maar die pijn hoort niet, zou het zeker na laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Sparkle123 schreef:
20-09-2019 18:05
Naar de huisarts en een verwijzing naar de gynaecoloog vragen!
Ik heb bijna hetzelfde, iets ander plekje en dat bleek diepe endometriose te zijn tussen darm en vaginawand en die groeit zeg maar in de vaginawand, daar stoot partner tegenaan tijdens vrijen. Ik zeg niet dat dat het is bij jou maar die pijn hoort niet, zou het zeker na laten kijken.
Hoe zijn ze daar achter gekomen? Met echo's is niks geks te zien namelijk.
Wat deden ze er aan?
Sparkle123 schreef:
20-09-2019 18:05
Naar de huisarts en een verwijzing naar de gynaecoloog vragen!
Ik heb bijna hetzelfde, iets ander plekje en dat bleek diepe endometriose te zijn tussen darm en vaginawand en die groeit zeg maar in de vaginawand, daar stoot partner tegenaan tijdens vrijen. Ik zeg niet dat dat het is bij jou maar die pijn hoort niet, zou het zeker na laten kijken.

Moest ik ook meteen aan denken. Vreemd dat een gynaecoloog daar dan niet aan denkt.
Roosje247 schreef:
20-09-2019 19:33
Hoe zijn ze daar achter gekomen? Met echo's is niks geks te zien namelijk.
Wat deden ze er aan?


Verschillende opties, maar ik zou dat aan een gynaecoloog overlaten. Geloof niet dat het eenvoudig vast te stellen is middels een echo.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
20-09-2019 20:36
Moest ik ook meteen aan denken. Vreemd dat een gynaecoloog daar dan niet aan denkt.
Heb er ook ooit aan gedacht maar de gynaecoloog voelde niks geks en met de echo zagen ze ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
20-09-2019 19:33
Hoe zijn ze daar achter gekomen? Met echo's is niks geks te zien namelijk.
Wat deden ze er aan?
Hele late reactie, sorry! Operatie gehad en vergeten te kijken.
Met een echo is het bijna niet vast te stellen, ik ben doorverwezen naar Rijnstate en daar is een MRI gemaakt. Op de echo zag de gyn niets maar op de MRI wel. Hier is de behandeling verder on hold gezet behalve de pil non stop doorslikken vanwege aankomende operatie maar het idee was een kijkoperatie/evt verwijderen of kunstmatige overgang in gang zetten.

Maar ik hoop dat je ondertussen al gebeld hebt!
Roosje247 schreef:
20-09-2019 20:46
Heb er ook ooit aan gedacht maar de gynaecoloog voelde niks geks en met de echo zagen ze ook niets.
Hier hetzelfde probleem. Bij mij zit de pijn wel op een andere plek, maar het doet echt ontzettend zeer. Bepaalde standjes zijn daarom ook niet mogelijk. Ik kan bijv. niet rechtop m'n man gaan zitten, ik moet echt helemaal voorover leunen om niet ontzettend pijn te hebben. Naar de gyn geweest, die heeft wel 20 hele seconden inwendig met de echo gekeken en zei toen dat ik maar naar een seksuoloog moest. Ik ben vroeger ook al eens bij een seksuoloog geweest, en deze zei me dat ik hiervoor naar de gyn moest :roll: Ik ben dus weer terug bij af, maar wel met een rekening van 220 euro voor dit fantastische werk van de gyn. Heb echt even geen vertrouwen meer in artsen op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er echt verder mee gaan.
Is het bij bepaalde standjes pijnlijker? Dat is wel handig om aan de dokter te vertellen.
Ik dacht er eerst aan dat je vriend, bij hard/ diep stoten, je baarmoedermond raakt. En dat doet ook zeer.
Maar dat zal wel niet. Vooral zoveel pijn is niet leuk.
Voor je vriend natuurlijk ook niet. Je moet maar sex moeten hebben waarvan je weet dat je diegene dan altijd pijn doet....
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven