Gezondheid alle pijlers

Botox vergoeding overmatig zweten?

07-12-2018 21:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In verband met overmatig transpireren krijg ik al sinds mijn 16e botox injecties (onder mijn oksels) en dit is tot op heden altijd vergoed geweest door mijn zorgverzekeraar (VGZ) omdat ik nog geen 18 was. Nou ben ik 18 en heb ik van de kliniek zelf te horen gekregen dat ik vanaf mijn 18e, 385 euro uit eigen zak moet betalen. Dit is voor een 18-jarige is dit uiteraard niet een laag bedrag. Deze behandeling moet zo'n 3 a 4 keer per jaar herhaald worden, dit maakt het ook niet echt beter. Ik zou mijn jaarlijkse inkomen hiervoor moeten opgeven. Mijn klachten zijn nogal ernstig en belemmerden voordat ik botox nam mijn alledaagse leven echt onwijs. Nou was mijn vraag of er hier mensen zijn die (regelmatig) botox-injecties nemen en hoe het bij hen zit ivm met vergoeding.
- Wordt het helemaal vergoed? Zo ja, onder welke voorwaarden gebeurt dit?
- Welke stappen heb je ondernomen?
- Bij welke zorgverzekeraar zit je?
Ik hoop dat jullie me op dit gebied een beetje vooruit kunnen helpen met jullie ervaringen.

Liefs, een wanhopig meisje! :cry:
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet 385 euro betalen, dat heet eigen risico.
Dus welke zorgverzekeraar je ook neemt, die 385 euro blijft staan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad je eigen risico, en dat is dan voor een heel jaar, niet per behandeling €385. Lullig, maar daar ga je niet onderuit komen. Troost je met de gedachte dat veel mensen het sowieso elk jaar kwijt zijn.
.
Gaat het om je eigen risico zoals Karin zegt of betaal je dat per behandeling?

Volgens mij zijn er wel aanvullende verzekeringen die het vergoeden, maar dan moet je eens googlen.

Via Google lees ik dat het gewoon vergoed wordt door de basisverzekering. Tja, €385,- is veel geld per jaar, maar 3-4 keer een behandeling zelf betalen is duurder.
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 23:27
32.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze bedoelt dat ze elke behandeling 385 euro moet betalen.

Kijk eens naar Miradry. Mijn zoon heeft 2 behandelingen gehad en is er voor 80-90% van af. Hele lichte transpiratie nog, minder dan de meeste mensen hebben.

Het is niet goedkoop maar meestal heb je aan 2 behandelingen genoeg. Botox moet je blijven spuiten, dit werkt permanent.

De eerste behandeling kost meestal 1500 euro en de 2e 1000. Je krijgt eerst verdoving ingespoten en daarna volgt de behandeling. Je moet daarna wel een paar dagen goed koelen anders zwelt het aardig op.

Het is nog niet zo heel bekend maar wel heel fijn dat je niet zoals bij botox steeds opnieuw geld kwijt bent.
veensteker schreef:
07-12-2018 23:24
Ik denk dat ze bedoelt dat ze elke behandeling 385 euro moet betalen.

Kijk eens naar Miradry. Mijn zoon heeft 2 behandelingen gehad en is er voor 80-90% van af. Hele lichte transpiratie nog, minder dan de meeste mensen hebben.

Het is niet goedkoop maar meestal heb je aan 2 behandelingen genoeg. Botox moet je blijven spuiten, dit werkt permanent.

De eerste behandeling kost meestal 1500 euro en de 2e 1000. Je krijgt eerst verdoving ingespoten en daarna volgt de behandeling. Je moet daarna wel een paar dagen goed koelen anders zwelt het aardig op.

Het is nog niet zo heel bekend maar wel heel fijn dat je niet zoals bij botox steeds opnieuw geld kwijt bent.
Ik denk dat dat dus niet aan de orde is. Het komt uit de basisverzekering en ik denk dat het gewoon over de 385 euro eigen risico gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal die 385 verspreid over het hele jaar. Misschien kan dat bij jouw verzekering ook? Dan is het niet zo een bedrag ineens. En als ik het niet gebruik heb ik een mazzeltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven