Gezondheid alle pijlers

Verstandskies trekken

22-05-2019 15:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er echt aan gaan geloven. Heb onder nog twee verstandskiezen en die moeten eruit. Zal bij de kaakchirurg gebeuren en tandarts gaf al aan dat ze waarschijnlijk niet heel makkelijk te trekken zijn.
Nu ben ik alleen met de kinderen en heb ik een afspraak staan op woensdag, donderdag en vrijdag kom ik dan wel door, want de kinderen zijn dan naar school. Nu zijn mijn ouders ook net op vakantie dan, dus in het weekend geen opvang als het nodig zou zijn.

Ik weet dat niemand kan inschatten of ik er veel last van ga hebben. Maar ben toch wel benieuwd hoe anderen de pijn hebben ervaren en of het haalbaar is dat ik de dagen erna alleen ben en de zorg heb voor 2 kinderen (4 en 8 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Oh dat lukt wel hoor..
Je wang is misschien dik en blauw en kauwen is niet fijn.
Maar met vloeibaar eten prima te doen.
Kinderen kunnen zich aardig redden qua aankleden en tillen dus komt wel goed.
Zou me er niet al te druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn ze in 2x getrokken.
Na de eerste keer was ik de volgende dag weer helemaal fit, waardoor de tweede keer tegenviel, toen heb ik me een paar dagen niet lekker gevoeld.

Maar ik had best voor mijn kinderen kunnen zorgen. Beetje kalm aan, maar geen drama.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Tegengeluid: ik ben beide keren onwijs beroerd geweest en kon niks meer. Kreeg ook beide keren ontstekingen en was echt een tijdje uit de running. Zorg dus wel voor backup voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
22-05-2019 15:49
Tegengeluid: ik ben beide keren onwijs beroerd geweest en kon niks meer. Kreeg ook beide keren ontstekingen en was echt een tijdje uit de running. Zorg dus wel voor backup voor het geval dat.
Hier ook idd. Heb beide keren echt bijna een week koorts gehad en werd af en toe echt gek van de pijn.
Ik zou echt voor de zekerheid een backup regelen. Beter afzeggen als het niet nodig is, dan de stres van van alles moeten regelen terwijl je zwaar beroerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet veel last van gehad, heb ze alle 4 eruit laten halen. 2 aan 2 tegelijk. Zorg anders dat je pijnstilling in huis hebt, plan verder niet teveel. Ik denk dat met kinderen in die leeftijd het wel moet kunnen ( desnoods maar wat vaker de tv aan)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je er niks van kan zeggen. Bij mij waren er drie lastige gevallen (rare wortels en zo), die er na een hoop gepiel door de kaakchirurg uit zijn gehaald. Naderhand nergens last van gehad, had ook geen pijnstillers nodig.
De vierde had een wortel die zo kort was dat hij er bij wijze van spreken uitgeblazen had kunnen worden. Trekken ging dan ook ongeveer zo snel als een bandenwissel in de formule 1. Maar man, wat heb ik een napijn gehad!
Heel veel sterkte! :redrose:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
De ene maand de beide verstandskiezen links en een maand later rechts twee getrokken. Geen pijn gehad, die met een paracetamolletje niet te overkomen was.
Ik vond het wel heerlijk om de wonden te spoelen met waterstofperoxide. Dat spoot ik erin en dan bruiste het helemaal schoon.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
pijn viel reuze mee. Verder gewoon gefunctioneerd.

heel vaak zit er bij een (verstands)kies een ontsteking. Wanneer je dan de kies eruit haalt gaan de bacteriën van die ontsteking de bloedbaan in. Dar kan je flink beroerd van worden.

Dus vooraf goed eten, zodat je voldoende energie binnen hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Verstandskiezen laten verwijderen is niet leuk, maar geen enorme operatie ofzo. En meestal valt de herstelperiode wel mee. Paracetamol slikken en soep en vla eten de eerste paar dagen en daarna is het ergste wel weer voorbij. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Complicaties kunnen er zijn, maar normaal gesproken stelt het niet zoveel voor. Ik stond er ook alleen voor met kinderen en hond. En die liet ik gewoon uit. ;-)
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk geen peil op te trekken, gezien de wisselende ervaringen hier.
Ik stel het al heel lang uit en heb eindelijk een afspraak gemaakt, dus wil hem ook niet zomaar afzeggen. Kwam er alleen dus achteraf achter dat mijn ouders er niet waren.
Ik ga er nog even op broeden :)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
22-05-2019 16:30

heel vaak zit er bij een (verstands)kies een ontsteking. Wanneer je dan de kies eruit haalt gaan de bacteriën van die ontsteking de bloedbaan in. Dar kan je flink beroerd van worden.
Is dat zo?
Ik heb er echt 0,0 last van, zou er dan ook een ontsteking kunnen zitten?
Ze gaan er uit, omdat ze de kiezen er naast in de weg zitten qua schoonmaken. Maar ik heb er nooit last van gehad qua pijn/ontstekingen.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
22-05-2019 16:32
Duidelijk geen peil op te trekken, gezien de wisselende ervaringen hier.
Ik stel het al heel lang uit en heb eindelijk een afspraak gemaakt, dus wil hem ook niet zomaar afzeggen. Kwam er alleen dus achteraf achter dat mijn ouders er niet waren.
Ik ga er nog even op broeden :)
Misschien buren, andere familie of vrienden van jou of ouders van vriendjes/vriendinnetjes van je kinderen achter de hand vragen?
Alle reacties Link kopieren
Niet te veel bukken/met je hoofd naar beneden naar de ingreep.
De kinderen kunnen zichzelf/elkaar helpen bij het aankleden en wat dingen doen neem ik aan, dat scheelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
22-05-2019 16:34
Is dat zo?
Ik heb er echt 0,0 last van, zou er dan ook een ontsteking kunnen zitten?
Ze gaan er uit, omdat ze de kiezen er naast in de weg zitten qua schoonmaken. Maar ik heb er nooit last van gehad qua pijn/ontstekingen.

Het hoeft geen dikke ontsteking te zijn of veel pijn. Maar omdat de verstandskiezen zo lastig schoon te poetsen zijn, blijft er soms toch wat zitten en kan er een kleine irritatie/ontsteking ontstaan.

Ik werd vooraf gewaarschuwd door een vriendin (die huisarts is) dat dit kon gebeuren. Ik dacht ook niet dat er een ontsteking zat. Achteraf dus wel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me lastig in te schatten. Zijn de verstandskiezen wel helemaal doorgekomen? Bij moesten ze er deels uitgesneden (en gebroken) worden, daar had ik echt wel even last van. Het was denk ik wel nodig want ik had een flinke ontsteking gekregen (had toen echt vreselijk veel pijn) en daar wil je niet op wachten. Wat moet dat moet
'You can't always get what you want'
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
22-05-2019 16:34
Is dat zo?
Ik heb er echt 0,0 last van, zou er dan ook een ontsteking kunnen zitten?
Ze gaan er uit, omdat ze de kiezen er naast in de weg zitten qua schoonmaken. Maar ik heb er nooit last van gehad qua pijn/ontstekingen.
Dan zit er dus een ontsteking, daarvoor halen zij het weg. Ik heb zelf veel pijn gehad, ook gevalletje rare wortels en getrokken om dezelfde reden als bij jou. Ondanks de pijn kon ik verder normaal functioneren, maar met kleine kids om je heen lijkt het mij toch lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag er uit als een hamster en je kaak blijft gevoelig. Verder was ik er niet ziek van, alleen een beetje sloom/moe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven