Gezondheid alle pijlers

Essentiële olie

23-05-2019 18:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zie op internet verschillende essentiële oliën voorbij komen. Duurdere, maar ook goedkopere merken. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik twijfel momenteel tussen een aantal merken: young living, physalis en geurwolkje.

Graag hoor ik of jullie ervaringen hebben bij een van deze of andere merken.
Young Livings beweert dat de olietjes van alles kunnen naast het olie zijn. Het verkoopsysteem lijkt een beetje naar die van Herbal Life. Nogal oplichterig.

Ik gok dat de andere oliemerken die je noemt ook beweren (zoals Young Livings) dat ze buikpijn, depressie, spierpijn en kanker kunnen genezen? Niks van waar. ;-)

Maar ze ruiken wel heerlijk.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 19:27
5.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ze op ebay.
Ik koop als vanouds de oliën van Chi, ik weet niet beter of dat is de beste olie verkrijgbaar. Natuurlijk en zuiver.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af wat je ervan verwacht als je dit topic bij gezondheid zet.. Alle essentiële olien hebben een antibacteriële en/of antivirale werking, meer zou ik er niet van verwachten. Holland&barret heeft een uitgebreide selectie voor een schappelijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
ik ga gewoon altijd naar de holland en barrett
Alle reacties Link kopieren
Bestaan er dan ook niet-essentiële oliën?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je ermee doen?

Ik gebruik ze als toevoeging in zelfgemaakte deodorant en schoonmaakmiddelen, daarvoor vind ik die van huismerk Holland & Barret of Dille & Kamille prima voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Het zal je niet redden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er ervaring mee ja.

En aangezien het voor veel dames op Viva het een gevalletje cognitieve dissonantie is, en diezelfde dames eerst maar eens wetenschappelijk onderzoek moeten doen (jaja genoeg wetenschappelijke publicaties te vinden) voordat ze beginnen te kakelen, en ik geen zin heb in oeverloze discussies met dit soort types, stuur ik je een pb (waarin ik je zal vertellen wat mijn ervaring is). Kijk maar of je wilt reageren. Dat hoeft namelijk helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Veel van de bedrijven zijn MLM...dus een pyramide scam.

Ik koop het bij de drogist en de natuurwinkel zodat ik een normale prijs betaal en niet naar allerlei oplichtersbijeenkomsten hoef. Er is vaak niets mis met olie. Het is alleen raar geprijsd...lees veel te duur omdat het de bedoeling is dat je middels inschrijving en het betalen van veel geld lid wordt. Je verdient dan aan het lid maken van andere mensen. Het gaat helemaal niet om de olie maar om het rijk maken van de persoon aan de top van de piramide. Alle mensen die onderaan bungelen zijn sukkels die veel geld verliezen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-05-2019 21:42
51.29% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-05-2019 21:23
Veel van de bedrijven zijn MLM...dus een pyramide scam.

Ik koop het bij de drogist en de natuurwinkel zodat ik een normale prijs betaal en niet naar allerlei oplichtersbijeenkomsten hoef.
Precies.

Van Young Living weet ik het zeker want ik heb er zo een in mijn directe omgeving. En die kan je ook vertellen waar het zogenaamd goed voor is. En ja daar is niets wetenschappelijks aan bewezen. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met olie? Want je noemt nu huidolie en geurolie door elkaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik google op essentiele olie en bij 1 van de eerste hits krijg ik dit tekstje:

Bloemenpracht en jouw gemoedstoestand
De unieke samenstelling van geuren hersteld het emotionele evenwicht, geeft overzicht, ordelijkheid en opent je ogen voor alle pracht van het leven. De olie brengt je in contact met je emoties, zodat je weer kan lachen en huilen. Een stukje geluk, een verliefd gevoel. Lichamelijke klachten zoals vermoeidheid, infecties en verkoudheid zijn verleden tijd. Mentale uitdagingen zoals depressie, slapeloosheid, onrust en stress hebben baat bij deze bloemenbom. Zelfs luizen verdwijnen bij het verdampen van deze geur!


En dat allemaal door een olie? Wat doe je daarmee dan?
Laat ook maar: tegen zoveel domheid kan ik toch niet op.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 21:56
Reden: Praten tegen een muur.
93.29% gewijzigd
pejeka schreef:
23-05-2019 20:10
Bestaan er dan ook niet-essentiële oliën?
Jazeker, overbodige oliën. Breek me de bek niet open.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
23-05-2019 21:54
Laat ook maar: tegen zoveel domheid kan ik toch niet op.
gaat het wel goed met je?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
23-05-2019 21:52
ik google op essentiele olie en bij 1 van de eerste hits krijg ik dit tekstje:

Bloemenpracht en jouw gemoedstoestand
De unieke samenstelling van geuren hersteld het emotionele evenwicht, geeft overzicht, ordelijkheid en opent je ogen voor alle pracht van het leven. De olie brengt je in contact met je emoties, zodat je weer kan lachen en huilen. Een stukje geluk, een verliefd gevoel. Lichamelijke klachten zoals vermoeidheid, infecties en verkoudheid zijn verleden tijd. Mentale uitdagingen zoals depressie, slapeloosheid, onrust en stress hebben baat bij deze bloemenbom. Zelfs luizen verdwijnen bij het verdampen van deze geur!


En dat allemaal door een olie? Wat doe je daarmee dan?
werkt alleen als je er minimaal een paar tientjes per flesje voor hebt betaald en het dan rondsprenkelt met wilgentakken terwijl je met de klok mee door de kamer loopt, op blote voeten met je ogen dicht.
Trouwens alleen met volle maan anders heeft het geen zin.
Pinda-Kaas schreef:
23-05-2019 22:24
werkt alleen als je er minimaal een paar tientjes per flesje voor hebt betaald en het dan rondsprenkelt met wilgentakken terwijl je met de klok mee door de kamer loopt, op blote voeten met je ogen dicht.
Trouwens alleen met volle maan anders heeft het geen zin.
Jammer, het is net volle maan geweest. Dan wacht ik op de volgende. Kan ik ook nog ff sparen.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een negativiteit weer....

Lavendel werkt ontspannend en je slaapt er beter door.
Citroen/bergamot is juist opwekkend.
Eucalyptus helpt bij verkoudheid.

En een geur kan heel veel met je doen. Ik kan echt van geuren genieten.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
23-05-2019 21:01
Ik heb er ervaring mee ja.

En aangezien het voor veel dames op Viva het een gevalletje cognitieve dissonantie is, en diezelfde dames eerst maar eens wetenschappelijk onderzoek moeten doen (jaja genoeg wetenschappelijke publicaties te vinden) voordat ze beginnen te kakelen, en ik geen zin heb in oeverloze discussies met dit soort types, stuur ik je een pb (waarin ik je zal vertellen wat mijn ervaring is). Kijk maar of je wilt reageren. Dat hoeft namelijk helemaal niet.

Voor je humeur werkt het blijkbaar niet :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
24-05-2019 09:15
Jee, wat een negativiteit weer....

Lavendel werkt ontspannend en je slaapt er beter door.
Citroen/bergamot is juist opwekkend.
Eucalyptus helpt bij verkoudheid.

En een geur kan heel veel met je doen. Ik kan echt van geuren genieten.
absoluut, maar het geneest geen kanker.
Pinda-Kaas schreef:
24-05-2019 15:05
absoluut, maar het geneest geen kanker.

Zo'n onzinnige bewering doet ook niemand hier. Andere onzinnige, niet onderzochte, ik-kakel-maar-wat-na-en-heb-ergens-een-klok-horen-luiden beweringen daarentegen...

Maar goed, het is Viva he. Voor vrouwen met een mening...
Maar dan wel het nakakelen van de mening van een ander. Want zelf onderzoek doen. Dat kunnen de Viva-dames niet. Die blijven liever in hun eigen overtuigingen hangen.

En om op je eerdere vraag antwoord te geven: ja heel goed.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
24-05-2019 15:33
Zo'n onzinnige bewering doet ook niemand hier. Andere onzinnige, niet onderzochte, ik-kakel-maar-wat-na-en-heb-ergens-een-klok-horen-luiden beweringen daarentegen...

Maar goed, het is Viva he. Voor vrouwen met een mening...
Maar dan wel het nakakelen van de mening van een ander. Want zelf onderzoek doen. Dat kunnen de Viva-dames niet. Die blijven liever in hun eigen overtuigingen hangen.

En om op je eerdere vraag antwoord te geven: ja heel goed.
ik zou ff een flesje lavendel open trekken als ik jou was
Het is etherische olie, essentiële olie is een foute vertaling.

Ik werk voor een bedrijf dat erg groot is in de wereld van etherische olie en krijg de producten gratis. Geloof ik dat ze werken? Nee. Ik gebruik ze vooral omdat ze lekker ruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven