Irritatie in kledingwinkel

18-07-2019 17:59 93 berichten
Ik was net broeken passen voor werk in de H&M. Ik neem altijd twee maten mee, omdat ik een lastig lichaam heb.

Toen ik klaar was bij de paskamer stond ik bij de dame die de spullen aanneemt. Ik had twee stapels. Stapeltje “neem ik” stapeltje “nee”.

Zegt de beste mevrouw: hallo hang je dat wel ff op....

Naast haar toon, vind ik dit toch wel raar. Zij wordt daarvoor toch betaald? Ik wist even niet wat ik moest zeggen.. of mis ik nu iets dat het wel normaal is om te doen?

( ja ik snap dat je je kleding niet kan neergooien als een hoopje lol)
Pardon? 'Zij wordt daarvoor toch betaald', meen je dat nou? Het is een maar een H&M hoor. Ik kan me haar reactie heel goed voorstellen, hang gewoon je eigen zooi op. Tenzij iemand aan geeft dat zij het wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons neemt de h&m medewerker het aan en zet dingen in het rek dat daar voor bestemd is en legt de broeken op een stapeltje. Het is juist niet de bedoeling dat zelf te doen. Het is in ieder geval een zeer onbeleefde manier van een klant aanspreken.
Bij mijn H&M hebben ze bij de paskamer een rek staan waar je de gepaste kleding kan achterlaten. Volgens mij is het geen beleid dat je het zelf moet opruimen.

Overigens doe ik dat altijd wel, bij alle winkels waar ik wat pas, tenzij de verkoopster het bij de paskamer uit mijn handen haalt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je hangt je eigen zooi uiteraard netjes op en bedankt het meisje ook nog even omdat zij het allemaal terug hangt in de winkel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sjulia schreef:
18-07-2019 18:02
Bij ons neemt de h&m medewerker het aan en zet dingen in het rek dat daar voor bestemd is en legt de broeken op een stapeltje. Het is juist niet de bedoeling dat zelf te doen. Het is in ieder geval een zeer onbeleefde manier van een klant aanspreken.
Hier dus niet, dat wisselt dan per winkel. Ik snap de irritatie wel, als iedereen zo doet zou ik ook gaan snauwen.
Euh je doe het op zijn minst terug op het hangertje
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
18-07-2019 18:03
Hier dus niet, dat wisselt dan per winkel. Ik snap de irritatie wel, als iedereen zo doet zou ik ook gaan snauwen.
Snauwen tegen een klant is niet oké. Zo moeilijk is het niet om vriendelijk aan te geven dat de spullen terug gelegd mogen worden in de winkel. Als je dat niet aankan moet je maar op zoek naar een andere baan. Wanneer je met mensen te doen hebt zullen er altijd irritaties zijn. Blijf gewoon professioneel.
Ze had ze "hou ik wel" stapel ook retour gekregen van mij. Praat eens normaal tegen een klant.
Nou kom ik nooit bij de H&M maar ik heb het nog nooit mee gemaakt dat ik de kleding die ik mee neem in het kleedhokje die niet past dat ik die zelf terug moet hangen. Ook niet bij goedkope winkels zoals Miss Etam. Daar staat iemand bij de paskamer en wat je niet wil hebben hangt ze zelf terug.
Lillybit schreef:
18-07-2019 18:07
Ze had ze "hou ik wel" stapel ook retour gekregen van mij. Praat eens normaal tegen een klant.
Dat zou ik inderdaad ook gedaan hebben.
Ik snap het niet. Lag je stapeltje op de grond of ging je het aan haar geven? Zaten er hangertjes bij? Ik vind het wel normaal dat je de kleding netjes terug op de hanger doet en dan aan haar geeft.
Ophsngen als in op de hangertjes en dan afgeven?
Of bedoelde ze dat jij het terug legt in de winkel?
Alle reacties Link kopieren
Had je alles op een hangertje gedaan?

Bedoelde ze misschien dat je de kleding op het op het terughang-rek moest hangen?

Zo niet, dan had ze waarschijnlijk haar dag niet. Heb echt nog nooit zelf iets in de H&M terug hoeven hangen in de winkel.
Letsgetlosttonight schreef:
18-07-2019 18:09
Ik snap het niet. Lag je stapeltje op de grond of ging je het aan haar geven? Zaten er hangertjes bij? Ik vind het wel normaal dat je de kleding netjes terug op de hanger doet en dan aan haar geeft.
Er was een broek op een hangertje, de eest waren opgevouwen broeken. Ik
Legde het stapeltje neer op de tafel omdat ik gewend ben dat de medewerker van de winkel het terug opruimt:
Sjulia schreef:
18-07-2019 18:02
Bij ons neemt de h&m medewerker het aan en zet dingen in het rek dat daar voor bestemd is en legt de broeken op een stapeltje. Het is juist niet de bedoeling dat zelf te doen. Het is in ieder geval een zeer onbeleefde manier van een klant aanspreken.
Zo ben ik het ook gewend. En als ze normaal had gevraagd had ik het ook zeker gedaan.
Sjantall schreef:
18-07-2019 18:13
Er was een broek op een hangertje, de eest waren opgevouwen broeken. Ik
Legde het stapeltje neer op de tafel omdat ik gewend ben dat de medewerker van de winkel het terug opruimt:
Ja, dat is ook niet meer dan normaal, dat zou ik ook gedaan hebben.
Sjantall schreef:
18-07-2019 18:13
Er was een broek op een hangertje, de eest waren opgevouwen broeken. Ik
Legde het stapeltje neer op de tafel omdat ik gewend ben dat de medewerker van de winkel het terug opruimt:
Op welke tafel? Ik vind het best een rare actie van jou.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-07-2019 18:06
Snauwen tegen een klant is niet oké. Zo moeilijk is het niet om vriendelijk aan te geven dat de spullen terug gelegd mogen worden in de winkel. Als je dat niet aankan moet je maar op zoek naar een andere baan. Wanneer je met mensen te doen hebt zullen er altijd irritaties zijn. Blijf gewoon professioneel.

Joh iedereen heeft toch wel eens z’n dag niet. Natuurlijk is snauwen tegen een klant niet oké, maar waar mensen werken..
.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
18-07-2019 18:16
Op welke tafel? Ik vind het best een rare actie van jou.
Zo gaat het in de meeste filialen van de h&m hoor. Daarom staat er ook een medewerker klaar, om die taak uit te voeren. Dus zo raar is het van TO niet.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 18:19
Joh iedereen heeft toch wel eens z’n dag niet. Natuurlijk is snauwen tegen een klant niet oké, maar waar mensen werken..
Sure, we zijn allemaal mensen. Maar je geeft een klant een naar gevoel hiermee, ook een mens. Je zou je prima kunnen inhouden lijkt me, of dat leren. Snauw je collega’s dan maar af als je moet afreageren.
Sjantall schreef:
18-07-2019 18:13
Er was een broek op een hangertje, de eest waren opgevouwen broeken. Ik
Legde het stapeltje neer op de tafel omdat ik gewend ben dat de medewerker van de winkel het terug opruimt:
Er viel dus niet zoveel op te hangen. Hoe ging het gesprek dan verder?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren niet meer in de H&M geweest. Maar ik heb echt nog nooit de gepaste kleding terug hoeven hangen. Dus nee, het ligt niet aan jou. De medewerker is een hork of had haar dag niet.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Ik vraag het altijd want het verschilt per winkel en ook per maand
Ik heb ook weleens een bozig meisje gehad die me dingen terug zag hangen en vond dat ik dat door een medewerkster moest laten doen 'want zo wordt het een zootje' en ze rukte het zuchtend uit mijn handen.
En ik deed echt mijn best.
Kind was erbij en vond het heel zielig en daarom heel komisch.
Mss dacht ze dar het broeken op een hanger waren. Jij had ze gevouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven