Dobbelspel

18-07-2019 23:29 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het. Ben er vroeg bij :-D Maar het lijkt me leuk om dit jaar met m'n buren van ons deel van het flatblok (zijn 6 huishoudens met mij meegeteld) te dobbelen rond Sinterklaas/kerst. Er is een gezin dat twee dochters heeft, een van 14 en een van 7. Zouden jullie die meiden ook mee laten doen? Ik ben er zelf nog niet over uit. En als ik ze mee laat doen, ik heb zelf een bedrag van €5 p.p. aan cadeautjes in gedachten. Die meiden hebben natuurlijk nog niet zo veel geld dus dan draaien hun ouders er voor op. Maar die hebben het ook niet zo breed dus misschien is het dsn gewoon beter om te zeggen we doen het alleen met volwassenen? Qua cadeautjes voorzie ik niet zo veel problemen als ze wel mee zouden doen want tussen dobbelcadeautjes zit altijd wel iets wat zij ook leuk vinden ;)
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hebben de ouders zin in een avondje zonder kinderen of weten ze dat de kinderen het heel leuk vinden en maakt hun die 10 euro extra niet uit. Laat de keuze bij de ouders. Dan kan jij het niet fout doen.
En je buren zien dit ook zitten?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
18-07-2019 23:38
En je buren zien dit ook zitten?
Nog geen idee. Maar dat hoor ik tegen die tijd wel. Wie mee wilt doen is welkom en wie niet, even goede vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Gelooft dat kind van 7niet gewoon nog? Meestal is 8 een beetje de leeftijd om uit de droom geholpen te worden toch?
Verder: leuk idee, ik zou meedoen, maar dan zonder de kinderen.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Die keuze zou ik lekker bij de ouders laten. Zij kunnen neem ik aan zelf het beste inschatten hoe de kids dat vinden en of ze het geld kunnen missen.

Daarnaast zou ik de afspraak rondom de cadeautjes toch iets verder specificeren. Hoeveel cadeautjes p.p.? Met een gemiddelde waarde van...? Tenminste, mij is het vorig jaar (eerste keer met een nieuwe samenstelling) toch tegen gevallen dat we (ik dacht heel helder) hadden afgesproken 3 cadeautjes p.p. van €3-€4 per stuk en ik uiteindelijk naar huis ging met 3 dingen van nog geen €0,50. Ik weet dat het om de gezelligheid gaat, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen in de familie altijd twee cadeautjes per persoon. Iets wat zowel voor man als vrouw, kind of volwassene kan. En aan het eind word er zo geruild zodat iedereen wel twee cadeautjes heeft die ze leuk vinden. Soms zit er wat minder leuks bij. Maar met 6 personen en dus twaalf cadeautjes waren wij toch wel 4 a 5 uur bezig in een spel. Eerste ronde uitdelen. Tweede ronde proberen cadeautjes van een ander te stelen en ronde 3 ruilen wat je wilt ruilen en uitpakken
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik idd het beste de keuze bij de ouders kan laten. Ga het ook niet vragen waar de jongste bij is. Maar hoe leggen die ouders het dan aan haar uit als ze nog wel gelooft, ik weet niet of ze nog gelooft, en ze met cadeautjes thuis komen?

En ik heb al vaak een dobbelspel gedaan. Qua cadeautjes kopen doe je soms bij de ene groep weer net wat anders dan bij de andere. Maar ik ga het idd nog specificeren, dat doe ik altijd.

Wat betreft cadeautjes verdelen..sommigen vinden dat gezeur, dus weet niet of ik dat van tevoren moet afspreken dat ieder met evenveel cadeautjes/waarde naar huis gaat want anderen zeggen weer dat is het spel als je minder dan een ander hebt.
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
19-07-2019 01:13
Ik denk dat ik idd het beste de keuze bij de ouders kan laten. Ga het ook niet vragen waar de jongste bij is. Maar hoe leggen die ouders het dan aan haar uit als ze nog wel gelooft, ik weet niet of ze nog gelooft, en ze met cadeautjes thuis komen?

En ik heb al vaak een dobbelspel gedaan. Qua cadeautjes kopen doe je soms bij de ene groep weer net wat anders dan bij de andere. Maar ik ga het idd nog specificeren, dat doe ik altijd.

Wat betreft cadeautjes verdelen..sommigen vinden dat gezeur, dus weet niet of ik dat van tevoren moet afspreken dat ieder met evenveel cadeautjes/waarde naar huis gaat want anderen zeggen weer dat is het spel als je minder dan een ander hebt.
Ben je serieus? o_o

Dat hoef je echt niet voor de ouders op te lossen hoor, die kunnen dat prima zelf! Dit komt een beetje over alsof je alles veels te goed wilt regelen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het de ouders gewoon. Ik denk dat die kinderen het hartstikke leuk zullen vinden, maar je weet niet of hun ouders het met of zonder kinderen willen.
Laat het lekker en vraag het tegen die tijd, het duurt nog meer dan 4 maanden en zo’n spel is geregeld in een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu ook nog niets regelen. Zat er alleen al een beetje over te brainstormen😎
Alle reacties Link kopieren
Zat nog over iets anders na te denken. Is het raar als ik iedereen vraag iets mee te nemen? Ik heb het maandelijks niet breed, kom net aan rond, en als ik dan chocomelk, speculaas etc haal ben ik toch weer een paar euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat niet raar vinden. Zeker niet als je uitlegt het niet breed te hebben.
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-07-2019 15:19
Zat nog over iets anders na te denken. Is het raar als ik iedereen vraag iets mee te nemen? Ik heb het maandelijks niet breed, kom net aan rond, en als ik dan chocomelk, speculaas etc haal ben ik toch weer een paar euro kwijt.
Geef dan iedereen een bepaald product om mee te nemen. Kan je zelf een beetje in de hand houden dat alles ongeveer hetzelfde waard is, én je zit dan niet met alleen chocomel, kruidnoten of taaitaai omdat iedereen hetzelfde idee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens kijken of je het in januari of februari kan houden, want volgens mij zit iedereen in december al best vol met feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
21-07-2019 15:57
Ik zou trouwens kijken of je het in januari of februari kan houden, want volgens mij zit iedereen in december al best vol met feestdagen.
Ik denk dat ik rond half november iedereen vraag, persoonlijk pf bv via datumprikker, wanneer ze in de december kunnen. En december is wel het leukst vind ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ivm 2 weken niet thuis dus heb woensdag bij m'n buren een blaadje in de bus gedaan met of ze t leuk vinden om in december een dobbelspel bij mij te doen en of ze mij dit willen mailen (ik heb geen whatsapp). Heb wel besloten dat ik het alleen voor de volwassenen doe. Heb alleen nog van niemand een reactie gehad. Nu weet ik van mijn buurman dat hij geen internet heeft, hij gaat af en toe naar een internet café, en in de woning boven mij is pas een stel komen wonen dus die hebben misschien nog geen internet al hebben ze dat natuurlijk wel op hun telefoon lijkt mij. Maar van de andere 3 had ik al wel een reactie verwacht.
Zoiets vraag je toch persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
19-10-2019 11:17
Zoiets vraag je toch persoonlijk.
Waarom zou dat perse persoonlijk moeten? Daarbij zijn we allemaal op heel verschillende tijden thuis dus ik weet van veel ook niet eens hoe laat ze thuis zijn.
elfje85 schreef:
19-10-2019 11:29
Waarom zou dat perse persoonlijk moeten? Daarbij zijn we allemaal op heel verschillende tijden thuis dus ik weet van veel ook niet eens hoe laat ze thuis zijn.
Netter, vriendelijker, gezelliger, uitnodigender. Zeker als je ook nog eens mensen uitnodigt die je niet goed kent of geen internet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
19-10-2019 14:33
Netter, vriendelijker, gezelliger, uitnodigender. Zeker als je ook nog eens mensen uitnodigt die je niet goed kent of geen internet hebben.
Denk dat per persoon verschilt hoe ze m'n manier van uitnodigen vinden. Kan het nu niet meer veranderen. En tegenwoordig gaat soms ook veel via whatsapp, dat is dan ook wel onpersoonlijk te noemen. Heb overigens van nog niemand iets gehoord.
elfje85 schreef:
21-10-2019 23:22
Denk dat per persoon verschilt hoe ze m'n manier van uitnodigen vinden. Kan het nu niet meer veranderen. En tegenwoordig gaat soms ook veel via whatsapp, dat is dan ook wel onpersoonlijk te noemen. Heb overigens van nog niemand iets gehoord.
Dan weet je du iig dat dit niet de manier was om mensen uit te nodigen. Doe eens gek, bel morgen even bij iedereen aan.
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-10-2019 23:22
Denk dat per persoon verschilt hoe ze m'n manier van uitnodigen vinden. Kan het nu niet meer veranderen. En tegenwoordig gaat soms ook veel via whatsapp, dat is dan ook wel onpersoonlijk te noemen. Heb overigens van nog niemand iets gehoord.
Je eerste uitnodiging niet nee, maar je kan wel even iedereen nalopen om te vragen of ze je mail hebben gehad ("joh, buur, ik heb nog niks gehoord, heb je mijn mail ontvangen?"). Kan als je ze in het wild tegenkomt, of je belt even bij iedereen aan.
Het zijn je buren, dus het is niet dat ze ver weg wonen en het veel moeite kost ;-)

Daarbij: het is oktober. Ik heb 2 peuters en weet zelf nog niet eens hoe mijn december eruit ziet, maar zoals eerder gezegd zou ik een dobbelspel in december moeilijk in te passen vinden in de overige verplichtingen die maand. Tuurlijk heb ik vast wel een vrije avond, maar die wil ik dan ook lekker vrijhouden.

Edit: wij hebben hier elk jaar de 2e zondag van het nieuwe jaar een burenborrel. Misschien is een nieuwjaarsdobbelspel een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tot 1 november niet thuis, dus mede daarom heb ik bij m'n buren de uitnodiging in de brievenbus gedaan met de vraag of ze me per mail willen laten weten of ze mee willen doen en Zoja, met hoeveel personen.

In eerste instantie wil ik kijken of het lukt om in december te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nog altijd van geen enkele buur een mailtje. Vind dat wel vreemd. Want ook als je je agenda nog niet weet, dan kun je dat toch ook mailen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven