vraagje over benzine / diesel auto's

07-11-2007 19:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje; ik ga in de toekomst wat meer op de weg zitten en zoek dus een auto op diesel. Nu valt het me op dat dieselauto's veel km's hebben staan tov benzineauto's. Maar ik hoorde dat dieselauto's gemaakt zijn om veel km's te maken, dus dat ze dat ook aankunnen. Is dat nou zo? Dus dat een auto uit hetzelfde bouwjaar van hetzelfde merk dat dan de diesel langer blijft rijden, meer km's aankan dan de benzinemotor?

Hoop dat dit geen al te blonde vraag is ;-)
Ja, met een diesel doe je langer, qua kilometers.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geinformeerd, omdat ik ook vrij veel km's maak. Ben bij 4 verschillende dealers geweest. Overal zeiden ze dat het pas nut heeft als je meer dan 40.000km per jaar rijdt. Of indien je je auto meer dan 10 jaar rijdt, zeker indien het een nieuwe is (wanneer minder km's). Mij werd aangeraden om na te gaan of het voordeliger is om een auto met cruisecontrol te nemen (en dat was ook zo in mijn geval).

Verder moet je er rekening mee houden dat niet alle (oudere) 2ehands auto's een roetfilter hebben.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Een dieselmoter is een stuk sterker en krachtiger dan een benzinemoter.

Dus in dat opzicht kan een diesel langer mee.

Maar er slijt natuurlijk meer aan een auto dan alleen de moter, nl ook de carrosserie, banden, ophanging etc etc, maar ook het dashboard, het interieur, de bekleding, zelfs een stuur slijt.

Ook is het onderhoud van een diesel zeker niet goedkoper, tenminste bij de wat oudere diesels zit je met de extra roetmeting bij de apk, en ook de beurten zijn duur (filters moeten eerder vervangen worden, maar daar staat wel tegenover dat je geen bougies hoeft te vervangen).
Alle reacties Link kopieren
@WitteWijn: ik dacht dat jij een poosje geleden jouw droomauto een VW Golf ging kopen? Niet doorgegaan?
Alle reacties Link kopieren
hee Quattro, ja dat ging helaas niet door want meneer de verkoper was een oplichter >-D vernam ik via speurwerk op internet, de garage was bij programma's als Radar en Opgelicht in het nieuws geweest + ik vond op internet allerlei negatieve verhalen over die garage, echt balen dus :mad: dus nu ben ik nog steeds zoekende...
Alle reacties Link kopieren
~[quote]vinobianco schreef op 07 november 2007 @ 21:26:

hee Quattro, ja dat ging helaas niet door want meneer de verkoper was een oplichter >-D vernam ik via speurwerk op internet, de garage was bij programma's als Radar en Opgelicht in het nieuws geweest + ik vond op internet allerlei negatieve verhalen over die garage, echt balen dus :mad: dus nu ben ik nog steeds zoekende...~[/quote]





"Jet Cars" te Rotterdam misschien? Dat is op internet de meest beruchte. Echt een instituut, eindeloze topics over :) (handig is internet ik snap niet hoe mensen vroeger aan alle info kwamen haha)



Op het forum van de website van Autoweek staat een topic over jouw vraag:



"Levensduur diesel groter dan benzine motor?"



met de link lukt het mij niet om je er direct naar toe te leiden: het staat op bladzijde 5, bovenaan (excuses, komt door die kut-autoweek site, grrrrrrrrrrr)
Alle reacties Link kopieren
dit is precies de reden dat er veel mensen hun diesel auto uit duitsland importeren.

diesel auto's voor een goede prijs , met relatief weinig kilometers...

kijk eens op www.importautos.nl voor meer info
Alle reacties Link kopieren
De moter van een diesel auto kan langer mee als je de auto goed onderhoud

Een bezine auto kun je ongeveer 3 ton rijden en een diesel auto kun je 5 ton rijden of langer



Mijn man zoek ook meestal als het een diesel is, uit met meer kilometers

met bezine minder kilometers
Alle reacties Link kopieren
moppetoet schreef op 07 november 2007 @ 19:45:

Ja, met een diesel doe je langer, qua kilometers.




Klopt een golf bijvoorbeeld kun je zo met een diesel 1.20 rijden

bezin zit toch op 1.15/ 1.16
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Deze meneer is de huidige recordhouder qua aantal kilometers afgelegd in een prive auto. En hij rijdt niet in een diesel maar in een auto met benzine motor. In Europa rijdt iedereen die veel kilometers maakt in een diesel, daarom denken sommige mensen dat dieselmotoren meer kilometers aankunnen. In de USA kost diesel vaak meer dan benzine en is men zeer streng qua emissie-normen voor diesels, dus er zijn slechts een handvol modellen te koop. 99% van de personenauto's rijdt dus op benzine daar.



Zie verhaaltje:



Irv Gordon: 4,2 miljoen km met een Volvo P1800
Alle reacties Link kopieren
http://a330.g.akamai.net/7/330/2540/20070823121803/www.designnews.com/articles/images/DN/20070823/CA6471169_E.jpg
Alle reacties Link kopieren
http://a330.g.akamai.net/7/330/2540/20070823121819/www.designnews.com/articles/images/DN/20070823/CA6471169_J.jpg
Alle reacties Link kopieren
http://a330.g.akamai.net/7/330/2540/20070823121802/www.designnews.com/articles/images/DN/20070823/CA6471169_D.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch voor een benzineauto. De verschillen zijn te klein in brandstofprijs en bovendien is diesel viezer voor het milieu (wist ik niet) + de te verwachten extra toeslagen die dieselaars gaan betalen in de toekomst voor hun vervuiling (eigenlijk ook terecht want het gevolg zal zijn dat meer mensen voor benzine kiezen waardoor de wereld weer wat minder vervuild gaat worden).
Alle reacties Link kopieren
Leuke auto trouwens Quattro! Ik zag er nog eentje staan op autotrader of autotrack maar het was helaas een opknapper en ik ben niet handig haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven