Betrouwbaarheid kruidvat 2 voor 5 euro

17-04-2015 20:12 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn vriend en ik probeer zwanger te worden van ons eerste kindje, ik heb een erg lange cyclus en we zitten nu in de eerste ronde na het stoppen met de pil. Ik weet dat mijn cyclus lang is omdat ik in het verleden eerder een tijdje gestopt ben met de pil.

Ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden of wanneer mijn eisprong was maar ik had vorige week een positieve test van de kruidvat in mijn handen, ik zag namelijk een heel licht 2e streepje. Die dag erna heb ik weer een test gedaan met ochtendurine en deze was volgens mij toch echt negatief(als ik lang tuurde zag ik wel een heeeeel licht 2e streepje). Nu een week later weer een test gedaan(niet met ochtendurine)en ook hier weer een lichte 2e streep, positief dus.

Ik snap er niks meer van, waar moet ik nu vanuit gaan? Komt het voor dat de kruidvat testen vals positief geven?



Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ze binnen de tijd afgelezen? Niet dat t een indrooglijntje was?
Alle reacties Link kopieren
Hoe goedkoop de testen ook zijn, ze testen allemaal op hetzelfde hormoon. En daarbij sinds regel over het algemeen: een streep is een streep hoe licht hij ook is. Dus ik denk dat we je mogen feliciteren
Ik heb/had ook een lange en onregelmatige cyclus.

Ik heb drie weken achter elkaar getest. De eerste twee keer een negatieve test met testers van 123zelftest. De derde was er een van kruitvat 2 voor 5. Deze was positief en knalroze. Toen heb ik nog eens getest met een 123zelftest tester, deze was toen ook positief, maar wel minder duidelijk.

Nu ben ik ruim 23 wkn zwanger.

Voor zover ik heb gehoord zijn de testen vaan de kruitvat betrouwbaar.

Mocht je twijfelen dan zou ik de verloskundige bellen. Maar als je een positieve test hebt dan zou ik er vanuit gaan dat je zwanger bent.

Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Vorige week had ik de test binnen de 5 minuten afgelezen, vandaag was het iets na die 5 minuten. Geven die van de kruidvat een indrooglijntje? Als dat zo is had ik die toch ook moeten zien op de negatieve test?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een test van clear blue halen , die geeft gelijk een indicatie
Alle reacties Link kopieren
quote:mmaas schreef op 17 april 2015 @ 20:19:

Ik heb/had ook een lange en onregelmatige cyclus.

Ik heb drie weken achter elkaar getest. De eerste twee keer een negatieve test met testers van 123zelftest. De derde was er een van kruitvat 2 voor 5. Deze was positief en knalroze. Toen heb ik nog eens getest met een 123zelftest tester, deze was toen ook positief, maar wel minder duidelijk.

Nu ben ik ruim 23 wkn zwanger.

Voor zover ik heb gehoord zijn de testen vaan de kruitvat betrouwbaar.

Mocht je twijfelen dan zou ik de verloskundige bellen. Maar als je een positieve test hebt dan zou ik er vanuit gaan dat je zwanger bent.

Gefeliciteerd!Gefeliciteerd! Leuk om jou ervaring te lezen, ik durf er niet vanuit te gaan dat ik zwanger ben dan zouden we echt belachelijk veel geluk hebben. Ik probeer mezelf een beetje te beschermen voor een enorme teleurstelling, dat het bijvoorbeeld toch valse positieve testen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Denk als je ze binnen de tijd hebt afgelezen, wel klopt. Streep is streep

Haal anders die van Clearblue die geven meteen zwanger, of niet aan en hoeveel weken je bent... veel makkelijker
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik snap je zelf bescherming. Ik had een gemiddelde cyclus van 44 dgn. Na dag 50 een test gedaan. En daarna iedere week eentje.

Wij hadden ook veel geluk want bij ronde twee was het raak.

Ik zou uit voorzorg wel beginnen met foliumzuur als je dit nog niet slikt. Dat is goed voor vrouwen die zwanger zijn én die zwanger willen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mmaas schreef op 17 april 2015 @ 20:30:

Ik snap je zelf bescherming. Ik had een gemiddelde cyclus van 44 dgn. Na dag 50 een test gedaan. En daarna iedere week eentje.

Wij hadden ook veel geluk want bij ronde twee was het raak.

Ik zou uit voorzorg wel beginnen met foliumzuur als je dit nog niet slikt. Dat is goed voor vrouwen die zwanger zijn én die zwanger willen worden.Ik ben al vanaf begin maart foliumzuur aan het slikken dus dat zit wel goed 😊 ik zou morgen en zondag nog een test doen.
Alle reacties Link kopieren
het maakt geen fluit uit of je clear blue of kruidvat testen of action testen gebruik. Die van clear blue zijn juist iets minder betrouwbaar omdat ze soms een foutmelding geven (die digitale dingen) terwijl een test met chemische reactie eigenlijk niet fout kan gaan..tenzij je te weinig urine gebruikt.

Het kan zijn dat je nog weinig HCG aanmaakt en daardoor niet een knaltest hebt. Een huisarts of een verloskundige kan je meer zekerheid geven (bloedtest) als je erg twijfelt. In ieder geval ben je nog steeds niet ongesteld geworden en ook een licht streepje is een streepje. Er kan geen reactie komen van de test als je geen HCG in je systeem hebt en je maakt alleen HCG als je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Heel vroeger ging je naar de huisarts als je dacht dat je misschien zwanger was en dan deed hij / zij een test. Kun je niet gewoon via je huisarts laten testen of je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
2 x negatief getest met kruidvat testen terwijl ik toch echt in verwachting was van een tweeling.

ik zou ook voor de digitale test van clear blue gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ikzelf heb positieve ervaringen met de kruidvattest. Heb wel bij beide zwangerschappen, na een positieve kruidvattest, een paar dagen later een clearblue gedaan als bevestiging! Gewoon, voor de zekerheid.. :-)

Laat je het nog even weten als je zekerheid hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er goede ervaringen mee. Altijd negatief toen ik niet zwanger was, meteen positief toen ik het wel was.
quote:saaaaar81 schreef op 17 april 2015 @ 21:06:

2 x negatief getest met kruidvat testen terwijl ik toch echt in verwachting was van een tweeling.

ik zou ook voor de digitale test van clear blue gaan.Hier dezelfde ervaring. Kruidvat testen bleven negatief terwijl ik toch echt in verwachting was (geen tweeling trouwens 😁)
Alle reacties Link kopieren
Hier meteen de eerste keer dat ik test van kV gebruikte een streepje. 2 dagen later een dikkere streep. Heb toen nog een action en Eem clear blue test gedaan. Die waren ook positief
Alle reacties Link kopieren
Maar heeft 1 van jullie ook testen gehad met een heel licht 2e streepje?



Ik ga morgen en zondag nog testen en ik zou ook een clear blue test halen, al test die pas vanaf 50 hcg dacht ik. Ik laat het jullie zeker nog weten, als ik het duidelijk op de foto krijg zou ik die plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mijn eerste test was het tweede streepje licht maar wel te zien



Post anders een foto van je test. Dan kunnen we even kijken
Ik vind zelf de kruidvat testen de beste testen. Heel vroeg wist ik elke keer dat ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit nog iets toe gaat voegen aan de rest maar ik wil het toch kwijt: een pregtest test op het HCG hormoon. Als deze test positief is, dan issie ook positief. Het enige wat kan zijn is dattie negatief aan geeft en het dan wel positief is maar dan heb je nog te weinig HCG aangemaakt. Maar positief is positief, hoe licht het ook is . Maakt niet uit hoe goedkoop de test is. (Deze worden ook bij de huisarts gebruikt)



Clearblue voegt niets toe! Kost echt een hoop geld en als je zwanger bent wordt toch gekeken naar je laatste menstruatie.



Geniet ervan! Zo te lezen ben je dus zwanger .



Wat ik nog toe wil voegen: probeer morgen mid stream ochtend urine te gebruiken. Dat wil zeggen dat je het eerste kleine beetje urine wegplast in het toilet en de rest (tot je genoeg hebt, en dat is al snel, daarna kan je weer uitplassen) opvangt. Zo heb je de beste en meest geconcentreerde urine. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb net met ochtendurine getest en deze is negatief, ik denk wel iets te zien maar dan moet ik echt lang staren. De test van gister avond is wel duidelijk een streepje op te zien. Ik ga straks een digitale clearblue test halen en die doen, mocht deze 'niet zwanger' aangeven dan stop ik met testen want ik vind dit niet meer leuk.



Ik ga naar de huisarts als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben, hopelijk kan hij dan bloedprikken en heb ik duidelijkheid.
Wat vervelend die onzekerheid.. Een streepje is een streepje wordt gezegd..

Post anders even een (linkje naar) een foto, kunnen wij mee kijken!



Mijn streepje was de eerste keer ook erg licht, maar ik was toch echt zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het niet voor elkaar de foto via tinypic hier op te zetten. Nu drie kwartier na het doen van de test zie ik toch weer een licht tweede streepje(even dik), ik denk dat de kruidvat dan toch indroogstreepjes heeft.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten heeft de KV test geen indroogstreepjes, en geloof me: ik heb er veeeeeel gedaan. Wat lukt niet van tinypic? Kan ik helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven