Bij aanvaarding huurwoning, volle maand betalen??

17-06-2007 09:57 13 berichten
Ik kan binnenkort tekenen voor mijn nieuwe huurappartement. Nou liet de woningbouwvereniging weten dat ik zodra ik het contract heb getekend voor die hele maand huur moet betalen. Oftewel ik moet voor de hele maand juni betalen terwijl ik alleen de laatste (2?) weken over de sleutel beschik.



In mijn ogen kan dit niet kloppen. Wie kan mij hierbij helpen???
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet zeggen dat je er pas de 1e van de maand erin wilt?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Toen ik op 6 juni mijn sleutel INLEVERDE, hoefde ik maar een week huur te betalen, dus dan zou je zeggen dat het andersom ook zo is. Maar misschien verschilt dit wel per woningbouw....
Kan je niet zeggen dat je er pas de 1e van de maand erin wilt?




Dat heb ik al aangegeven. Dat kon niet ivm huurverderf.... Blijf het een vreemde gang van zaken vinden.



Bedankt voor jullie reacties trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd. Waarschijnlijk verschilt dat dan per woningmaatschappij. Ik heb hier in Adam gewerkt bij een woningmaatschappij, ook nog bij een makelaar die woningen verhuurde. Dan werd de huur gewoon berekend voor de tijd dat je erin zat. Ik zou ze toch morgen nog even bellen. Misschien heeft er net iemand jou geholpen die nieuw is ofzo, dat ze verkeerde info heeft gegeven. Vraag meteen dan hoe het zit als je eruit gaat. Succes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders even op de site www.woonbond.nl

of bel ze even.





De Nederlandse Woonbond is de landelijke belangenvereniging van huurders en woningzoekenden. De Woonbond staat voor betaalbare huren, goede woningen in leefbare, veilige wijken en sterke huurdersorganisaties. De Woonbond helpt huurders met problemen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.


Kijk anders even op de site www.woonbond.nl

of bel ze even.



Bedankt voor de tip. Ik had de site ook al gevonden en ik zal ze morgen bellen.

Misschien heeft zij het wel verkeerd uitgelegd, laten we het hopen
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat je huur betaald vanaf het moment dat de woning vrij is en dat jij de sleutel kan komen halen. Als dat pas halverwege de maand is, dan betaal je een halve maand.



Overigens is dit niet afhankelijk van wanneer jij kan, maar vanaf het moment dat de woning voor jou beschikbaar is. Je kan niet om 2 weken uitstel vragen terwijl de woning


al leeg is, omdat jij dan pas tijd hebt om te klussen bv. De opleverdatum is meestal niet bespreekbaar.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat je huur betaalt vanaf het ....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd. Hier ook een huurwoning. De 1e huur die ik betaalde werd berekend over het aantal dagen dat ik de sleutel had. Dus het totale huurbedrag gedeeld door het aantal dagen van de maand, maal het aantal dagen dat ik de sleutel had. De volle mep betalen lijkt me erg vreemd. Je betaald toch niet voor iets dat je niet hebt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mandy,



Ik vind het ook vrij raar. Toen ik in mijn huidige woning kwam wonen, kreeg ik ook de sleutel halverwege de maand en moest vanaf die dag ook voor de woning betalen. Zijn er nog dingen die veranderd worden in je woning voordat je de sleutel krijgt zoals bijvoorbeeld een nieuwe vloerbedekking, keuken of reparatiewerkzaamheden? Ik weet niet of het veranderen van die dingen onder de ingang van jouw huurcontract valt, maar dat zou wellicht nog kunnen. Vraag het anders even na bij jouw woningbouwvereniging. Groetjes Kikkerjet
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is je huis opgeleverd voor de nieuwe bewoners?? Als dat eerder is kan het zijn dat je vanaf dat moment moet betalen.



wij wonen sinds kort in een nieuwbouw huis. Het huis is 19 maart opgeleverd en vanaf dat moment moesten we huur gaan betalen. Wanneer we de sleutel zouden gaan halen maakte ze niets uit, maar er was ons wel van de voren gezegd dat er betaald zou moeten worden vanaf oplevering. Wij hebben dus ook maar zo snel mogelijk de sleutel gehaald om zo snel mogelijk te verhuizen.
Alles is opgelost, het bleek inderdaad een fout te zijn van mevrouw woningbouwvereniging.



Gelukkig maar!



Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven