Iemand ervaring met een zijden hoofdkussen?

06-01-2017 11:17 13 berichten
Door ziekte en medicatie zweet ik veel in bed. Het komt regelmatig voor dat mijn kussen (gevuld met synthetische vulling) heel nat is. Halverwege de nacht draai ik mijn kussen meestal.



Nu hebben sommige speciaalzaken zijden kussens te koop. Of 100% zijde, of deels zijde rondom een deels synthetische vulling. Men zegt dat deze kussens veel meer vocht opnemen en weer afgeven. Tweede voordeel is dat zijde huismijtvrij blijft en geuren neutraliseert. Ook ivm astma en allergie zijn dit goede eigenschappen.



Ik heb al ervaring met een zijden dekbed en dat is inderdaad een weldaad vergeleken met een synthetisch dekbed.



Iemand van jullie ervaring met een zijden hoofdkussen (echt het kussen zelf qua vulling, niet de tijk of een kussensloop)? Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het zit qua huisstofmijt ed. maar ik gebruik hoofdkussens met kersenpittenvulling. Misschien kan dat een oplossing zijn? Als de hoes dan van gewone stof is word die misschien nog nat dus daar kun je dan nog verder naar kijken, maar de vulling zelf wordt dan niet zo nat denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alles wat synthetisch is vermijden.

Mijn man zweert bij een hoofdkussen van kapok. Dat is anti-allergisch en puur natuurlijk, ademend materiaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 06 januari 2017 @ 11:33:

Ik zou alles wat synthetisch is vermijden.

Mijn man zweert bij een hoofdkussen van kapok. Dat is anti-allergisch en puur natuurlijk, ademend materiaal.Anti-allergisch? Kapok is juist een van de dingen waar ik allergisch voor ben. Natuurlijk materialen zijn hier sowieso lastig, aangezien ik ook allergisch ben voor wol en dons. Zijde klinkt daarom wel interessant.
Weleens optidee kussens of hoezen geprobeerd? Die absorberen veel en worden niet echt nat.



Heb absoluut geen aandelen, vind de meeste producten niet fijn maar zweer bij mijn heerlijke kussensloop
Zijde is ook natuurlijk he, komt van rupsen
Alle reacties Link kopieren
quote:charriejj schreef op 06 januari 2017 @ 11:52:

Zijde is ook natuurlijk he, komt van rupsen Ik weet het, net als katoen waar ik gelukkig ook tegen kan.
Bedankt voor de tips tot dusver.



Kersenpitten vind ik veel te hard, ik hou van een zacht kussen. Kapok kan ik dus ook niet goed tegen en ik weet dat latex hard is.



Die slopen ken ik niet, daar zal ik eens naar zoeken.



De kussens die ik heb gezien zijn van moerbeizijde en daar is mijn dekbed ook van. En daar slaap ik nu bijna 9 jaar onder en dat is een heerlijk dekbed voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee om van een dubbele laag badstof een kussensloop te naaien en daar dan je gewone sloop overheen te doen?

Toen wij nog lederen auto-interieur hadden, was dat dat voor ons wel een uitkomst in de zomer.
Geen idee of dat helpt. Ik heb al wel zo'n dikke moltonsloop onder de gewone kussensloop.



Ik moet ook gewoon het hoofd koel houden.

Maar hoe is dus de vraag nog even.



Bedankt voor alle input tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2017 15:59
Reden: spam
97.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je gestaft.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-10-2017 13:19
Reden: ivm spam
97.78% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven