Ideeën en ervaringen kleine bruiloft

21-10-2017 06:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen week ten huwelijk gevraagd door mijn lieve schat tijdens onze vakantie.

Natuurlijk ben ik super blij, ik heb dan ook JA gezegd. Dat betekent ook dat we eens gaan nadenken over hoe wij de bruiloft zien. We staan daar vooralsnog hetzelfde in dus het zal wel goed komen maar ik ben toch op zoek naar ervaringen, ook omdat ik het leuk vind om dat te lezen.

Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën over een kleine bruiloft (25-35 pers). Hoe hebben jullie dit ingevuld? We willen geen feest was, maar zijn vooral aan het brainstormen over de volgorde, iets origineels, niet te stijf maar ook niet te gek..

Hoor het graag en alvast bedankt :-D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk
Onze bruilof was in een hele grote boerderij omgebouwt voor trouw feesten dat is een aanrader ipv zo'n wegrestaurant zaaltje

Een goede band is zeker belangrijk wij had total eclipse wel prijzig maar perfect en gast artiesten.

Hoe lang waren jullie samen voordat hij je ten huwelijk vroeg
Alle reacties Link kopieren
Gegeliciteerd!

Zo hebben wij het gedaan. (Alweer 10 jaar geleden)
Wij hadden iets meer gasten, maar niet mega.
Getrouwd op prachtige locatie.
15.00-15.30 kwamen de gasten. 16.00 ceremonie.
Daarna champagne met petit fours en oesters in de kasteeltuin.
18.00 kwamen de eerste hapjes rond.
We hadden een walking dinner
Ik wilde het vooral niet te stijf.
Op een gegeven moment ging de muziek aan en stond iedereen te dansen. Geen band.
23.00 ging de meeste familie/ouderen naar huis en hebben we met de rest een 'afterparty' gehad tot heel vroeg in de bar van de locatie. Was niet gepland, maar wel fantastisch!

Niet heel orgineel (helemaal niet), maar wel heel relaxed. Met iedereen gezellig kunnen praten en dansen. Lekkere hapjes en drankjes. Het was gewoon heel ontspannen.
Ik lees mee, heb ook nog een kleine bruiloft te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in het geniep getrouwd maar als we dat niet gedaan hadden zouden we laat in de middag de ceremonie hebben gedaan en dan het eten een bbq/walking diner wat iemand hier ook al zegt.
Geen stijf diner en receptie in elk geval.

Een andere kleine bruiloft ( 10 volwassenen en 4 kinderen) was in de tuin van een kasteel. Eerst buiten de ceremonie en daarna daar taart en champagne en daarna diner in een private dining room.
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Wij hadden net geen 50 gasten.

De locatie staat bekend als kasteel, maar het oogt meer als een landhuis.
Wij hadden alle gasten uitgenodigd voor de ceremonie, dat was in een prachtig oude zaal.

Daarna zijn we naar een serre achtige ruimte gegaan voor bubbels. In plaats van een taart stond er iemand live stroopwafels te bakken.

Iedereen liep door elkaar en stond bij statafels. Wij kwamen als laatste binnen en zijn alle tafels afgelopen om iedereen te spreken.

Na iets meer dan een uur borrelen zijn we gaan eten. In een bruine kroeg, die grensde aan de serre achtige ruimte.

Rond 21 uur waren we moe maar voldaan thuis.

Juist de verschillende zalen maakte de afwisseling leuk, van oud naar modern naar gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk!

Wij hebben het semi-geheim gehouden, en klein qua gezelschap en qua lokatie (s).

De dag begon op het gemeentehuis met 10 man familie en een klein gesprekje van de ambtenaar. Hierna zijn we naar een gezellig (en ons zeer bekend) buurthuis gegaan waar nog eens 10 vrienden en collega’s zich bij ons voegden. Hier hebben we genoten van onze bruidstaart en champagne.

En daarna gingen we een nachtje weg: mini-huwelijksreis. Onderweg hebben we ongeveer 100 kaarten op de bus gedaan met de aankondiging dat we getrouwd zijn :) Allebei komen we uit een grote familie, en we zijn geen grote feestvierders. Dit was voor ons perfect!

Er was overigens eventjes gemorrel onder de familieleden die ons heel graag hadden zien trouwen, maar afgezien van 1 tante die het echt écht vervelend vond (en dacht dat het door geldgebrek kwam), was de rest tevreden met een extra proost tijdens het volgende familiefeest :cheers:

Oftewel, doe lekker Ideeën op en geniet van de voorpret, de dag zelf en natuurlijk de rest van jullie leven samen!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de ceremonie aan het eind van de ochtend, een zeiltocht in de middag (met champagne, taart en lunch aan boord) en een BBQ in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk jullie reacties! Zo gaaf dat je dit helemaal zelf kan invullen.. tis nog best een werkje.
Wij zijn nu 3,5 jaar samen en tegen die tijd wss 4,5 of 5 jr. Ik blijf fijn meelezen tot nadere reacties.
Alle reacties Link kopieren
ik zie dan iets voor me van een boomgaard met lange tafels en een italiaans diner...
Gefeliciteerd!

Wij hadden meer gasten (70 ongeveer)
We wilden per se geen gedoe met wie bij welk deel van de dag zou zijn. We hebben gekozen om savonds te trouwen met aansluitend een feest met band. Iedereen was bij de ceremonie en het feest. Verder geen receptie oid.
Meer als idee dat savonds als dagdeel ook kan, mocht je dat willen.

Veel plezier met alle voorbereidingen!
Wij gaan het in augustus 2018 doen, zo ongeveer precies als Krommebananen.
Wij vieren de hele dag (incl ceremonie, bubbels, eten, borrels, foto's, alles) dus op 1 lokatie. Een theetuin met perenbomen. Prachtige landelijk en romantische lokatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op een doordeweekse dag getrouwd in het stadhuis met alleen onze kinderen en getuigen van de gemeente.
De zaterdag erna hebben we een tuinfeest met bbq gegeven voor naaste familie en vrienden.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Voor een kleine bruiloft is mijn advies wel om het niet heel erg lang te laten duren. Wij waren op een bruiloft met 10 gasten, die duurde van 12:00 tot 22:00. Op zeker moment hadden we iedereen echt wel uitgebreid gesproken (we kenden ook niemand daar goed) en de setting was te intiem om zomaar even weg te lopen.

Het was een eer om erbij te zijn, maar laatste twee uur vond ik wel ‘uitzitten’. Ik zou zelf eerder gekozen hebben voor minder tijd tussen ceremonie en eten, want we waren rond 16:00 wel beetje uitgepraat allemaa ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven