Kerstbuffet ideeën met veel vlees

17-12-2017 22:06 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder wil dit jaar een kerstdiner in buffetvorm, met lekkere hapjes, voor elk wat wils. Mijn man is een onverbeterlijke zeurpiet wat eten betreft. Hij wil het liefst een biefstuk met friet, een groot bord warm eten i.i.g.. Alles wat ik voorgesteld heb (rollade, rendang) is niet goed.

Heeft er iemand goede ideeën?

Man stelde zelf een smulsteen voor, maar schoonouders hebben geen oven.

Het toetje is geen probleem, dat wordt gewoon viennetta.
Gewoon de gourmetstellen op tafel en smullen maar! Kun je zoveel vlees en vis op gooien als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Kippiepan!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-12-2017 22:10
Gewoon de gourmetstellen op tafel en smullen maar! Kun je zoveel vlees en vis op gooien als je wil.
Dat vindt schoonmoeder stinken :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen laat hem zelf zijn eten maken ;-) eten wat de pot schaft.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Dan blijft je man lekker thuis als niks goed genoeg is.
Dan zet je de bbq onder t afdak en laat je man het vlees regelen.
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
17-12-2017 22:16
Dat vindt schoonmoeder stinken :-D
Je schoonmoeder wil toch buffetvorm? Waarom ga jij dan andere dingen verzinnen, alleen omdat je man alleen friet met biefstuk blieft?

laat schoonmoeders lekker doen wat ze zelf wil. En laat je man gewoon doen, daar hoef jij geen oplossing voor te zoeken he? Als ik het zo lees doet je schoonmoeder dat ook niet
Alle reacties Link kopieren
vlees... niet echt een kerstgedachte. in tegendeel..

https://www.vegetariers.nl/kerst/nederl ... nen-dieren
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo moeilijk en rijg gewoon het varken aan het spit.

Ben je ook van zijn gezeur af...
TheSky=moreBlue@Malibu
Schoonmoeder en jouw man? Dus moeder en zoon.

Laat ze zelf maar twisten wat er op 't menu en op tafel staat.
Alle reacties Link kopieren
Kipsateblokjes in pindasaus
Rollade in plakjes is toch een prima idee
Biefstukpuntjes in stroganof saus (moet alleen niet te lang staan)
Kipdijfiletshoarma in kleine pita's
Kleine gehaktballetjes (kunnen ook in de pindasaus)
steaktartaartjes met gepocheerd eitje en augurkjes
kipkluifjes
stokbrood, frietjes en salade erbij en voor man lief bord vol
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel heel ondankbaar als je wordt uitgenodigd, en je hoort dat het buffetvorm is, dat je dan niet gewoon jezelf aanpast, maar dat je man dan met een smulsteen aankomt zetten

Als jullie het alleen op je eigen manier willen doen, nodig dan mensen uit, maar ga niet in een anders huis opeens zeggen wat je wel en niet wilt

Je man is verwend en jij gaat er in mee
Alle reacties Link kopieren
Hij haalt het de dag erna thuis maar weer in. Hij is volwassen he, geen twee jaar.
Mag ik hopen. Wat een gezeur.
Alle reacties Link kopieren
annie2 schreef:
17-12-2017 22:15
Kippiepan!
Dat ziet er wel goed uit, helaas niet helemaal bij ons in de buurt.
schoonmoeder...mijn man
ze zal haar zoon toch echt wel kennen
laat ze het lekker uitzoeken .......
nu al gezeik om kerst??????
Alle reacties Link kopieren
Nummertje 133

Afbeelding
Dan eet ie als lunch maar ff een flinke portie vlees voordat jullie naar zijn ouders gaan en heeft ie genoeg aan liflafjes.
Alle reacties Link kopieren
Vind het een beetje rare situatie maar ik vind als je ergens uitgenodigd wordt en de uitnodiging accepteert dan ben je blij en opgetogen met alles wat je krijgt, ook al is het aangebrand of niet gaar. En je onthoudt je van kritiek. En anders blijf je thuis met je eigen prakje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gehakballen. Smaakt altijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioterie. Mensen zoals jouw man zijn wat de wereld om zeep helpt. Wat dacht je van gewoon normaal doen en een normale portie eten, in plaats van als een smerige egoïst gaan zitten vreten? Gadverdamme wat onaantrekkelijk.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Dan leg je toch ook gewoon biefstuk en friet op het buffet? Een buffet hoeft niet alleen uit liflafjes te bestaan.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
17-12-2017 22:20
Je schoonmoeder wil toch buffetvorm? Waarom ga jij dan andere dingen verzinnen, alleen omdat je man alleen friet met biefstuk blieft?

laat schoonmoeders lekker doen wat ze zelf wil. En laat je man gewoon doen, daar hoef jij geen oplossing voor te zoeken he? Als ik het zo lees doet je schoonmoeder dat ook niet
Schoonmoeder vraagt wat iedereen wil eten. Ze heeft zelf ook geen idee wat bij een buffet kan horen. Buffet is een tafel met hapjes. Man heeft geen ideeën, en vindt alles stom. Ik verzin volgens mij geen andere ideeen, ik probeer een beetje mee te denken.
Alle reacties Link kopieren
eet je man dan iedere dag biefstuk?

en alles stom vinden.. weet je zeker dat hij volwassen is?
wolkewitje schreef:
17-12-2017 22:32
Schoonmoeder vraagt wat iedereen wil eten. Ze heeft zelf ook geen idee wat bij een buffet kan horen. Buffet is een tafel met hapjes. Man heeft geen ideeën, en vindt alles stom. Ik verzin volgens mij geen andere ideeen, ik probeer een beetje mee te denken.
Die bleef van mij lekker thuis. Wat een kleuter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven