Zoon thuis blijven

08-02-2018 10:12 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mijn zoon van 14 is 12 dagen geleden geopereerd aan zijn knie vanwege een infectie en breuk. In het ziekenhuis zeiden ze dat hij een week heel veel rust moest nemen dus niet naar school, niet lopen, niet fietsen, etc. En ze zeiden dat hij na 9/10 dagen weer naar school kon.

Het is vandaag 13 dagen later, maar mijn zoon zegt dat hij nog veel pijn heeft en nog niet naar school kan. Ik heb de dokter gebeld en die zei dat het over het algemeen wel zou kunnen omdat het is genezen, en het herstel nu al van start is. 'Maar dat kan verschillen per persoon' zei dokter.

De mentor van mijn zoon heeft gister gebeld, en gezegd dat hij veel mist qua toetsen. Ik heb uitgelegd dat hij al zn huiswerk bijhoud via magister (ja, dat doet hij ook echt) maar mentor was alsnog not amused en zei dat hij maar weer zo snel mogelijk moest 'komen opdagen'

Ik werd best pissig om de manier waarop ze tegen me sprak, ik snap haar aan de andere kant ook wel. Want school is belangrijk. Maar ik kan moeilijk mijn zoon naar school sturen met zo'n mankepoot. Als hij zijn been even beweegt krimpt hij al in elkaar.

Wat hadden jullie gedaan in deze situatie? Naar school gedaan of...?

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen

Mvg
Alle reacties Link kopieren
Hou hem vandaag en morgen thuis en probeer het na het weekend eens. Die paar dagen extra rust helpen hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Rolstoel regelen en zoon naar school sturen/brengen?!
In ieder geval zo ging het bij een vriendin van mij die haar enkel serieus gebroken had.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kun je inderdaad geen rolstoel en vervoer regelen. Is voor zoon misschien ook wat leuker als hij zijn klasgenoten weer ziet.
Alle reacties Link kopieren
Pijn put ook uit, ik denk dat dat vaak onderschat wordt.

Als hij werkelijk zoveel pijn heeft en dan een hele dag op school zitten, wat doet dat met zijn concentratie?
Hoeveel energie heeft hij daarna nog om huiswerk te maken en te studeren?

Kan er met school overlegd worden - en is het praktisch mogelijk - dat hij de belangrijkste lessen wel bijwoont en vb. een paar uur ipv een hele dag naar school gaat?
Ik zou de ortopeed die m geopereerd heeft eens bellen voor een afspraak.

En verder een rolstoel en vervoer. Twee weken niet naar school is idd niet handig (maar ik neem aan dat je geen mentor nodig had om je dat te vertellen)
De reactie van de mentor klinkt mij een beetje raar in de oren maar hoe is je zoon normaal gesproken met school? Vindt hij het leuk, doet hij goed zijn best? Wat betekent het praktisch voor hem dat hij de toetsen mist? Is de reactie van de mentor misschien gebaseerd op oprechte zorg, een beetje onhandig uitgedrukt?

Ik vind twee weken school missen ook best veel, dus als er een manier is om zoon op school te krijgen en mee te laten doen, desnoods halve dagen, zou ik daar wel proberen voor te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan hij zo niet naar school als hij zijn been niet kan bewegen, zelfs met krukken gaat het niet heb ik de indruk?
Neemt hij iets va pijnmedicatie?

Ik vind dat de mentor wat meer respect mag hebben voor zijn gezondheid, als hij niet hersteld is, is dat nu eenmaal zo. Naar iemand met een appendicitis zeg je toch ook niet dat hij naar school moet komen ...

En een afspraak met de chirurg inderdaad!
chentolove wijzigde dit bericht op 08-02-2018 10:36
5.53% gewijzigd
Als hij zijn been even beweegt krimpt hij al in elkaar.

Misschien even na laten kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp jullie beide wel. Zeker als het nu toetsweek is is dat veel om in te moeten halen.

Ik zou hem nu nog thuis houden en als het in het weekend er niet naar uit ziet dat hij maandag weer naar school kan een rolstoel regelen. Misschien is dat ook net wat je zoon nodig heeft. Ik zou ook even opletten of als hij een film kijken en beweegt hij daar ook onmiddellijk op reageert. Niet dat hij je voor de gek probeert te houden, maar misschien let hij te veel op de pijn. Dan is weer gewoon het normale leven op pakken juist wat hij nodig heeft. Als dat niet zo is zou ik staan op een controle afspraak, als hij nu zou moeten kunnen lopen er mee en hij krimpt bij de kleinste beweging al in 1 van de pijn lijkt dat me geen goed teken. Misschien dat er toch nog iets ontstoken is oid?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon staat er goed voor qua cijfers, en hij heeft het erg naar zijn zin op school. Zijn vrienden van school komen ook wel eens langs om even samen te gaan gamen.

2 weken school missen vind ik ook veel. Maar hij houdt echt al het huiswerk bij, en ik check het ook. Als hij iets niet begrijpt, dan helpt mijn man (die in het verleden leraar is geweest) hem.

Als mijn zoon naar school zou gaan, zou ik hem brengen met de auto. En hij loopt met krukken. Een rolstoel heb ik ook aangeboden maar dat weigerde hij. 'Ik ben toch geen halve!' Heb hem duidelijk gemaakt dat hij binnenkort echt weer naar school moet. Maar het is dan ja zeggen en nee doen vrees ik.

Ik ga straks het ziekenhuis inderdaad bellen voor een afspraak met de ortopeed, hopen dat die ons verder kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Proberen school te negeren en naar je zoon te kijken.
Jij weet wrsch wel of hij een pieper is of niet.

Ik ben ooit gesommeerd om naar school te komen terwijl ik zieker dan ziek in het ziekenhuis lag met een wondinfectie na een operatie. De rector had niet eens het fatsoen om te vragen hoe het met me ging.
Dat kleurt vermoedelijk mijn mening.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jeanettevf schreef:
08-02-2018 10:37
Mijn zoon staat er goed voor qua cijfers, en hij heeft het erg naar zijn zin op school. Zijn vrienden van school komen ook wel eens langs om even samen te gaan gamen.

2 weken school missen vind ik ook veel. Maar hij houdt echt al het huiswerk bij, en ik check het ook. Als hij iets niet begrijpt, dan helpt mijn man (die in het verleden leraar is geweest) hem.

Als mijn zoon naar school zou gaan, zou ik hem brengen met de auto. En hij loopt met krukken. Een rolstoel heb ik ook aangeboden maar dat weigerde hij. 'Ik ben toch geen halve!' Heb hem duidelijk gemaakt dat hij binnenkort echt weer naar school moet. Maar het is dan ja zeggen en nee doen vrees ik.

Ik ga straks het ziekenhuis inderdaad bellen voor een afspraak met de ortopeed, hopen dat die ons verder kan helpen.
Dan zou ik heb zeggen dat hij gewoon morgen naar school gaat en als hij wil je een rolstoel gaat regelen. Dit voelt eerlijk gezegd meer als niet willen dan niet kunnen. Gewoon morgen een paar uur brengen, als het een lange dag is doe je een halve dag om de inspanning op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
rolstoel regelen en naar school gaan, of anders op krukken gaan.

dat moest ik vroeger ook toen ik aan mijn knie geopereerd werd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jeanettevf schreef:
08-02-2018 10:37
Als mijn zoon naar school zou gaan, zou ik hem brengen met de auto. En hij loopt met krukken. Een rolstoel heb ik ook aangeboden maar dat weigerde hij. 'Ik ben toch geen halve!' Heb hem duidelijk gemaakt dat hij binnenkort echt weer naar school moet. Maar het is dan ja zeggen en nee doen vrees ik.
Wat is dat nou voor rare uitspraak??
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft niks te weigeren, dat snap je zelf toch ook wel? Als het met een rolstoel wel lukt, dan met een rolstoel. Kan ie op zijn kop gaan staan (bij wijze van spreken), maar dan gaat hij echt wel naar school.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook ooit met zoon bij de hand gehad. Hij was acuut naar huis gegaan vanwege vreselijke buikpijn, hij lag echt dubbel van de pijn. De coordinator waar hij zich moest afmelden was in vergadering, dus hij heeft het bij iemand anders gedaan. Het bleek dat hij een mondelinge toets had met iemand samen die voor het pta mee telden. Die andere moest naar de fysio, dus had zich afgemeld en aan zoon gezegd dat het niet door ging. Dit was door de coordinator niet geaccepteerd en die had gezegd dat deze jongen een andere afspraak moest maken. Dit wist zoon echter niet, dus die dacht dat het niet door ging, en hij was gewoon echt doodziek. Maar zij dacht dat het een smoes was. Ik werd dus gebeld dat hij als de donder op school moest komen omdat het anders vergaande consequenties zou hebben.
Ik heb hem dus opgelapt, achterin de auto gezet. Ben met hem mee de school ingelopen, want moest hem ondersteunen. Iedereen die ons zag en vroeg wat er was heb ik dat uiteraard even haarfijn uitgelegd. Bij het lokaal aan gekomen heb ik aan de docent gevraagd of ze hem van mij over kon nemen, omdat hij niet zelfstandig rechtop kon staan. Intussen was het blijkbaar bij de coordinator terecht gekomen hoe wij op school waren aan gekomen en ze zocht mij op op de gang. Ik ben in huilen uitgebarsten en gezegd dat ik nog nooit zoiets onmenselijks had mee gemaakt, hoe zij zichzelf ooit nog in de spiegel aan kon kijken etc. Dat ze niet altijd gelijk van het slechte van de mens uit moet gaan. Ze was behoorlijk geschrokken en heeft zowel mondeling als ook nog schriftelijk haar excuses aan geboden. En de docent had zo'n medelijden met mijn zoon, dat hij een heel hoog cijfer had gekregen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, dat als het zo'n discussie wordt, dat je dan misschien maar moet doen wat de mentor zegt. Heb ook wel eens iemand gehoord met buikgriep die beslist moest komen op haar werk. Die heeft middenin het restaurant waar ze werkte gekotst. Wie niet horen wil moet maar voelen. Het is alleen even vervelend voor de zieke.
Alle reacties Link kopieren
In dit geval zou ik zeggen: Rolstoel regelen, paar uur proberen op school.
Ook de orthopeed bellen en vragen hoe dat kan.

"Ik ben geen halve" vind ik een rare uitspraak, hoe lang wil hij dan thuisblijven? Tot hij helemaal hersteld is? Dat gaat nog wel ff duren op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft bij tijden niet kunnen lopen. Wekenlang. Die kon ook niet van school thuisblijven en bracht ik dus als een halve (ik zou 'm echt aanspreken op díe uitspraak) naar school, in rolstoel ja. Die zijn 3 maanden lang gratis te lenen/huren bij cruc.nl en dan zit er ook nog zo'n ding aan, waar hij z'n been op kan leggen. Als het goed is heeft school een lift. (helaas had school van dochter een aanbouw, nieuw ook nog, waar met de rolstoel niet te komen was, maar de lessen die ze daar had, zijn toen naar een ander lokaal verzet)

Dus als hij echt niet kan lopen, zou dat best een optie zijn.
En pijn is echt heel vervelend, daar weet ik alles van, maar met een rolstoel ben je geen halve. Ben je juist mooi uit de brand geholpen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En met rolstoel is best vermoeiend, dus misschien kan hij met een deel van de lessen en in elk geval de tentamens beginnen. Dan laat hij ook zien dat hij wel wil.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-02-2018 10:42
Proberen school te negeren en naar je zoon te kijken.
Jij weet wrsch wel of hij een pieper is of niet.

Ik ben ooit gesommeerd om naar school te komen terwijl ik zieker dan ziek in het ziekenhuis lag met een wondinfectie na een operatie. De rector had niet eens het fatsoen om te vragen hoe het met me ging.
Dat kleurt vermoedelijk mijn mening.
Hier eenzelfde reactie Zoon lag in het ziekenhuis toen ik een telefoontje van de leerplicht ambtenaar kreeg. Eh tja, ik neem aan dat u dat makkelijk aan kunt tonen? Eh ja dus Nooit meer wat van gehoord.

Pijn is pijn TO Je geeft zelf aan dat hij zijn werk prima bij houd Nou mooi dan.
Denk dat de reactie van school iets te maken heeft met de ophokplicht Leerlingen moeten verplicht zo veel uur op school zijn of ze nu wel of geen les hebben. Vandaar ook tussenuren.
Ik had als kind ooit m'n been gebroken en ben toen 6 weken thuis geweest. Eigenlijk was het herstel (dus de periode van fysiotherapie) nog het pijnlijkst. Hij kan toch gewoon thuis huiswerk maken en die proefwerken inhalen komt later wel weer. Vind die school echt onbehoorlijk om iemand met pijn aanwezig te willen laten zijn. Zelf zouden ze ook gewoon de ziektewet in gaan bij 'n zelfde aandoening.
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig: mijn middelbare school had geen lift en er werd op 3 verdiepingen les gegeven. Daar zou je weinig aan een rolstoel gehad hebben. Dat zou ik dan wrsch bij mijn eigen kinderen ook niet bedenken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Pijn hebben kan veel energie kosten. Je zoon doet zijn huiswerk, dat is goed en belangrijk en fijn dat dat wel lukt.
De mentor klinkt weinig begripvol. Dat moet je maar even van je af laten glijden. Kijk naar je zoon. Elke herstel is weer anders. Er zijn ook kinderen met een been in het gips die elke dag gebracht worden en met rolstoel of krukken zich redden, maar zonder pijnklachten. Wellicht is dat het beeld dat de mentor voor ogen heeft, dat iemand altijd naar school kan.

Het kan zijn dat je zoon schaamte ervaart bij het idee in een rolstoel naar school te moeten gaan, maar ik denk niet dat daar het probleem zit. Hij doet dat af met een echte puber-reactie in mijn ogen.
Ik denk dat hij er gewoon nog niet overheen ziet vanwege de pijnklachten en aangezien hij geen gips heeft (niet iets zichtbaars waardoor iedereen het begrijpt dat hij niet alles kan) begrijp ik wel dat hij dat lastig vindt. Er moet veel gelopen worden op een schooldag. Als je met veel pijn steeds van lokaal moet wisselen, zal dat de schoolprestaties en concentratie ook niet bevorderen.

Ik zou even overleggen met de huisarts of er een fysiotherapeut een aantal keer kan kijken naar zijn klachten en herstel en of het raadzaam is om met krukken te lopen om de periode te overbruggen dat hij naar school gaat en nog niet makkelijk loopt. Ik denk dat het belangrijk is er wel naartoe te werken dat hij weer naar school gaat. Al is het over een week, maar een paar uur per dag.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 12:21
0.82% gewijzigd
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven