Mode & Beauty alle pijlers

Te donker haar (bruin)

21-02-2018 07:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik in een spontane bui mijn haar bruin geverfd. Ik wou graag een beetje mijn natuurlijk kleur terug alleen dit lijkt totaal niet op mijn eigen kleur. De punten lijken zelfs bijna zwart. Hoe krijg ik mijn haar wat lichter? Werkt anti-roosshampoo? En hoe zit het met blondeershampoo? Wordt je haar er echt lichter/blonder van? En droogt de shampoo je haar niet helemaal uit? Als er andere tips zijn hoor ik het ook graag. Groetjes een wanhopig (nu nog) bruine girl
Alle reacties Link kopieren
Ik zou allereerst een paar keer wassen met anti-roosshampoo! Als het dan niet lichter wordt kan je in het uiterste geval bijvoorbeeld ''color b4'' bij de kruidvat te koop, kopen.. dat stript verf uit je haar zonder het te erg te beschadigen.
Blondeershampoo zal denk ik niets doen op zulk donker haar
Antiroos inderdaad
Dit heb ik helaas ook een keer gehad, anti roos shampoo hielp bij mij helemaal niks.Ook niet nadat ik ik het een uur had geweekt in een halve fles.
Ik ben naar de kapper gegaan en die heeft het opgelost.
Dit heb ik helaas ook een keer gehad, anti roos shampoo hielp bij mij helemaal niks.Ook niet nadat ik ik het een uur had geweekt in een halve fles.
Ik ben naar de kapper gegaan en die heeft het opgelost.
Ontkleurder kopen bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
21-02-2018 08:24
Ontkleurder kopen bij de drogist.
Nee!! Dat is nog helemaal niet nodig. Beschadigd het haar alleen maar!
ALS je dan wil ''ontkleuren'' gebruik dan die '' color b4'' van de kruidvat.. dat is tenminste niet zo schadelijk.
Alle reacties Link kopieren
als het vooral je punten zijn, behandel die dan met shampoo en vergeet ook de conditioner niet
Lorem Ipsum
Dat had ik vorig jaar ook aan de hand. Ipv donkerbruin was het gitzwart.

Ik ben toen in de weer gegaan met antiroosshampoo. Dat hielp het diepe zwart er wel uit. Maar het bleef veel te donker. Het is natuurlijk wel een beetje normaal dat haar net na het verven wat donkerder is. Dat gaat vanzelf vervagen.

Ik heb het dus gewoon geaccepteerd. Uiteindelijk vond ik het zelfs mooi staan bij mezelf. Het is na een poos de kleur geworden die ik voor ogen had (en die op de doos stond)
Alle reacties Link kopieren
Wat ook een tip is voor de volgende keer. Neem een tintje lichter(vooral bij bruin), dan wordt het de kleur die je eigenlijk wil omdat het wat donkerder uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij had dit een paar jaar terug ook. Ze had kleurnummer 4 gekocht, op het plaatje leek het een mooie bruin. Na het verven was het zo goed als zwart.

Ze heeft toen alle tips op internet geprobeerd: anti-rooshampoo, mengsels met honing etc. Niet hielp.

Wat uiteindelijk hielp was Guhl oplichtend. Ik weet niet zeker of het nog te koop is, toen de tijd kon je het bij de Etos kopen voor zo’n €2. Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt om mijn blonde haar iets lichter te maken (je kunt het op zowel natuurlijk als geverfd haar gebruiken). Je kan het het beste oo nat haar aanbrengen en dan laten opdrogen. Na 1 keer zie je niet vel resultaat dus je zult het meerdere keren moeten doen.

Ik zou gewoon 3 flesjes of zo kopen en dan elke paar dagen het over je hele haar aanbrengen.
Alle reacties Link kopieren
blondelady88 schreef:
21-02-2018 10:08
Een vriendin van mij had dit een paar jaar terug ook. Ze had kleurnummer 4 gekocht, op het plaatje leek het een mooie bruin. Na het verven was het zo goed als zwart.

Ze heeft toen alle tips op internet geprobeerd: anti-rooshampoo, mengsels met honing etc. Niet hielp.

Wat uiteindelijk hielp was Guhl oplichtend. Ik weet niet zeker of het nog te koop is, toen de tijd kon je het bij de Etos kopen voor zo’n €2. Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt om mijn blonde haar iets lichter te maken (je kunt het op zowel natuurlijk als geverfd haar gebruiken). Je kan het het beste oo nat haar aanbrengen en dan laten opdrogen. Na 1 keer zie je niet vel resultaat dus je zult het meerdere keren moeten doen.

Ik zou gewoon 3 flesjes of zo kopen en dan elke paar dagen het over je hele haar aanbrengen.
Of als je kleur 4 wil,kan je ook kleur 5 of misschien 6 nemen(ligt eraan hoe goed het haar het pakt) en dan krijg je wel nummer 4 echt als kleur.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
21-02-2018 10:26
Of als je kleur 4 wil,kan je ook kleur 5 of misschien 6 nemen(ligt eraan hoe goed het haar het pakt) en dan krijg je wel nummer 4 echt als kleur.
Ja haha die vriendin van mij neemt nu ook altijd 6 geloof ik. Op de verpakking lijkt dat zelfs meer donkerblond dat bruin.

Maar voor TO is dat nu te laat, ze moet het eerst lichter zien te krijgen. Voor de volgende keer inderdaad 1 a 2 kleurnummers lichter nemen.
Alle reacties Link kopieren
blondelady88 schreef:
21-02-2018 10:31
Ja haha die vriendin van mij neemt nu ook altijd 6 geloof ik. Op de verpakking lijkt dat zelfs meer donkerblond dat bruin.

Maar voor TO is dat nu te laat, ze moet het eerst lichter zien te krijgen. Voor de volgende keer inderdaad 1 a 2 kleurnummers lichter nemen.
Ik ben blond van mezelf. Heb het 8 jaar lang alle kleuren bruin geverfd. Uiteindelijk moest ik gewoon donkerblonde kleur nemen als ik niet wilde dat het bijna zwart werd :P.
Wacht even een paar wasbeurten voor de zekerheid voordat je je haar gaat weer belasten. Mijn ervaring is dat het de eerste twee weken een stuk donkerder is dan daarna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven