eten mee in bagage

25-05-2018 19:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het zo ver: op vakantie.

Nu wil ik wat etenswaren meenemen op vakantie (binnen EU). Zoals zakjes havermout, conrflakes en crackers. Maar mag dit eigenlijk wel. Ik kom na wat googelen geen eenduidig antwoord tegen namelijk.
En dat kun je niet op plaats van bestemming kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat mag je meenemen.
SilverShadow schreef:
25-05-2018 19:46
En dat kun je niet op plaats van bestemming kopen?
Dat dacht ik ook meteen :)

Ik zou helemaal niks te eten meenemen, zeker niet binnen de EU. Waarom zou je? Alleen maar gezeur bij de douane en als je pech hebt een hele dikke boete vanwege iets dat toch verboden blijkt te zijn bij controle.
Een crackertje kan je overal halen, zeker weten. Je gaat toch niet de wildernis is voor een paar maanden ;)
Alle reacties Link kopieren
Vloeistoffen in een zakje van max 1 liter met verpakkingen van max 100ML per stuk.

Voedsel mag mee maar zorg dat het buiten de koelkast kan verblijven. Dierlijke producten als melk, rauwe kazen en vlees(waren) wordt vaak wel moeilijk over gedaan mits ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Eten kun je gewoon meenemen :)
Misschien wil deze TO specifieke producten eten/meenemen inplaats van at random soortgelijks kopen/eten.

Eten mee mag. Eten mee terug mag enkel onder bepaalde voorwaarden. Eten een land uit vervoeren is soms moeilijker dan het een land in vervoeren.

En als het niet mag gooi je het ter plaatse weg. Heb je het wel geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
25-05-2018 19:46
En dat kun je niet op plaats van bestemming kopen?
Dit dus. Dergelijke etenswaren kun je zeker binnen de EU in alle soorten en maten in elke supermarkt verkrijgen, soms zelfs al gewoon in een winkel op het vliegveld. Dus waarom zo moeilijk doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd vacuum verpakte kaas mee en blikjes smeerleverworst. Nog nooit aangehouden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-05-2018 20:12
Ik neem altijd vacuum verpakte kaas mee en blikjes smeerleverworst. Nog nooit aangehouden.
Echt? Why?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-05-2018 20:15
Echt? Why?
Dat hebben ze daar niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
25-05-2018 20:17
Dat hebben ze daar niet.
Dan koop je wat anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ivm een voedselallergie heb ik op mijn laatste, inter continentale, vlucht ook zelf eten meegenomen. Overigens was dit alleen om aan boord te eten, niet ter plaatse. Dit mocht gewoon, uiteraard wel afhankelijk van wat je meeneemt. Ik had geloof ik een lading crackers en van die kleine cupjes jam.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan de verhalen van mijn moeder, dat ze als kind met de auto naar Italie ging en dan op de pannen met gebraden gehaktballen moest zitten want die nam mijn oma mee.
En aardappels van thuis.
Nouschi schreef:
25-05-2018 20:19
Dan koop je wat anders.
Blijkbaar hoeft dat dus niet, wat maakt jou dat wat uit. :roll:
Madeliefjees schreef:
25-05-2018 20:17
Dat hebben ze daar niet.
Als je niet zonder leverpastei kunt kun je misschien maar beter niet op reis gaan.
Kuzu schreef:
25-05-2018 20:29
Doet me denken aan de verhalen van mijn moeder, dat ze als kind met de auto naar Italie ging en dan op de pannen met gebraden gehaktballen moest zitten want die nam mijn oma mee.
En aardappels van thuis.
Schoonouders met caravan/camper. Ze slepen voor een maand hollands eten mee. Knettergek. :-D
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-05-2018 20:19
Dan koop je wat anders.
Nee, een vakantie is geen vakantie zonder unox smeerleverworst :'(
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En t gekke is dat ik het thuis Nooit eet, alleen op vakantie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd eten mee voor de kinderen. Nog nooit wat over gehoord. Mijn schoonouders wonen een zesmaanden per jaar in het buitenland en nemen altijd minimaal tien pakken hollandse kaas mee. Gaat ook altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vliegtuigeten vaak niet zo lekker, dus op vluchten van langer dan vijf, zes uur neem ik vaak een picknick mee in handbagage. Een salade, fruit of sushi. En goede chocola. Heerlijk met een glaasje vliegtuigwijn.
Voor onderweg neem ik vaak wel iets mee, maar op vliegvakanties voor verblijf niet. Kaas is helaas niet zoals in NL, maar verder kom ik best veel A producten tegen in de shops. En ja een keer iets anders...dat is het leuke an vakantie. Naar mijn broer in buitenland neem ik dan wel eten mee, maar dat doet hij zelf ook als hij in NL is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heb wel eens havermout meegenomen en muesli repen, allemaal in de “handbagage” en geen probleem. Was binnen EU.
Waarom? Ik ging wandelen en neem dan altijd bepaalde handige portieverpakkingen mee. Geen zin om die nog in een winkel daar te zoeken als ik ze ook zo uit de kast kan pakken en mee kan nemen.
Ja dat mag.
Naar Amerika nam ik stroopwafels en kaas mee voor m'n vrienden en terug heb ik diverse sauzen meegenomen. Geen probleem.
Maar waarom je in godsnaam standaard producten mee wil nemen naar 'n land waar ze dat vast ook wel verkopen, snap ik niet. Zelfs bij 'n gemiddeld ontbijtbuffet in hotels liggen cornflakes en muesly producten en in supermarkten kun je dat soort dingen toch ook wel overal kopen als je niet naar 'n derde wereld land gaat neem ik aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven