Gezondheid alle pijlers

Eisprong voelen

11-08-2018 19:59 21 berichten
Zijn er hier nog meer mensen die hun eisprong voelen? Ik meestal wel, ene maand ergere dan de andere maand...

Vanochtend toen ik opstond had ik gelijk al een raar gevoel in mijn buik, soort krampachtig, maar niet echt pijn, dat ik niks meer kan doen. Ik ben nog wel in staat om dingen te gaan doen. Daarnaast moet ik ook ontzettend vaak naar de wc en vaak ook aandrang. Als ik lig heb ik er minder last van. Maar het blijft een raar gevoel in mijn buik, een soort rommelend gevoel. Over 2 weken is mijn menstruatie er weer...

De ene maand meer last van dan andere maand..

Wie voelt haar eisprong nog meer? En wat zijn jullie klachten? En hoelang duurt dat bij jullie meestal?
Tot mijn eerste zwangerschap geloofde ik niet dat het kon, daarna voelde ik hem ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik voelde het meestal.
Een paar uur een wat zwaar, kramperig gevoel in mijn buik.
Niet eens zó vervelend.
Nu is het voorbij (waarschijnlijk), een jaar geen menstruatie gehad, menopauze dus.
Ik vraag me af of ik het ga missen, omdat ik nooit erg veel last had met menstruatie of eisprong,
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat niet maar mijn zusje wel. Ik vind speciaal als je het kan voelen.
Ik voel hem ook vaak. Meestal heb ik dan halverwege mijn cyclus een halve dag zeurende buikpijn. Kan elke maand de klok er weer gelijk op zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht jaren dat ik em voelde, totdat ik zwanger wilde worden en in de medische molen bleek dat wat ik voelde iig niet mijn eisprong was.
Meestal voelde ik dat namelijk een paar dagen eerder: 'pijn' rond mijn eierstok.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel hem ook. Meestal rechts. Bij mij doet het flink pijn helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde m ook. Meestal aan 2 kanten. Kreeg ook een tweeling dus dat klopte wel. Nu voel ik m nog sporadisch... menstruatie blijft soms maanden weg maar helaas nog niet definitief.
Ik voel dan 1x een soort hard plop/steek gevoel bij het opstaan.

Ik zie dan altijd zo'n balletje voor mij in een flipperkast wat afgeschoten wordt.

Of het mijn eisprong ook is, zou ik niet weten.
Ik wel, maar alleen rechts. Dan heb ik flinke pijn. Als ik in mijn 'linker'-maand zit, heb ik dus weinig last, gek genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik voel het niet. Ik merk wel wanneer mijn vruchtbare periode is (afscheiding), maar geen pijn/krampen of iets bij de eisprong zelf.
Ik voel mn eisprong ook altijd, beetje kramp is het vaak. Soms doet t echt zeer, maar niet vaak gelukkig
Nee nooit gevoeld. Of misschien heb ik ooit wel iets gevoeld, maar nooit de link gelegd met mijn eisprong.
JonathanStrange schreef:
11-08-2018 21:09
Ik wel, maar alleen rechts. Dan heb ik flinke pijn. Als ik in mijn 'linker'-maand zit, heb ik dus weinig last, gek genoeg.
Same here! En ik vind het meer pijnlijk dan bijzonder.. als ik sta dan voelt het alsof mijn eileider uit elkaar getrokken wordt. Heel onprettig! Duurt ongeveer vanaf de middag tot ergens in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel het ook. Het is erg pijnlijk, zo erg dat zelfs zitten erg zeer doet. Het houdt urenlang aan. Mijn vruchtbare periode is ook heel duidelijk. Overvloedig heldere afscheiding gedurende een aantal dagen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral grappig vind is dat veel vrouwen beweren hun eisprong te voelen en vervolgens vertellen dat ze de anticonceptiepil gebruiken... Newsflash! Als je de anticonceptiepil gebruikt vindt er geen eisprong plaats.
anoniem_186357 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 23:53
Reden: spelfout
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook duidelijk voelbaar. Vaak al dagen van te voren een soort spanning (links of rechts) en dan een paar uur enorme kramp. 10 dagen later ongesteld. Je zou denken dat dat handig is met zwanger raken, maar seks is niet altijd een pretje als alles zo gevoelig is. Ik wens het niemand toe in ieder geval. Nu zwanger, dus gelukkig geen maandelijkse pijnen! :-D
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat voel ik, pijnlijke tepels, pijn in mijn onderbuik die bij elke stap doordreunt.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel het ook. Een gynaecoloog vertelde ooit dat dat niet mogelijk was, maar ik weet het 100% zeker. Het klopte ook altijd met ovulatietesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer last van van eisprong dan de ongesteldheid zelf.

Eisprong gaat gepaard met hoofdpijn (soms migraine) buikpijn en heel moe.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, echt op de klok. Al tientallen jaren standaard de veertiende dag na eerste menstruatie dag.
Paar uur (flinke) pijn, beetje helder bloedverlies, klaar.

Drie zwangerschappen daar ook op getimed ;) dus het is best handig hoor. Alle keren meteen zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven