Digi
alle pijlers
Nepmail ING
zaterdag 18 augustus 2018 23:19
Kreeg vandaag een mail van de ING dacht ik, verleng uw toegang tot mobiel bankieren. Ik wilde net inloggen, tot ik besefte dat ik nog helemaal geen toegang had tot mobiel bankieren. Daarvoor moet je toch een app downloaden... Mmmm de site zag er perfect nagemaakt uit. Alleen de link was vreemd deze [...] BE, uit Belgiè dus.
Ik heb ingelogd onder een verzonnen naam met wachtwoord denkjedatikgekben. En hij bleef heel lang hangen. Ik heb hem snel weg geklikt.
Dus opletten ze blijven rommel mailen , hoe weten ze verdorie mijn email....
Ik heb ingelogd onder een verzonnen naam met wachtwoord denkjedatikgekben. En hij bleef heel lang hangen. Ik heb hem snel weg geklikt.
Dus opletten ze blijven rommel mailen , hoe weten ze verdorie mijn email....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2018 08:48
Reden: link verwijderd
Reden: link verwijderd
5.24% gewijzigd
zaterdag 18 augustus 2018 23:36
Ceylon, dat zegt helaas niets. Ik kreeg een keer een mailtje van mijn bank, als reactie op een mail die ik gestuurd had. Het waren maar een paar regeltjes, maar er stonden wel drie knoeperds van taalfouten in.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
zaterdag 18 augustus 2018 23:47
Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
zaterdag 18 augustus 2018 23:47
zaterdag 18 augustus 2018 23:51
Ja waardeloos je moet zo opletten. In ieder geval NOOIT vanuit een mail inloggen altijd in de browser de regel zelf typen.prada schreef: ↑18-08-2018 23:47Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
Ik kan de ING trouwens niet mailen, althans kan geen adres vinden.
zaterdag 18 augustus 2018 23:53
Waarom klik je dan toch op de link?Kleurfoutje schreef: ↑18-08-2018 23:19Kreeg vandaag een mail van de ING dacht ik, verleng uw toegang tot mobiel bankieren. Ik wilde net inloggen, tot ik besefte dat ik nog helemaal geen toegang had tot mobiel bankieren. Daarvoor moet je toch een app downloaden... Mmmm de site zag er perfect nagemaakt uit. Alleen de link was vreemd deze https://mijning.nl.terugkopelservice.be ... loggen.php. BE, uit Belgiè dus.
Ik heb ingelogd onder een verzonnen naam met wachtwoord denkjedatikgekben. En hij bleef heel lang hangen. Ik heb hem snel weg geklikt.
Dus opletten ze blijven rommel mailen , hoe weten ze verdorie mijn email....
zaterdag 18 augustus 2018 23:57
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... chten.htmlKleurfoutje schreef: ↑18-08-2018 23:51Ja waardeloos je moet zo opletten. In ieder geval NOOIT vanuit een mail inloggen altijd in de browser de regel zelf typen.
Ik kan de ING trouwens niet mailen, althans kan geen adres vinden.
Je kunt de mail doorsturen naar valse-email@ing.nl
zondag 19 augustus 2018 00:00
Ja, dat had ik in eerste instantie al gedaan, toen ik er halverwege achterkwam dat dit niet klopte
zondag 19 augustus 2018 00:00
Aha dank je!Ciri schreef: ↑18-08-2018 23:57https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... chten.html
Je kunt de mail doorsturen naar valse-email@ing.nl
zondag 19 augustus 2018 00:03
Ik heb het op hun FB pagina gevraagd.Kleurfoutje schreef: ↑18-08-2018 23:51Ja waardeloos je moet zo opletten. In ieder geval NOOIT vanuit een mail inloggen altijd in de browser de regel zelf typen.
Ik kan de ING trouwens niet mailen, althans kan geen adres vinden.
zondag 19 augustus 2018 00:14
Tijdje terug heb ik ook een valse email van ING gekregen, iets andere inhoud.
Ze vragen het altijd te melden/doorsturen, bij de fraudehelpdesk.
Bij valse-email@fraudehelpdesk.nl
Hier kun je zien welke trucs er nog meer uitgehaald worden : https://www.fraudehelpdesk.nl/
Ze vragen het altijd te melden/doorsturen, bij de fraudehelpdesk.
Bij valse-email@fraudehelpdesk.nl
Hier kun je zien welke trucs er nog meer uitgehaald worden : https://www.fraudehelpdesk.nl/
nounou
zondag 19 augustus 2018 00:21
Die heb ik idd ook gehad. Hen zelf helemaal niks bij de abn dus wist dat het nep was. Maar ik zei al tegen mijn vriend als ik die gehad had terwijl ik klant was dan zou ik echt wel gaan twijfelenprada schreef: ↑18-08-2018 23:47Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
ieniemienie123 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 00:24
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.32% gewijzigd
zondag 19 augustus 2018 00:26
Dank je wel, handig !zazamaenade schreef: ↑19-08-2018 00:14Tijdje terug heb ik ook een valse email van ING gekregen, iets andere inhoud.
Ze vragen het altijd te melden/doorsturen, bij de fraudehelpdesk.
Bij valse-email@fraudehelpdesk.nl
Hier kun je zien welke trucs er nog meer uitgehaald worden : https://www.fraudehelpdesk.nl/
zondag 19 augustus 2018 00:31
Er zijn een paar dingen die onmiddellijk alarmbellen moeten doen rinkelen.
- Geachte heer/mevrouw of klant? Foute boel, jouw bank weet echt wel hoe jij heet. Geachte mevrouw Zijdus, dat is de echte mail van mijn bank.
- Moet je binnen 24 uur/drie dagen/zo snel mogelijk reageren omdat er anders iets vervelends gebeurt? Foute boel. Met die tijdsdruk probeert men je te verleiden.
- Geachte heer/mevrouw of klant? Foute boel, jouw bank weet echt wel hoe jij heet. Geachte mevrouw Zijdus, dat is de echte mail van mijn bank.
- Moet je binnen 24 uur/drie dagen/zo snel mogelijk reageren omdat er anders iets vervelends gebeurt? Foute boel. Met die tijdsdruk probeert men je te verleiden.
Well behaved women rarely make history.
zondag 19 augustus 2018 01:00
Natuurlijk zegt dat wel wat. De mensen die de teksten op / van de websites schrijven zijn wel ietsje taalgevoeliger dan de gemiddelde klantenservicemedewerker.
Als er in een link of officiële e-mail (naar alle klanten) een spelfout staat....dan vertrouw ik het niet meer.
zondag 19 augustus 2018 05:58
Als mijn zorgverzekering mailt dat er digitale post klaarstaat richten ze het ook aan heer, mevrouw. Helemaal niet gek met geautomatiseerde mail.
zondag 19 augustus 2018 06:25
ABNAMRO stuurt nooit ! mail via je emailadres. Als ze iets te mailen hebben kun je dat zien als je op je rekening inlogt.prada schreef: ↑18-08-2018 23:47Ik had er laatst een van de ABNAMRO met het bericht dat als ik niet voor die en die datum zou reageren met mijn gegevens ze mijn bankkaart zouden blokkeren.
Toen twijfelde ik wel even want stel je voor dat ik ineens niet meer zou kunnen pinnen. (ik woon in het buitenland maar heb nog steeds ABNAMRO naast mijn BE kaarten). Dan zou ik naar Nederland moeten om het allemaal te regelen.
Toch maar even een mailtje naar de ABN gestuurd en het was dus inderdaad een phishing mail.
Maar ze maken ze wel steeds geloofwaardiger.
zondag 19 augustus 2018 07:47
Taal-of spelfouten zeggen helaas lang niet alles. Deze briljante zin staat op de fraude-pagina`s van ING:
“Er is geld van jouw rekening afgeschreven zonder dat je daarvoor toestemming heeft gegeven”
Maar inderdaad, de beste bescherming is nooot zo’n link openen, maar altijd zelf via je browser inloggen (en dan niet die URL kopiëren en plakken natuurlijk) en je berichten in je internetbankieren lezen.
“Er is geld van jouw rekening afgeschreven zonder dat je daarvoor toestemming heeft gegeven”
Maar inderdaad, de beste bescherming is nooot zo’n link openen, maar altijd zelf via je browser inloggen (en dan niet die URL kopiëren en plakken natuurlijk) en je berichten in je internetbankieren lezen.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 09:02
5.69% gewijzigd