Geld & Recht alle pijlers

Update: vraag over aansprakelijkheid

02-11-2018 17:03 7 berichten
Had hier van de week een topic geopend met een vraag over aansprakelijkheid en wat als je geen WA verzekering hebt.

Het topic had ik laten verwijderen omdat een kennis van buurvrouw het herkend had. Maar de reageerders verdienen toch een update, dus bij deze:

Inmiddels is er iemand wezen kijken, en de oorzaak van schade bij buurvrouw, lag bij andere buren.
Bedankt voor de update. :) Weet je ook wat nou de oorzaak was?
Dank voor de update, en die WA had je inmiddels wel afgesloten toch?
Rik, nee ik weet alleen dat het iets bij de buren was.

Superuser, ja inmiddels afgesloten. Laat de schade door mijn schuld maar komen, ik ben voorbereid ;)
Alle reacties Link kopieren
WA is voor je auto. Ook heel handig natuurlijk.

Beter sluit je een aansprakelijkheid verzekering af voor dit soort schade.
Alle reacties Link kopieren
WA = Wettelijke Aansprakelijkheid... Dus het is niet zo raar als iemand een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering ook een WA verzekering noemt.

En natuurlijk staat de vraag van of je aansprakelijk bent of niet los van de vraag of je ertegen verzekerd bent of niet.
Carooo1985 schreef:
02-11-2018 19:15
WA = Wettelijke Aansprakelijkheid... Dus het is niet zo raar als iemand een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering ook een WA verzekering noemt.

Nee, maar wel goed om dat misverstand nog eens te benoemen want anders denkt iemand misschien verzekerd te zijn ("want ik heb al WA") terwijl dat niet zo is.

Voor alle duidelijkheid: de verzekering waar het hier om gaat heet AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren). Meestal heb je die samen met een inboedelverzekering.
WA is de verplichte aansprakelijkheidsverzekering voor als je een motorrijtuig bezit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven