Mooi (wandel)gebied, 3 uren vanaf Utrecht

02-01-2019 16:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie helpt?
Voor onze kampeervakantie (man en ik) zoek ik een interessant gebied op ongeveer 3, hooguit 4 uren rijden vanaf Utrecht.
De kans is groot dat we plots even terug naar huis moeten, en dat kan in onze eerste vakantieweek gebeuren, maar ook net zo goed in de laatste. Dus zoek ik nu geschikte plekken. Omdat ik normaal wat verder weg trek, heb ik me nooit echt verdiept in onze buurlanden. Vandaar mijn verzoek om hulp ;)

Wat zoek ik?
- een mooi gebied om te wandelen
- op max 3 a 4 uren rijden vanaf Utrecht
- iets waar man en ik ons een week of 2 kunnen vermaken, voornamelijk met dat wandelen (al zouden we natuurlijk na een weekje naar een andere plek kunnen gaan, bedenk ik me nu)
- er hoeven geen spectaculaire steden in de buurt te liggen, we gaan vooral voor natuur
- niet in Drenthe, dat ken ik erg goed. En we kamperen met een grote tent, dus echt trekken is wat veel gedoe, maar een (paar) keer verplaatsen kan wel

Weten jullie geschikte gebieden?
Tips voor leuke campings zijn ook welkom hoor, we houden van kleine campings.
smaragdgroen wijzigde dit bericht op 02-01-2019 17:29
7.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veluwe? Drenthe? Limburgs heuvellandschap?
En in Duitsland omgeving Winterberg.
En de Ardennen bij onze zuiderburen?
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 03-01-2019 07:42
Reden: Typo
0.43% gewijzigd
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Het Weserbergland in Duitsland is heel mooi en ligt op zo'n 3,5 a 4 uur van Utrecht.

Misschien niet voor 2 hele weken, maar het gebied rondom Nijmegen is erg mooi. Heel afwisselend, met heuvelachtige gebieden, maar ook vennen etc. Daar kun je je best een dag of 5 met wandelen vermaken.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 17:06
54.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trektocht langs de Maas.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Sauerland schijnt mooi te zijn.

https://www.sauerlandgids.nl/informatie.html

Als Nederland ook een optie is, zou je Arcen kunnen overwegen. Veel bossen in de buurt en de Bergse heide is ook mooi.

Een tochtje op de maashopper is ook fijn.

http://www.maashopper.nl/
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Dat Weserbergland ziet er prachtig uit! En omgeving Winterberg lijkt me ook mooi, al heeft Google vooral besneeuwde plaatjes ;) En Sauerland ook (oh volgens mij lees ik nu dat dat omgeving Winterberg is? Ik moet hard werken aan mijn topografische kennis...)
Ardennen las ik laatst in een ander topic over dat je je er niet zo heel lang kunt vermaken, maar als ik het ga combineren...
Nederland ken ik wel aardig, alleen Limburg nog niet echt, dus dat gaat ook op het lijstje.

Bedankt voor jullie reacties!
smaragdgroen schreef:
02-01-2019 17:13
Dat Weserbergland ziet er prachtig uit! En omgeving Winterberg lijkt me ook mooi, al heeft Google vooral besneeuwde plaatjes ;) En Sauerland ook!
Ardennen las ik laatst in een ander topic over dat je je er niet zo heel lang kunt vermaken, maar als ik het ga combineren...
Nederland ken ik wel aardig, alleen Limburg nog niet echt, dus dat gaat ook op het lijstje.

Bedankt voor jullie reacties!

Is het ook, maar ik ben bevooroordeeld want ik ben er geboren en heb er tot mijn 7e gewoond. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het stroomdalgebied van de Drenthsche Aa, één van de mooiste gebieden van Nederland.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Drenthe
Wandelgebied dwingelderveld Spier
Wandelgebied Borger - Odoorn
Alle reacties Link kopieren
Een stuk van het Pieterpad gaan lopen? Dan loop je veelal door erg mooie gebieden, bijvoorbeeld in Drente, de Achterhoek, inderdaad het gebied achter Nijmegen of Zuid Limburg. Als je de caravan dan iedere 3-4 dagen verplaatst heb je weinig reistijd heen-en-weer.
Alle reacties Link kopieren
Even wat toegevoegd: Drenthe ken ik erg goed, dat voelt niet echt als 'vakantie' ben ik bang.
We kamperen met een tent, vrij groot, dus we zitten hooguit op 2, soms 3 verschillende plekken. Ik kan wel verschillende gebieden combineren, want tussendoor verplaatsen kan dus wel een keer, maar een trektocht wordt lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Ahrtal gebied
Moezel tussen koblenz en trier
Eifel
Ardennen
Alle reacties Link kopieren
En zuid Limburg
Alle reacties Link kopieren
Och dat Ahrtal ziet er ook zo mooi uit! Ik check alles de komende tijd hoor, dit zijn wat eerste kreten van enthousiasme ;)

Wat geven jullie mooie tips, ontzettend bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Belgische Ardennen. Wij zijn op deze camping geweest en je kan daar heerlijk wandelen:
http://www.campingtonny.be
Alle reacties Link kopieren
Teutoburgerwald rond Tecklenburg.
Belgische Ardennen rond Houffalize.
Eifel rond Daun.
Veluwe

(wat me opvalt is dat er uitdrukkelijk staat niet in Drenthe, maar ik lees al zeker 4 maal Drenthe :bonk: )
Alle reacties Link kopieren
Lauwersoog :flirting:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Utrechtse Heuvelrug.
Noord-Holland
Schoorlse duinen, Kennemerduinen, Westfriese omringdijk
Even oversteken naar Texel evt
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
02-01-2019 17:44
Veluwe

(wat me opvalt is dat er uitdrukkelijk staat niet in Drenthe, maar ik lees al zeker 4 maal Drenthe :bonk: )
Dat heb ik aan de OP toegevoegd toen ik die 4 reacties zag. Mijn schuld dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Achterhoek!
Gemeente Bronckhorst is uitgeroepen tot wandelgemeente van het jaar, het pieterpad loopt er ook doorheen. Bossen, weilanden, leuke dorpjes. Kampeerplekken zat, ook natuurcampings, maar als ik er een mag aanraden (geen natuurcamping, gewone camping, heeft bv ook trekkershutten): Camping Jena in Hummelo: midden in het bos.
Alle reacties Link kopieren
Luxemburg / Saarland
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
02-01-2019 17:55
Achterhoek!
Gemeente Bronckhorst is uitgeroepen tot wandelgemeente van het jaar, het pieterpad loopt er ook doorheen. Bossen, weilanden, leuke dorpjes. Kampeerplekken zat, ook natuurcampings, maar als ik er een mag aanraden (geen natuurcamping, gewone camping, heeft bv ook trekkershutten): Camping Jena in Hummelo: midden in het bos.
Eens! De Achterhoek is prachtig en heel afwisselend. Veel leuke dorpjes, een paar leuke steden, ontzettend mooie coulissenlandschappen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven