Vriendin vind sporten net iets té belangrijk

04-02-2019 21:40 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Mijn vriendin sport 3 avonden doordeweeks en 1 ochtend in het weekend, telkens 2 uur per keer. Ik sport zelf ook, maar maar 2 keer in de week. Ik heb aangegeven dat ik ook wel graag wat meer tijd met haar door zou brengen in plaats van doordeweeks 's avonds vaak alleen thuis zijn. De avonden dat we dan samen zijn komen er vaak nog huishoudelijke dingen tussendoor. Er moet gewassen, gestreken, gestofzuigd en gekookt worden. Ik werk fulltime dus overdag zien we ons al niet. Ik probeer al wat dingen te doen ondertussen dat zij gaat sporten, maar niet alles lukt in die tijd. Ik zou het prettig vinden om in de avonden wel wat vaker gezellig samen te zijn in plaats van dat vrijwel elke avond verplichtingen zijn waardoor we nog steeds niet gezellig samen kunnen zijn. Al is het maar één avond in de week extra om te beginnen. Mijn vriendin geeft aan dat het sporten te belangrijk voor haar is om daar één dag mee te minderen. Ze zegt in feite dat sporten voor haar belangrijker is dan een avond extra met mij. Ze geeft dus minder om mij dan om het sporten. Dit gaat onze relatie uiteindelijk kapotmaken en ik twijfel sterk of ik hiermee verder moet. Nogmaals, ik heb al met haar hierover gesproken... Is dit herkenbaar voor sommigen en hoe gaan jullie daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
Tsjaa... zij heeft gezegd hoe zij erover denkt. Zij is niet van plan om te minderen. Dan is aan jou de keuze, slikken of stikken. Helaas :hug:
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
3 avonden. Daarvan sport jij er ook 2 dus dan blijft er 1 avond alleen over. Wat een drama.
Alle reacties Link kopieren
maar ik mis nog wat aanvullende info. Hoe oud zijn jullie, hoe lang bij elkaar en zijn er kinderen? Dat maakt ook allemaal verschil.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren
'dus overdag zien we ons al niet'.
Jij komt vast uit Limburg?
Samen sporten een optie?
Ze zegt niet dat sporten belangrijker is dan jij. Ze zegt dat ze zichzelf belangrijk vindt en terecht.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie samen sporten? Lijkt me juist leuk en dan ben je helemaal niet vaak alleen.

Overigens denk ik niet dat ze écht sporten boven jou verkiest, maar meer dat ze denkt: zeur niet zo, ik hoef helemaal niet te kiezen, deze combinatie is helemaal prima.
En ik geef haar geen ongelijk.

Neem anders een huishoudster al je meer tijd met elkaar wil doorbrengen ipv schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Overigens had ik met deze titel verwacht dat vriendin van TO sportverslaafd of geobsedeerd was met sporten oid.
Maar dit is meer een te claimerige TO en een prima gezonde vriendin.
Als jij sport op die 3 avonden of vrienden ziet ofzo dan blijven er toch 4 avonden over
Alle reacties Link kopieren
Als je alletwee fulltime werkt en een paar avonden per week sport hoe vies wordt het huis dan dat je s’avonds moet gaan stofzuigen etc? Zorg voor een hulp in huis en besteed de strijk ook uit.
En buiten dat er blijven nog 4 avonden in de week over om samen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je nog 1 ochtend, 2 middagen en 2 avonden over in het weekend.
En 2 avonden door de week.
Ik zie mn man minder hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk sport ze om te ontstressen.

En ze houdt er een mooi lijf van, dat is ook weer een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Zij sporten, jij maakt een sport van stofzuigen, allebei blij en heb je daarna quality-time. Ik denk dat zij dat best ziet zitten!
Alle reacties Link kopieren
Als ze 3 avonden sport dan blijven er dus nog 4 avonden over om samen door te brengen.

Bovendien gaat ze vast niet en gelijk na het eten weg om gelijk bij terugkrrr te gaan slapen. Dus is er vast wel tijd te vinden om nog even gezellig te praten of te knuffelen op de avonden dat ze sport.

Bovendien hief je je niet te schamen op de momenten dat jullie wel bij elkaar zijn want door al dat gesport. (ja je hebt gelijk ze sport meer dan gemiddeld) ziet ze er vast goed uit.

Ga gezellig samen naar de sportschool. Zie je en je vriendin wat vaker en krijg je zelf ook een goede conditie.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn spelling Minnimouse. Ik kom nog net uit Brabant, maar tegen Limburg aan inderdaad :).

Samen sporten is geen optie. Onze voorkeur voor sporten ligt heel ver uit elkaar. Zij Zumba en Yoga. Ik zaalvoetbal. Ik zit gebonden aan dagen, zij niet. Doordat ik gebonden ben aan dagen zijn we meestal 4 avonden doordeweeks niet samen. Ligt eraan hoe zij gaat.

Verder ben ik 26, zij 29. Geen kinderen en 4,5 jaar bij elkaar.
Némaìn’ schreef:
04-02-2019 21:46
Ze zegt niet dat sporten belangrijker is dan jij. Ze zegt dat ze zichzelf belangrijk vindt en terecht.
Precies dit, je manipuleert haar door zo te redeneren. Triest gedrag en ook heel ongezond voor je relatie.
Ga gezellig mee sporten (of niet) maar stop met zeuren en wees trots op haar, je vriendin zorgt goed voor zichzelf, innerlijk en fysiek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet echt, jij hebt tijd om te sporten en zij ook en zo te lezen heb je nog genoeg tijd samen over.
anoniem_379844 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 21:59
Reden: To heeft al geantwoord
8.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sport jij op 2 dagen dat zij ook aan het sporten is.
Als dat niet zo is, dan kom ik tot de conclusie dat jullie dus 5 dagen in de week aan het sporten zijn en dat er dan nog maar 2 avonden overblijven om samen iets te doen.
Tja dan heb je vaak nog feestjes, afspraken die dan juist in die 2 dagen gepland worden.
Misschien een idee om te gaan kijken dat jullie dat sporten gaan combineren, op dezelfde avonden, zodat je samen wat vaker een avond thuis bent.

Verder weet ik natuurlijk niet wat jullie bezigheden zijn overdag.
Maar als jij (of zij) een ochtend of middag vrij bent, zou ik die huishoudelijke taken op dat moment gaan plannen, zodat je dat in de avond niet meer hoeft te doen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Poehee wat een drama.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je liever? Sporten en gezond zijn of een vriendin die elke avond met chips en chocola op de bank hangt, en steeds verder uitdijt?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je komt erg claimerig over, dat kan inderdaad je relatie kapotmaken. Niet het feit dat zij een hobby heeft waar ze 8 uur per week aan spendeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk gewoon hartstikke lief dat je lekker veel samen wilt zijn met je vriendin, je bent haar nog lang niet zat zo te lezen.

Even ter relativering, ik woon niet samen met mijn vriend en we wonen best een stukje bij elkaar vandaan. We zien elkaar in het meest gunstige geval drie avonden/nachten in de week en anders twee. Van de samen tijd maken we ook echt kwaliteitstijd, we plannen één ding in het weekend en verder zijn we samen, heel erg samen. We kletsen, drinken ons favoriete drankje, seksen en knuffelen ons een slag in de rondte en dan is het zondag en ga ik weer naar huis.

Ik denk dat meer samen niet gaat helpen in jullie geval, wat heb je aan een vriendin op de bank die zich niet kan concentreren op een gesprek met jou omdat haar hart en hoofd in de sportschool zijn?
Is het niet een beter idee om een paar kwaliteitsmomenten in te plannen per week? Gewoon, daten tijdens het samenwonen zeg maar.
...
2 uur sporten is niet efficient, zie je vaak bij meiden die bang zijn om dik te worden
Alle reacties Link kopieren
Misschien een idee om meer te gaan sporten, zodanig dat jij de avond(en) en het andere ochtend in het weekend juist in de sportschool te vinden bent en je vriendin alleen thuis is. Waarschijnlijk dat dan het kwartje valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven