Urine kat

24-04-2019 09:50 18 berichten
Een poos terug zijn we verhuisd, en heeft de kat op het vloerkleed geplast.

Dat stinkt ontzettend en het kleed staat sindsdien in de schuur.

Ik heb al van alles geprobeerd: urine off (speciaal voor kattenurine) en dit meerdere malen behandeld. Biotex, gewone sop.
Maar die lucht is helemaal in het kleed getrokken.

Stomerij voor het grote kleed is geen optie, dan kunnen we net zo goed een nieuw kleed kopen.

Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Bij de bouwmarkt kun je een stoomreiniger huren. Misschien dat dat nog iets doet?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn. En anders zit er niets anders op dan stomerij of nieuw kleed...
Alle reacties Link kopieren
Niks aan te doen, zeker niet als het er al zo lang ingetrokken zit. Tijd voor een nieuw kleed.
Ecodor UF2000!!

Echt het enige wat écht werkt. Ik kreeg de pislucht zelfs uit onbehandeld beton. En een keer een zieke kat die urine liet lopen op een autostoel, ook zo'n onmogelijke plek.
Ik zweer erbij!

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... stank.html

(kun je ook bij Petspace en Bol.com kopen en vast wel meer zaken)
Ik zou ook gaan voor een nieuw kleed.
Alle reacties Link kopieren
Ja , azijn zou nog kunnen met baking soda goed schrobben ,met waterstofzuiger zoveel mogelijk droogmaken en hopen dat het weg trekt hier ook gehad met een kat met blaasprobleem in 1 dag had die op diverse plekken geplast en het is echt lastig die geur weg te krijgen ,uiteindelijk is het wel gelukt .
Vanish gebruik ik dan. Die welke je normaal gesproken voor de was gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk moet die lucht er toch wel uitgaan??
Lijkt me sterk dat de geur van 1x een plasje, jaren blijft hangen.
Mijn huisdieren hebben ook wel eens ongelukjes gehad.. op het vloerkleed of de deurmat, ik krijg dat met een stevig sopje altijd prima weg. En af en toe zo'n tapijt cleaner huren is ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vloerkleed heb ik kunnen redden door de plek goed nat te maken met onverdunde schoonmaakazijn en goed te laten drogen in de zon.

Mijn bank heb ik 15 jaar geleden nieuw gekocht bij een dure meubelzaak. Mn kat heeft er binnen 2 dagen op geplast, maar de bank was te duur om naar de stort te brengen en aangezien de kussens vast zaten kreeg ik hem ook niet schoon/droog.
De eerste jaren kwam de geur vooral als het in mijn woning vochtig was, maar na die 15 jaar is die pislucht echt wel weg.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
24-04-2019 10:22
Ecodor UF2000!!

Echt het enige wat écht werkt. Ik kreeg de pislucht zelfs uit onbehandeld beton. En een keer een zieke kat die urine liet lopen op een autostoel, ook zo'n onmogelijke plek.
Ik zweer erbij!

http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeu ... stank.html

(kun je ook bij Petspace en Bol.com kopen en vast wel meer zaken)

Dit!

Enige is dat het spul zelf een luchtje heeft (niet heel sterk maar wel vrij specifiek) en dat ik dat ging associëren met de urine. Maar ook dat trekt weg.

Het werkt trouwens wel het beste wanneer de urine nog niet ingedroogd is, dus sowieso handig om in huis te hebben mocht het nog een keer voorkomen.
.
Ik ga die ecodor proberen, wie weet.

Nadat kat geplast had (s nachts) ben ik gelijk aan de slag gegaan met schoonmaken, maar omdat we het bleven ruiken, hebben we hem naar de schuur gedaan en op een gegeven moment was ik er klaar mee.

Nu heb ik zoiets, laatste kans en anders gaat het weg.

En kattenurine blijft echt lang, sterk ruiken. En heb liever geen kleed dan dat m'n huis ernaar stinkt.
En heb net de schoonmaakazijn geprobeerd, die heb ik al in huis.

Bedankt voor de tips en ik hoop dat het helpt!
Mss nog een late tip, maar ik vind HG tegen urine geur echt topspin. De hond had op de dure zachtleren bank gepist, ik heb het wel flink ingespoten en zelfs nog een tweede x (bijna hele bus erdoor) maar toen was het wel weg. Geen vlekken en ellende niks. Echt topspul!
Alle reacties Link kopieren
Kattenpis is niet vergelijkbaar met hondenpies.
Ik probeerde de ecodor soms helpt het. Ik bereik soms ook wat met biotex.
Maar anders kocht ik een nieuw kleed.
Vorige post: topspin=topspul uiteraard :)

HG claimt dat het ook voor kattenurine is, ik weet natuurlijk ook niet of het dan even goed werkt maar HG heeft me nog nooit in de steek gelaten, ze komen hier wel na wat ze beloven. Dus vandaar de tip. En anders idd maar een nieuw kleed..
Alle reacties Link kopieren
Gaat het eigenlijk om gewoon een kattenplasje? of is het echt van die hormonale kater-zeik?
Daar zit namelijk wel groot verschil in.
Een vreemde kater heeft hier een keer op mijn kussens staan sproeien.. en die heb ik zelfs na herhaaldelijk wassen weggegooid.
Bij vlagen bleef die misselijke geur terug komen.
Alle reacties Link kopieren
Lluvia schreef:
25-04-2019 10:38
Vorige post: topspin=topspul uiteraard :)

HG claimt dat het ook voor kattenurine is, ik weet natuurlijk ook niet of het dan even goed werkt maar HG heeft me nog nooit in de steek gelaten, ze komen hier wel na wat ze beloven. Dus vandaar de tip. En anders idd maar een nieuw kleed..

Hm het kan verkeren blijkbaar.
HG heeft voor mij werkelijk nog nooit iets gedaan wat het beloofde, pure geldklopperij als je het mij vraagt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven