Visite afzeggen wegens kijken voetbalwedstrijd.

17-06-2019 10:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even van me afschrijven want ben nogal boos en teleurgesteld. Al enkele maanden zijn we bezig om een afspraak te plannen met vrienden voor een gezellige middag. Nu stond er eindelijk een afspraak, bellen ze zaterdagochtend af omdat ze 's middags naar het vrouwenvoetbalteam willen kijken. Ik was flabbergasted. Nooit geweten dat ze geïnteresseerd waren in voetbal. Ik heb nog voorgesteld dat de televisie bij ons ook gewoon aan mocht maar nee ze kwamen niet. Het hele voorval overviel mij nogal maar nu denk ik dus: blijkbaar zijn wij zo belangrijk niet. Laat maar gaan die lui, dat zijn geen vrienden. Maar pijn doet het wel.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
@Moderator van dit forum: mag de 's' achter kijken weg. Die heb ik per ongeluk teveel getypt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Tjeetje wat aso!!!!!
Afzeggen om voetbal?
Zoals jij al zegt, dit zijn geen vrienden......... 😥😥😥😥
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het enkel vervelend dat ze zo laat pas bellen, de wedstrijden staan al even vast.

Daarnaast zou ik er niet zo zwaar aan tillen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook bizar vinden maar wat ik nog gekker vind.... waarom ben je maanden bezig geweest om een afspraak te maken? Da's toch ook gek?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je teleurgesteld bent omdat jullie afspraak niet doorging, maar ik zou eerlijk gezegd om zo'n voorvalletje niet meteen een hele vriendschap in de prullenbak gooien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ze willen geen afspraak meer met jullie.
Als het maanden kost om iets te plannen en ze dit nu afzeggen, steek er geen moeite meer in. Ze willen niet meer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Nou zeg, daar zou ik ook geen begrip voor kunnen opbrengen. Die wedstrijden staan al enige tijd vast hoor.

Liever kwijt dan rijk zulke ‘vrienden’.
Ik denk dat ze al maanden over een weer data aan het appen zijn waarop ze zouden kunnen afspreken. Dat het heel moeilijk was een datum te vinden waarop iedereen kon.

Jij bent niet belangrijk voor hun.
Afhankelijk van hoe belangrijk zij voor jou zijn kun je je conclusie trekken.
Alle reacties Link kopieren
Om eerlijk te zijn denk ik dat ze geen zin hebben om af te spreken. Maandenlang puzzelen over een gezellige middag is echt niet normaal. Wie nam het initiatief daartoe?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hoef je zoiets niet te flikken hoor. Ik zou er klaar mee zijn! :bye:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-06-2019 10:49
Ik zou dit ook bizar vinden maar wat ik nog gekker vind.... waarom ben je maanden bezig geweest om een afspraak te maken? Da's toch ook gek?
Omdat zij steeds geen tijd hadden, druk, druk, druk. Vakantie en nog een vakantie enz. Ik was blij dat er eindelijk een afspraak gepland stond maar ik denk dat het kwartje bij mij nu wel is gevallen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik had ook zulke vrienden. Ze hadden nooit tijd om af te spreken. Ik mocht wel op komen draven als er een verjaardag was of iets anders waarbij publiek nodig was of iemand die cadeaus gaf.
Ik heb het contact verbroken. Vriendschap is wederzijds of niet.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
17-06-2019 10:55
Omdat zij steeds geen tijd hadden, druk, druk, druk. Vakantie en nog een vakantie enz. Ik was blij dat er eindelijk een afspraak gepland stond maar ik denk dat het kwartje bij mij nu wel is gevallen.
Dat is wel een hele vervelende gang van zaken. Jammer dat het zo moest gaan zeg!
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
17-06-2019 10:55
Omdat zij steeds geen tijd hadden, druk, druk, druk. Vakantie en nog een vakantie enz. Ik was blij dat er eindelijk een afspraak gepland stond maar ik denk dat het kwartje bij mij nu wel is gevallen.
he wat rot
Voortaan, als iemand geen tijd voor je heeft... niet meer pushen
mevrouwiglesias schreef:
17-06-2019 10:55
Omdat zij steeds geen tijd hadden, druk, druk, druk. Vakantie en nog een vakantie enz. Ik was blij dat er eindelijk een afspraak gepland stond maar ik denk dat het kwartje bij mij nu wel is gevallen.
Geen energie meer insteken. Helaas maar soms gaan vriendschappen voorbij in het leven. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk. Helemaal omdat die wedstrijd ook gewoon aan kan staan tijdens de visite en jullie daar geen probleem mee hebben. Ze hebben dus gewoon geen zin. Tenzij het je beste vrienden zijn die normaal nooit zoiets zouden doen, zou ik er wel klaar mee zijn. In ieder geval zou ik zelf geen moeite meer doen, wat moet je met zulke “vrienden”?
mevrouwiglesias schreef:
17-06-2019 10:55
Omdat zij steeds geen tijd hadden, druk, druk, druk. Vakantie en nog een vakantie enz. Ik was blij dat er eindelijk een afspraak gepland stond maar ik denk dat het kwartje bij mij nu wel is gevallen.
Ik zou het voor nu gewoon even laten gaan. Afwachten of zij nog met een nieuw datumvoorstel gaan komen en dan zie ik wel of ik inmiddels weer wat ben bekoeld van deze afzegging. Als dat zo is accepteer ik hun uitnodiging en kijk dan na de afspraak of het toch zo gezellig is met hen dat ik dit hele voorval ga proberen te vergeten. En ander is het alsnog einde vriendschap. Iedereen maakt wel eens een onhandige beslissing, is wel eens een keer niet zo tactvol of maakt per ongeluk dubbele afspraken en moet er dan een afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu even niets meer doen. Afwachten of zij met voorstellen komen voor een nieuwe datum en anders je conclusie trekken. Het is jammer, maar zo gaan die dingen soms.
pamelacourson schreef:
17-06-2019 11:10
Belachelijk. Helemaal omdat die wedstrijd ook gewoon aan kan staan tijdens de visite en jullie daar geen probleem mee hebben. Ze hebben dus gewoon geen zin. Tenzij het je beste vrienden zijn die normaal nooit zoiets zouden doen, zou ik er wel klaar mee zijn. In ieder geval zou ik zelf geen moeite meer doen, wat moet je met zulke “vrienden”?
Dit. Bij mij moet je dit alleen doen als je me echt nooit meer wil zien of spreken. Op de dag zelf afzeggen met zo’n flauwekul smoes is een zeer effectieve manier om dat te bewerkstelligen. Ik zou me hier als ik jou was geen seconde langer druk om maken, TO.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
17-06-2019 10:55
Omdat zij steeds geen tijd hadden, druk, druk, druk. Vakantie en nog een vakantie enz. Ik was blij dat er eindelijk een afspraak gepland stond maar ik denk dat het kwartje bij mij nu wel is gevallen.
Niemand is zo druk dat je agenda al maanden vantevoren helemaal vol zit. Dus ja, ik zou hier zeker mijn conclusies uit trekken...
Alle reacties Link kopieren
Min man is een groot voetballiefhebber en wil ook weleens dingen afzeggen die in zijn ogen verzet kunnen worden als er een belangrijke wedstrijd te zien is, op de avond van de champions league finale plannen wij dus niets bijvoorbeeld :)
Als we een afspraak bij vrienden zouden hebben die voor ons belangrijk zijn, dan zou hij het prima vinden om bij die vrienden de tv aan te zetten en de wedstrijd te kijken. Kortom, in jouw geval was dat een prima optie. Ik zou hen zeggen dat je hiervan baalt, omdat jullie lang bezig zijn geweest iets te plannen. Dan de reactie afwachten, als zij niet met een nieuwe datum komen of een datum die ver in de toekomst ligt dan zou dit voor mij betekenen dat die vriendschap niet zo belangrijk is.

Ik had zo'n vriendin, data voorstellen dan een maand later reactie ontvangen. Een afspraak 1 dag van tevoren afzeggen, omdat het niet zo goed uitkomt. Na een aantal keer was ik er wel klaar mee en ben ik ermee gestopt. Blijkbaar zat de vriendschap dus niet zo diep
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook stom vinden, zeker zo kort van te voren. Ik zou het zelf nooit hebben gedaan bij iemand anders.
Maar boos en teleurgesteld, en dat het pijn doet, dat vind ik een beetje overtrokken. Niet netjes, maar ik zou t lekker laten gaan. Anders hadden ze bij jullie gezeten, balend, omdat ze eigenlijk iets anders hadden willen doen. Ook niet de bedoeling toch? En ze zijn wel eerlijk geweest: ze hadden ook een reden kunnen verzinnen...
Begrijp je helemaal en zou er geen woorden meer aan vuilmaken. Die willen gewoon niet.

Wij kenden ook zo'n soort , waren oude buren en telkens als er bij mekaar op visite moest gegaan worden, was er iets van hun kant uit. Man moest van luchthaven gehaald worden en zou te moe zijn bij aankomst, kinderen moesten studeren, allemaal lulkoek om de zaak te bemoeilijken. Ik dacht dan altijd bij mezelf, als je het dan toch zo tegen je zin doet dat je naar ons moet komen of wij naar jullie, hou het dan niet mee in stand, maak dan geen nieuwe afspraak.

De laatste keer (wij waren bij hen uitgenodigd) belde hij in de namiddag van het bezoek ook op: Trees voelt zich niet goed, jullie kunnen niet komen. We zullen opnieuw bellen als ze beter is.

Is intussen al jaren geleden en niks meer van gehoord. Dus ik denk dat Trees zich nog altijd niet goed voelt. Zou haar misschien eens moeten gaan bezoeken.

Belachelijke mensen. En in geval van TO, je haalt dan waarschijnlijk wat in huis voor zulke sympathieke mensen. En blijft met alles zitten. Afhaken met zulke zooi.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 17-06-2019 12:01
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maandenlang sukkelen om een datum herken ik helaas wel.
Onregelmatige diensten / weekenden werken & vakanties of weekendjes weg plus geplande verjaardagen zorgen er soms wel voor dat het even kan duren voordat er ruimte is in de agenda. Is het helemaal een feest als de andere partij ook weekend/nachtdiensten werkt etc.
Komt ook omdat ik meestal een weekenddag bewust probeer vrij te houden voor gezin. Meestal hoor - zeg maar 2 a 3 van de 4 a 5 weekenden per maand.

Anderzijds afspreken met vrienden verdienen ook een prio en een beetje moeite wederzijds, afzeggen vanwege een voetbalwedstrijd is echt niet acceptabel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven