Borstvoeding/kinderwens, eind 2019

15-09-2019 10:27 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden tijdens het geven van borstvoeding kent wat uitdagingen. Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan of ben je in afwachting van een cyclus? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

Wachtwoord voor wijzigingen: september2016
borstvoeding_kinderwens wijzigde dit bericht op 15-04-2020 11:09
52.80% gewijzigd
Hee Mieremuis,

Wat leuk je hier weer te treffen! Fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje :) En spannend dat jullie het ook weer willen gaan proberen. Klinkt alsof je in ieder geval alweer een mooie cyclus hebt. Bij 24 dagen zou ik geen late eisprong verwachten en dan dus ook een goede LF, maar dat baseer ik meer op onderbuikgevoel ;-) Zal ik je in de tabel zetten? Slaapt je zoontje bij jullie op de kamer trouwens?

Ik ben nog wel in spanning over hoe het in het vliegtuig zal gaan, want dreumes is niet zo'n zitten-blijven-kind.
Alle reacties Link kopieren
Is het een korte of een lange vlucht Morgenstond?

Ja de kleine slaapt in z'n bedje naast ons bed, moet ook wel met die nachtvoedingen, ik voed hem liggend in bed en anders moet ik hem heen en weer slepen vanaf z'n kamertje

Man en slapen hierdoor tegenwoordig vaak apart, ik slaap nu heel licht en hij snurkt hard dus meestal schop ik hem naar de babykamer na een tijdje als ik daardoor niet kan slapen :sheep:

Zet me nog maar niet in de tabel, we zijn nog niet hard aan het proberen zwanger te worden, ik blijf misschien vooral even meelezen :-]
Heel herkenbaar van dat apart slapen Mieremuis! Ik stuurde man ook vaak weg als hij snurkte, want ik kon met een kind ernaast moeilijk weggaan. Vertrouwde het ook absoluut niet om dreumes naast man te laten slapen. Maar nu dreumes al een tijdje in zijn eigen bed slaap, vlucht ik ook wel eens naar zolder. Het bijkomend voordeel daarbij is dat degene in onze slaapkamer de wakkere kindjes als eerste hoort ;-D

We moeten ongeveer 3 uur vliegen. Misschien wordt hij heel verlegen en aanhankelijk en anders hoop ik maar dat we het treffen met de stewardess/steward. Je zou zeggen dat 3 uur nog wel meevalt, maar het gebrek aan veel loopruimte is voor 3 uur wel weer lang :-P

Oudste heeft vannacht een nachtmerrie gehad en koorts en daar was ik mee in de weer en dag ervoor was jongste al vroeg (5 uur) wakker. Dus heb echt geen idee of de temperaturen die ik meet betrouwbaar zijn. Als ze dat wel zijn, vind ik ze positief, want ze stijgen nog ;-)
We hebben de vliegreis overleefd en de vakantie is zo-zo. Peuter wil liever naar huis.

Vandaag is bij mij ondertussen 11dpo. Vorige cyclus had ik op 10dpo in de avond al bloedverlies en nu heb ik nog niets gezien. Alleen wat bruinverlies op 8dpo. Maar ik geef nu geen borstvoeding meer (kan alleen nog een paar druppels eruit persen), en/dus mijn LF kan zomaar langer zijn. We wachten nog verder rustig ongeduldig af.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Morgenstond, nog niet de neigingen om toch te gaan testen?

Hopelijk krijgt je peuter er nog een beetje plezier in! Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Morgenstond! Ik duim voor je.
Jammer dat de vakantie een beetje tegenvalt. Hoe komt het dat peuter liever naar huis wil?
Wanneer vliegen jullie weer terug?
Als ik testen mee had genomen had ik morgen getest. Maar heb niets mee en nog geen zin om te kopen. Eigenlijk wil ik eerst overtuigd zijn van dat het een positieve test zal zijn. Dus in het "ergste" geval test ik pas weer thuis, over 3 dagen vliegen we.

Peuter mist zijn eigen vertouwde omgeving en structuur. Het is echt heel sneu om te zien.
Update: ben ongesteld geworden :( Heb het niet aan voelen komen en dat vind ik irritant. Had na gisteren geen bloed toch wel hoop. Als m'n cyclus nu zonder borstvoeding weer wat korter is (was nu 39 dagen), dan verwacht ik eisprong begin november en NOD op 16 november. Op naar een juli baby dan maar ;-) Als deze ronde wel raak was geweest, was baby 3 uitgerekend rond verjaardag van dreumes. Dus wat dat betreft is het oké zo. Het gaat me alleen nog wat langer bezighouden dus.
Alle reacties Link kopieren
Ah, jammer Morgenstond! Maar misschien is een verjaardag in een andere maand ook wel fijn. Ook jammer dat je peuter zijn draai niet zo kan vinden op vakantie, hopelijk kunnen jullie nog genieten van de laatste dagen van de vakantie!

Ik ben inmiddels sinds het stoppen van de bv twee keer ongesteld geweest, eerst een cyclus van 36 dagen, de tweede 26. Erg onregelmatig dus. Ben benieuwd of het weer wat regelmatiger gaat worden. Verder nog steeds geen plannen voor een derde, we vrijen voorlopig veilig.. (zouden anders nu ook precies middenin onze Canada vakantie uitkomen met de uitgerekende datum..)

Grappig en herkenbaar dat Julie ook vaak apart slapen. Hier komt het ook wel voor dat de een met twee kinderen in bed eindigt en de ander naar de zolder sluipt. Of allebei met 1 kind in bed. Maar nu ook regelmatig nachten dat ze allebei doorslapen, dat is fijn!

@morgenrood, mijn oudste is nu 3,5 , gaat nog niet naar school dus. Jongste is ook echt een mini-peuter en ze beginnen steeds meer samen te spelen. Jongste zei vanochtend ook voor het eerst de naam van oudste, zo leuk! Tot nu toe noemde hij hem ook steeds mama of papa.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga testen vandaag of morgen, zou wel idioot zijn als ik in 1e ronde weer zwanger ben maar sinds een dag of 4-5 kan ik mezelf weer 2-3x verschonen snachts vanwege het nachtzweten :sick: Was zo blij dat ik daar eindelijk vanaf was, heb het de hele zwangerschap en lang daarna nog gehad, maar nu dus weer drijfnat dekbed en natte kleding (trek nu weer pyama aan om het op te vangen).
Ook gloeiende handpalmen, dat zijn dus mijn vroege symptomen :proud:

Ik houd jullie op de hoogte.

Morgenstond jammer dat het niet raak was, maar hopelijk volgende ronde beter!
Ah, spannend zeg Mieremuis! Klinkt veelbelovend :)

Hier wel balen ja. Heb ook een heel lichte menstruatie en nog redelijk hoge temperatuur gemeten vanochtend, dus heb er nog maar een test aan gewaagd, maar die was echt negatief.

Worteltaart, wat leuk dat jouw jongens ook meer samen spelen! Hier gebeurt het samen/naast elkaar spelen ook vaker. Jongste zegt ook iets dat volgens mij moet doorgaan voor de naam van peuter. We waren laatst ergens dat dreumes peuter niet zag, dus zei eerst iets van '[eerste klank peuters naam]??' en toen zag hij hem en zei hij 'yeaaayy!!'
Haha, super lief :heart:
Alle reacties Link kopieren
Toch ongesteld geworden vandaag, jammer ... Wist gewoon bijna zeker dat het raak was, toch niet! :| Nachtzweten zal wel door een griepje komen dan... Volgende keer beter!
Ah, wat jammer Mieremuis! Baal je er erg van? Zo verradelijk als je gevoel niet klopt he? Misschien toch nog "gewoon" hormonale veranderingen bij cyclus die ook het zweten verklaren.

Mijn vreemde menstruatie is weer bijna voorbij. Ik heb in ieder geval terug kunnen kijken in gegevens van 2015 en daar had ik ook een keer een heel lichte menstruatie. Dus misschien horen die fluctuaties bij mij ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik baal er wel een beetje van ja, was van binnen toch al een beetje blij, maarja...

Bij jou rommelen je hormonen ook zo te horen, tja na zwangerschappen, tijdens borstvoeding en ook weer een paar jaartjes ouder dan bij de eerste kindjes, de cyclus zal toch anders zijn, lastig voorspellen toch zo.

Misschien dat ik toch weer ovulatie testen ga halen heeft vorige keren ook gewerkt :rolling:
Begrijpelijk hoor Mieremuis! Ik heb je PB gestuurd trouwens :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik vind het wel leuk om met jullie mee te lezen en schijven :)

Mijn dochter word begin november 1 jaar, momenteel geef ik nog 3 keer per dag en een aantal keer snachts borstvoeding. Wij weten nog niet wanneer wij voor nummer 2 gaan maar voor mij is de wens al flink aanwezig. Met dochter zijn wij 1.5 jaar bezig geweest, oorzaak waarschijnlijk endometriose, maar vlak voor de kijkoperatie bleek ik toch nog zwanger te zijn!

Leuk om je hier weer te treffen worteltaart! :)

Altijd naar vleermuis! Verwen jezelf maar goed!
Alle reacties Link kopieren
Oeps topic beetje vergeten.
Ik heb vrijdag mijn eisprong gehad dus zit nu op het wachtbankje. Hopelijk is mijn LF nu wat langer.
NOD geen idee, eerst maar eens zien hoe lang mijn LF.

Jammer Miermemuis! Helemaal als je er zo’n goed gevoel mij had.
Ik vind ovulatie testen wel inzicht geven, maar dat is altijd zo persoonlijk.

Welkom Lalameme!
Wat mooi dat je ondanks endometriose toch vlak voor de operatie zwanger was, dat scheelt een hoop lijkt mij.
Heb je al weer een cyclus?

Morgenstond, bij jouw binnenkort ook weer actie volgens mij. Benieuwd wanneer je weer een positieve ovulatietest hebt.
Ah! Leuk dat hier weer wat activiteit is. Het begon al als een openbaar dagboek te voelen van mijn kant ;-)

Lalameme, welkom! Je hebt een lange weg gehad voor je kindje. En zwangerschap was ook niet geheel onbezorgd als ik me dat goed herinner? Ik lees nogal eens wat hier ;-D Hopelijk gaat alles goed met het moederschap en met je dochter. Ik ben ook benieuwd of je al een menstruatie hebt gehad!

Nienemunt, spannend weer! Hopelijk een mooie LF en meteen dito zwangerschap 8-)

Mieremuis, gaan jullie nu al actiever proberen? Zit jij ook alweer bijna rond eisprong?

Ik zit denk ik in m'n vruchtbare dagen, dus we gaan aan de bak. Merk wel dat m'n cyclus na het stoppen met borstvoeding nog moet reguleren, want heb al ruim een weer tekenen van eisprong, maar tot nu toe niet doorgezet. Ovulatietest leek nu wel iets donkerder en ik had eisprong voorheen vaak rond dag 18, dus wie weet gaat het deze week gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Spannend nienemunt! 4 dagen is inderdaad wel heel erg kort, hoop dat deze dit keer langer is. Of dat je gewoon zwanger bent! Ja het was zeker fijn dat ik voordat we vollop in de mm zaten ik zwanger bleek te zijn!

Ja dat klopt helemaal morgenstond! Grappig dat dat is blijven hangen :). Gelukkig is met de kleine meid alles goed, ze is gewoon wat klein en smal van stuk. Maar blijft wel op haar lijntje groeien, het is allemaal nog net goed maar ze ontwikkeld daarintegen wel onwijs snel. Hier nog last van de bekkeninstabiliteit (werken is nog niet mogelijk) maar we maken er het beste van! :) hoop dat eitje snel springt!

Toevallig verwacht ik met een paar dagen menstruatie nummer 2. Als mijn lichaam meteen mn oude cyclus oppakt. Deze was altijd erg gek (en kort) . Dus we gaan het zien :)

Ik voelde mij goed bij ovulatie testen, ik deed dit in combinatie met temperaturen. Dat gaf mij heel fijn inzicht in mijn cyclus. Ik gebruikte daarbij de app ferilitiyfriend.

Volgens mij zijn een aantal van jullie inmiddels gestopt met de bv? Hoe hebben jullie dit gedaan? Dochter snakt ernaar.. ik denk dat ze nooit uit zich zelf minder gaat willen drinken haha. Ik zou snachts wel graag wat afbouwen. Afgelopen maand 6x per nacht. Gelukkig de laatste dagen weer 2 a 3 x. Hoe pakte jullie dit aan ?
Oh lalameme, wat heftig dat je nog steeds last hebt van bekkeninstabiliteit. Wat is de prognose daarvoor bij een volgende zwangerschap?

Ik doe ook ovulatietesten en temperatuur bijhouden. Wat er vooral leuk aan is, is dat ik nu dingen kan terugzien van jaren terug :facepalm: Ik vind het ook wel gekmakend. Mijn lichaam is denk ik nog niet helemaal (hormonaal) in balans na stoppen met borstvoeding, want mijn ovulatietesten lopen telkens op en weer af, zonder piek. Ben er nu wel klaar mee. Waarschijnlijk komt eisprong gewoon rond dag 18-20 en heb ik dan een hele lange aanloopfase qua vruchtbaarheidssignalen.

Veel nachtvoedingen heb je nog! Op een gegeven moment kon mijn dreumes niet meer naast me in slaap vallen, dan bleef hij maar woelen. En overdag had hij er al en tijdje geen tijd voor. We gebruikten de borst nog wel om mee in slaap te vallen, maar op een gegeven moment sliep hij de nacht door en was het niet meer nodig. Toen vond ik het wel mooi geweest. Bij mijn oudste dacht ik ook dat hij nooit zelf zou stoppen en ben ik gestopt toen hij 21 maanden was en ik 3 maanden zwanger van de tweede. Dat ging soepeler dan ik dacht; ik denk dat er al een stuk minder melk was.

Mijn idee is dat wij als moeders er een groter probleem maken dan kinderen.
Ik ga toch maar gewoon door met m'n dagboek ;-D

Eisprong is geweest :cheer2: Volgende week zaterdag ga ik testen, dan ben ik tussen 10-12 dpo, afhankelijk van wanneer eisprong precies was. De wintertijd en mijn dreumes hebben wat roet in de betrouwbaarheid van mijn temperatuurcurve geschopt. Nu weten wanneer ik ga testen geeft meer rust dan weer die onduidelijkheid over wanneer ik menstruatie wel/niet kan verwachten zoals in vorige cyclus. En die menstruatie verwacht ik dan dus - hopelijk niet - tussen 10 en 12 november.
Alle reacties Link kopieren
Haha Morgenstond, dan reageer ik maar even :P

Fijn dat je eisprong geweest is! Ik duim weer voor je!

Ik ben een week geleden ofzo gestopt met de avondvoeding van rond 18:45 ofzo. Ik had het al losgekoppeld van het slaapritueel, maar zoontje vroeg na het eten altijd zo lief “di di” (drinken) en was dan zo intens blij als ik naar de bank liep zodat hij kon drinken. Dat snoetje is echt goud. Maar ik heb gezegd: nee kan niet, mama drinken op. Hij accepteerde het gewoon, nog 1 of 2 avonden gevraagd ofzo. En nu rent hij met hetzelfde enthousiasme naar de bank om samen met zijn grote broer onder een dekentje een filmpje te kijken. Ik had inderdaad meer drama verwacht.
De nachtvoedingen stoppen heb ik nog niet aangedurfd. Ik verwacht daar meer drama mee en dan kost het ook nog eens nachtrust...

Mijn eerste cyclus was iets van 25 dagen. Ik vond het echt bijzonder flauw. Tijdens het zwanger worden was het elke keer minimaal 30 dagen en nu ineens na 20 dagen weer ongesteld. Maar deze cyclus zit ik al weer op dag 19 en eisprong is net geweest denk ik. Dus zal wel eenmalig zijn.
Haha top mayo! :proud:

Wat ontzettend lief om te lezen van je zoontje! :heart: Hoe vaak drinkt hij nog 's nachts? En hij is nu 19 of 20 maanden oid? Jullie gaan (nog) niet voor een derde toch? Gebruiken jullie condooms? Ik denk dat man er hier een knip in doet na de 3e ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja bijna 20 maanden inderdaad. Hij wordt meestal rond half 1 wakker en dan pak ik hem bij mij in bed. Dan valt hij drinkend in slaap (en ik ook) en als ik mee zit word ik dan rond 5u weer wakker omdat hij zoekt (met een hoop kabaal). Dan slaapt hij meestal nog een 1/1,5 uur. Maar het komt ook regelmatig voor dat ik hem rond een uur of 3 van borst wissel.
Hij wil ook geen fopspeen helaas. Bij mijn oudste was dat een makkelijke vervanger.

We gebruiken nu inderdaad condooms. Man vond dat ik wel genoeg de pil heb geslikt en ik voel me ook veel fijner. Als er definitief geen derde komt, dan laat man ook een knip zetten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een hoop nachtvoedingen nog Lalameme, slopend toch! Hier is dat gelukkig klaar sinds de kleine goed vaste voeding eet, daarvoor ook wel om de 2 uur maar nu slaapt ie gelukkig heel soms zelfs door, of 1 of 2 voedingen maar dat is te doen.
Ook nog bekkeninstabiliteit? Dat lijkt me echt heel moeilijk met een kleine thuis, ik zie mezelf nog door het huis strompelen tijdens m'n zwangerschap (had ook BI) maar als je dan een kleine hebt.... Daar zie ik bij een eventuele volgende zwangerschap wel tegenop trouwens. Balen dat je ook nog niet goed kunt werken!

Spannend Nienemunt, en Morgenstond, allebei op het wachtbankje! Ik ook, wel net niet goed getimed, gisteren actie terwijl eisprong 2 dagen geleden was maarja je weet maar nooit toch?

Maijolein wat lief van je zoontje,en fijn dat hij gewoon geaccepteerd heeft dat het 'op' is. Hier geeft zoon m'n tieten een kopstoot als ie wil drinken want hij kan nog niet praten haha . Hoe zou je dat tzt aanpakken met de nachten afbouwen? Lijkt me echt heel moeilijk! Ik lees wel eens cold turkey dat manlief het een paar nachten achter elkaar oplost, maar m'n hart breekt al als ik er aan denk hoe verdrietig ie dan zou worden! Voorlopig gaan wij gewoon nog ff door haha (9mnd nu)

Leuk weer wat te lezen hier, spannend komende 2 weken , hopelijk is het bij 1 van ons raak! :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven