Kampeervakantie Frankrijk annuleren?

11-05-2020 12:05 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden begin juli voor de tweede keer naar een speciale aangepaste camping in Frankrijk gaan. Vanwege populariteit en beschikbaarheid hebben we dit al een jaar geleden geboekt en in september aanbetaald.

We krijgen nu een mail om het restant te betalen. De eigenaar van de camping gaat er vooralsnog vanuit dat ze gewoon open kunnen begin juli.

Wij twijfelen enorm. Daar maak je gebruik van (aangepaste) gezamenlijke sanitair, onderweg moeten we ergens in een hotel overnachten en willen we wel op vakantie in deze gekke tijden?

Mijn man irriteert zich aan het feit dat we nu onder druk gezet worden om te betalen terwijl het nog niet eens zeker is of het überhaupt wel mag. Ik snap het ergens wel. Zij moeten natuurlijk ook brood op de plank hebben.

In hun annuleringsvoorwaarden staat dat als we nu annuleren we alsnog de volledige reissom (2300 euro) moeten betalen.

Wat is wijsheid?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wij hadden ook geboekt en aanbetaald in Frankrijk. Wij hebben het verplaatst naar volgend jaar. Preciese datum moeten we nog afspreken. Het is al aanbetaald, dus volgend jaar zijn we wat minder kwijt. Dan zien we volgend jaar wel weer verder. Wij moesten eigenlijk ook bijna het restant betalen. Dat hoeft nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
raindrop57 schreef:
12-05-2020 14:18
Wij hadden ook geboekt en aanbetaald in Frankrijk. Wij hebben het verplaatst naar volgend jaar. Preciese datum moeten we nog afspreken. Het is al aanbetaald, dus volgend jaar zijn we wat minder kwijt. Dan zien we volgend jaar wel weer verder. Wij moesten eigenlijk ook bijna het restant betalen. Dat hoeft nu niet meer.
Hier is dat geen optie want de camping wil dat niet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Je moet sowieso 14 dagen in quarantaine als je Frankrijk binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Eind mei is er wrs meer nieuws over hoe het zit met campings , hotels , pretparken etc
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
12-05-2020 17:14
Je moet sowieso 14 dagen in quarantaine als je Frankrijk binnenkomt.
Da's dus niet waar:
"Diverse Nederlandse media benadrukken dat de Franse gezondheidsnoodtoestand verlengd is tot 24 juli en schrijven dat vakantiegangers dus niet welkom zijn tot die datum. Deze ‘état d’urgence sanitaire’ zegt echter niets over de vraag vanaf wanneer buitenlanders weer door Frankrijk mogen reizen. De noodtoestand verlengen is een politieke en administratieve maatregel die ervoor zorgt dat de Franse overheid veiligheidswetten versneld mag invoeren om het virus te bestrijden. Ook is het NIET waar dat buitenlanders die Frankrijk binnenkomen in de toekomst verplicht twee weken in quarantaine zouden moeten."

https://www.frankrijk.nl/2020/05/corona ... eisadvies/

disney1 schreef:
12-05-2020 17:18
Eind mei is er wrs meer nieuws over hoe het zit met campings , hotels , pretparken etc
2 juni.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
12-05-2020 17:26
Da's dus niet waar:
"Diverse Nederlandse media benadrukken dat de Franse gezondheidsnoodtoestand verlengd is tot 24 juli en schrijven dat vakantiegangers dus niet welkom zijn tot die datum. Deze ‘état d’urgence sanitaire’ zegt echter niets over de vraag vanaf wanneer buitenlanders weer door Frankrijk mogen reizen. De noodtoestand verlengen is een politieke en administratieve maatregel die ervoor zorgt dat de Franse overheid veiligheidswetten versneld mag invoeren om het virus te bestrijden. Ook is het NIET waar dat buitenlanders die Frankrijk binnenkomen in de toekomst verplicht twee weken in quarantaine zouden moeten."

https://www.frankrijk.nl/2020/05/corona ... eisadvies/




2 juni.
De nieuwe fase duurt tot 2 juni en er staat dit in jouw link , dus wrs nog wel later pas bericht :-(

President Macron zei eerder dat er tot 2 juni nog geen beslissingen genomen worden over de zomermaanden
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
12-05-2020 17:31
De nieuwe fase duurt tot 2 juni en er staat dit in jouw link , dus wrs nog wel later pas bericht :-(

President Macron zei eerder dat er tot 2 juni nog geen beslissingen genomen worden over de zomermaanden
Nee inderdaad, 2 juni komt er weer nieuws. Ik richt me daar maar op. En kruis mijn vingers.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
12-05-2020 14:05
Zover ik weet van Franse familie, laat Macron zeer waarschijnlijk heel Frankrijk tot ná de grote vakanties van de eigen bevolking (6 juli tot half of 28 augustus) op slot voor toerisme zodat de Fransen zelf op vakantie kunnen.
Dat weten ze daar al gewoon, hoor.
Alleen moet er nu nog voldoende verdiend worden op betaalde reizen, denk ik.
De Franse economie is op dit moment ook niet geweldig.
Hmm, is dat echt zo? Dan kunnen wij eind juli ook niet gaan. Wij mogen nog tot eind juni wachten met het betalen van het restant en zijn "alleen" de aanbetaling kwijt als we dat niet doen, maar goed, die was ook honderden euro's. Ik denk zelf eerlijk gezegd ook dat Frankijk dicht blijft, al is mijn man nog hoopvol.
boannan schreef:
12-05-2020 14:23
Hier is dat geen optie want de camping wil dat niet.
Ik was ook wel verbaasd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
12-05-2020 17:26
Da's dus niet waar:
"Diverse Nederlandse media benadrukken dat de Franse gezondheidsnoodtoestand verlengd is tot 24 juli en schrijven dat vakantiegangers dus niet welkom zijn tot die datum. Deze ‘état d’urgence sanitaire’ zegt echter niets over de vraag vanaf wanneer buitenlanders weer door Frankrijk mogen reizen. De noodtoestand verlengen is een politieke en administratieve maatregel die ervoor zorgt dat de Franse overheid veiligheidswetten versneld mag invoeren om het virus te bestrijden. Ook is het NIET waar dat buitenlanders die Frankrijk binnenkomen in de toekomst verplicht twee weken in quarantaine zouden moeten."

https://www.frankrijk.nl/2020/05/corona ... eisadvies/




2 juni.
http://www.leparisien.fr/international/ ... 315607.php

https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 24152.html

Eind mei evaluatie over de 1e fase
2 juni gaat de 2e fase in

En ja in een bericht van mijn werkgever werd er gezegd dat eind mei meer informatie is...

En de noodtoestand is tot 10 juli
Alle reacties Link kopieren
Inreisverbod geldt tot 15 juni, niet tot 15 juli. Er is toch verder nog helemaal niet bekend hoe het daarna verder gaat? Of heb ik iets gemist?
Sylphide75 schreef:
12-05-2020 17:45
Hmm, is dat echt zo? Dan kunnen wij eind juli ook niet gaan. Wij mogen nog tot eind juni wachten met het betalen van het restant en zijn "alleen" de aanbetaling kwijt als we dat niet doen, maar goed, die was ook honderden euro's. Ik denk zelf eerlijk gezegd ook dat Frankijk dicht blijft, al is mijn man nog hoopvol.
Ik zou zeggen dat je pas een restant betaalt wanneer er duidelijkheid is over de vraag of je uberhaupt Frankrijk in mag.

Het is zwaar ongepast dat je onder druk wordt gezet om te betalen terwijl de kans groot is dat de dienst niet kan worden afgenomen.

Bovendien zal het hoe dan ook niet echt druk worden in Frankrijk; zonder duidelijkheid over toerisme zal jouw campingplaats of accomodatie echt niet zo maar naar een ander toe gaan.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
12-05-2020 20:18
Ik zou zeggen dat je pas een restant betaalt wanneer er duidelijkheid is over de vraag of je uberhaupt Frankrijk in mag.

Het is zwaar ongepast dat je onder druk wordt gezet om te betalen terwijl de kans groot is dat de dienst niet kan worden afgenomen.

Bovendien zal het hoe dan ook niet echt druk worden in Frankrijk; zonder duidelijkheid over toerisme zal jouw campingplaats of accomodatie echt niet zo maar naar een ander toe gaan.
Helaas is dat in ons geval wel zo. We moeten nu het restant betalen anders voldoen we niet aan de voorwaarden. Net ook even de rechtsbijstand gebeld en we hebben geen poot om op te staan. Ze zijn ook niet aangesloten bij de ANVR of de SGR dus ik ben bang dat zelfs als we begin juli Frankrijk niet in mogen en zij niet open mogen voor buitenlandse toeristen we compleet afhankelijk zijn van of zij een voucher willen geven of willen terugbetalen.

Ik hoor inderdaad vrijwel overal dat reisorganisaties en accommodaties de restant betalingen opschorten tot er meer duidelijk is. In ons geval is dat helaas niet zo.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel heel vervelend om te horen dat ze nog niet eens een plan hebben voor als we deze zomer niet mogen reizen. Ik ga er eens een mailtje aan wagen...
Alle reacties Link kopieren
Wel frustrerend dat de camping zo tegenwerkt, Boannan. Én niet verplaatsen én geen voucher én geen uitstel van betaling? Ik snap het uit bedrijfstechnisch oogpunt, maar echt sympathiek is het niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Zal het dan toch????? Vandaag toch wel positieve berichten.Laten we het hopen.Wij hebben een vakantie geboekt in zuid Frankrijk.Wel particulier.Nederlanders die in Frankrijk zelf wonen.Gelukkig hoefden wij het laatste termijn nog niet te betalen en mogen wij dat doen als we meer weten.Ik hoop dat het door kan gaan.Duimen maar.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Staat het ook in de voorwaarden dat je niet meer mag verzetten? Ik vind het wel heel inflexibel.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
13-05-2020 09:49
Helaas is dat in ons geval wel zo. We moeten nu het restant betalen anders voldoen we niet aan de voorwaarden. Net ook even de rechtsbijstand gebeld en we hebben geen poot om op te staan. Ze zijn ook niet aangesloten bij de ANVR of de SGR dus ik ben bang dat zelfs als we begin juli Frankrijk niet in mogen en zij niet open mogen voor buitenlandse toeristen we compleet afhankelijk zijn van of zij een voucher willen geven of willen terugbetalen.

Ik hoor inderdaad vrijwel overal dat reisorganisaties en accommodaties de restant betalingen opschorten tot er meer duidelijk is. In ons geval is dat helaas niet zo.
Bij ons is het net als bij jullie. We moeten gewoon betalen en als we niet kunnen gaan, hebben we pech. Omdat we geen annuleringsverzekering bij hen hebben afgesloten. Als we dat wel hadden gedaan, dan kregen we het wel terug.
We hebben dat niet gedaan, omdat we onze eigen doorlopende reisverzekering hebben.
Dus ik ben bang dat we het geld kwijt zijn als we niet kunnen gaan.

De andere camping waar we heen gaan, daar kunnen we kosteloos annuleren tot een maand vantevoren. Dus ik wacht nog even af...
Alle reacties Link kopieren
Maar als je annuleringsverzekering al voor 17 maart is afgesloten dan krijg je de kosten toch gewoon van hen vergoed?
Alle reacties Link kopieren
Koikarper schreef:
14-05-2020 08:39
Maar als je annuleringsverzekering al voor 17 maart is afgesloten dan krijg je de kosten toch gewoon van hen vergoed?
Onze annuleringsverzekering vergoedt ook niets. Het is (blijkbaar) geen natuurramp.
Alle reacties Link kopieren
Koikarper schreef:
14-05-2020 08:39
Maar als je annuleringsverzekering al voor 17 maart is afgesloten dan krijg je de kosten toch gewoon van hen vergoed?
Afhankelijk van de voorwaarden en zeker niet als ik nu al wil annuleren voor een vakantie welke rond 22 juli begint.

Wat bij 'mijn'verzekeraar letterlijk staat vermeld:

Je krijgt van ons een vergoeding van de annuleringskosten als aan álle onderstaande voorwaarden wordt voldaan:
Je vertrekt binnen 7 dagen. Is de reis verder in de toekomst gepland? Dan is het nog niet zeker of jouw reis wel of niet door kan gaan.
Je hebt de allriskdekking.
De Doorlopende Reisverzekering Allrisk is afgesloten vóór 14 maart 2020.
De reis is geboekt vóór 14 maart 2020.
De reis is geboekt voordat op de plaats van bestemming code geel, oranje of rood van kracht was vanwege het coronavirus.
De reisaanbieder biedt geen terugbetaling of voucher aan en de reis kan niet in een andere periode worden geboekt. Bij het indienen van een claim hebben wij een kopie nodig van het bericht van je reisaanbieder, waarin staat dat er in jouw situatie geen compensatieregeling wordt getroffen. Dat kan bijvoorbeeld een e-mail of chatbericht zijn.

Heb je de annuleringsdekking meeverzekerd met Doorlopende Reisverzekering Basis?
Dan heb je alleen in een aantal specifieke situaties recht op een vergoeding van annuleringskosten. In de polisvoorwaarden lees je hier meer over. Er is geen dekking als je je reis wilt annuleren vanwege het coronavirus.


Gisteren hebben wij contact opgenomen met de campingorganisatie. Ze bieden nu voor nieuwe boekingen een fijne regeling aan, waarin mensen 14 dagen voor vertrek gratis mogen annuleren. Voor oude boekingen geldt dit niet ( en daar vallen wij dan weer onder).
Rond onze betaaldatum ( 22-06) hebben we weer contact met de organisatie om te kijken naar een oplossing. Het voelt ergens heel oneerlijk dat we niet in aanmerking komen voor deze fijne aanbieding ( al zal dit vast ook meegerekend zijn in de kosten van de nieuwe boekingen die onder de nieuwe regeling vallen).
Nou ja, ik hoop dat we eruit gaan komen. Ik vind het geen probleem om te moeten betalen voor een vakantie en dan vouchers te krijgen. Ik ben alleen bang dat de camping straks wel open gaat, maar we geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten en we dan toch geacht worden te komen of thuis te blijven ( maar niets terug krijgen, want camping is open).
Alle reacties Link kopieren
Koikarper schreef:
14-05-2020 08:39
Maar als je annuleringsverzekering al voor 17 maart is afgesloten dan krijg je de kosten toch gewoon van hen vergoed?
Dat is nog maar de vraag. Niet alle annuleringsverzekeringen vergoeden omdat het een pandemie is. Ik heb ook weleens een vliegticket geboekt bij een maatschappij die vlak voor vertrek failliet ging en toen had ik ook dikke pech ondanks annuleringsverzekering.

En als we wel mogen maar het niet zien zitten dan krijgen we zeker niks vergoed.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
14-05-2020 09:26

Gisteren hebben wij contact opgenomen met de campingorganisatie. Ze bieden nu voor nieuwe boekingen een fijne regeling aan, waarin mensen 14 dagen voor vertrek gratis mogen annuleren. Voor oude boekingen geldt dit niet ( en daar vallen wij dan weer onder).
Rond onze betaaldatum ( 22-06) hebben we weer contact met de organisatie om te kijken naar een oplossing. Het voelt ergens heel oneerlijk dat we niet in aanmerking komen voor deze fijne aanbieding ( al zal dit vast ook meegerekend zijn in de kosten van de nieuwe boekingen die onder de nieuwe regeling vallen).
Nou ja, ik hoop dat we eruit gaan komen. Ik vind het geen probleem om te moeten betalen voor een vakantie en dan vouchers te krijgen. Ik ben alleen bang dat de camping straks wel open gaat, maar we geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten en we dan toch geacht worden te komen of thuis te blijven ( maar niets terug krijgen, want camping is open).
Precies dit. Ook heel stom dat ze die regeling bieden voor mensen die nu boeken. Alsof die meer waard zijn dan jullie boeking.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Je kunt het allemaal stom vinden maar je moet je bedenken dat die campings het water tot de lippen hebben staan op dit moment. Ze zullen tegen faillissement aanzitten in veel gevallen, afhankelijk van hoe ze gefinancierd zijn.

Met de aanbetalingen hebben ze hun lopende leningen en vaste kosten afbetaald. Grote kans dat ze helemaal geen geld op hun rekening hebben om iets terug te kunnen betalen.

Als de camping open mag, en jij niet mag reizen, dan kunnen zij daar ook niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
De minister president, Phillipe, heeft net gesproken. En ze maken een plan van 18 Millard euro voor het toerisme( en hotellerie en restaurants)

Dat wordt wrs gepresenteerd in de week van 25 mei.


Misschien dat de camping daarna meer info heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven