Ultieme anti spinnen tip voor kamperen

05-06-2020 11:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus, kamperen. Jaarlijks kampeer ik met een groep vrienden in de buurt van mijn ouderlijk huis. Deze persoon met spinnenangst kan dan lekker in een spinvrij bed slapen.
Dat feestje gaat dit jaar niet door (bedankt COVID), dus is het plan ergens anders te kamperen. Oftewel ik moet toch écht in een tent overnachten. Maar ik ben echt, echt heel bang voor spinnen.

Overdag kan ik ze nog wel redelijk aan, maar als het donker is en er zit er eentje op m'n tentdoek, dan start de paniek. Het helpt ook niet dat ik vorig jaar eindelijk dacht, ik blijf in een tent overnachten. Maar dat was zo'n tipi van een camping, deze was absoluut niet beestjesproof dus de eerste nacht stond ik alweer huilend buiten m'n tent omdat er een hooiwagen over m'n slaapzak liep.

Ik ben al op zoek naar een tent met zo min mogelijk vouwtjes of extra flappen waar spinnen onder kunnen gaan zitten. Natuurlijk houd ik m'n tent goed dicht, maar ik durf er zegmaar ook niet in of uit als er een spin op het doek zit aan de buitenkant.

Heeft iemand oma-weet-raad-achtige tips om ze weg te houden? Citronella? Moet ik een offer brengen? Satan om hulp vragen?

Ik heb goede vrienden die echt wel de spinnen weg willen halen voor me, maar ik zou het fijn vinden om die beestjes gewoon niet in m'n buurt te hebben zodat ik niet m'n vrienden hoef te storen als ik 's nachts naar het toilet moet o.i.d.

De opmerkingen 'waarom ga je dan kamperen?' en 'misschien moet je in therapie' heb ik al heel vaak gehoord, en daar vraag ik niet naar. ;)
Alle reacties Link kopieren
Koop een tent met een hor waar ze niet doorheen kunnen. Ik heb nooit last van beestjes in de tent zelf.

Aan de buitenkant zitten ze wel, daar kun je niet zoveel tegen doen denk ik.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Zorg dat je 's nachts niet naar de wc hoeft.

Verder zijn er wel geurtjes die insecten minder prettig vinden, en als er geen insecten zijn, komen de spinnen ook niet buurten. Citronella zou je kunnen proberen; of eucalyptus of zoiets. Zoete geurtjes juist vermijden.

En ga in therapie. :-P
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
05-06-2020 11:36
Koop een tent met een hor waar ze niet doorheen kunnen. Ik heb nooit last van beestjes in de tent zelf.
Dat is een goede tip.

To je mag mijn kat ook lenen, die pakt alle spinnen die ik niet meer redden kan. :-)
kerst wijzigde dit bericht op 05-06-2020 11:46
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tent met binnentent nemen. Heb nog nooit spinnen in mijn binnentent gehad.
Alle reacties Link kopieren
Een dusdanig groot fobie die je leven op deze manier beïnvloed zou je ook kunnen aanpakken.

Eerste hit op google: https://www.ipzo.com/angst-spinnenfobie.php
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Lol ik was aan het googlen voor je om een tip te vinden en kwam toen op een hilarische column van aloys op langedijkers.nl - zal de tekst maar niet kopiëren hier, want dat zou alles behalve behulpzaam zijn. Er zat ook zo'n close up plaatje bij brrr.

Ik heb zelf een mildere vorm van spinnenangst, maar bij jou klinkt het echt fobisch. Wat kan een spin aan de buitenkant van de tent je doen dan ? Het lijkt je te hinderen in je overige wensen, dus ook al wil je het niet horen: je kan er van af door exposure therapie.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik zou een angstcursus gaan doen.

Misschien niet wat je hoopt te horen, maar deze irreële angst kan je afkomen.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, en nee ik heb geen tips. Ik ben ook echt ontzettend bang voor spinnen, ik word al naar als ik plaatjes zie. Ik heb iedere zomer ook nachtmerries erover, zonder direct aanleiding. Het enige dat ik zelf kan aanraden is om niet in de buurt van bosjes of struiken te gaan staan, want de meeste spinnen houden van beschutte en schaduwachtige plekjes.

Ik geloof dat er niet echt middelen bestaan om spinnen uit de buurt te houden, behalve licht. Ik heb zelf gemerkt dat als ik zo'n smerige zwarte spin in huis heb zitten, ze altijd pas tevoorschijn komen als de lamp uitgaat. Brrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak gekampeerd, maar eigenlijk zelden een spin in m'n tent gehad. En geloof me, m'n zus en ik hebben dit altijd goed onderzocht. Goed afsluitbare binnentent is inderdaad een must en die dan ook zo snel mogelijk weer goed dichtdoen.

Verder schijnt IJsland spinnenvrij te zijn, dus misschien daar kamperen? ;-))
Later is nu
Ik heb hetzelfde probleem. Gezien mijn vriend écht van kamperen houdt, schik ik in en neem ik een enorme spuitbus insecticide mee. Ja, shoot me... Voordat we vertrekken zet ik de tent ook op en spray ik het hele ding in. Dan blijven de krengen wel weg.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
05-06-2020 11:42
To je mag mijn kat ook lenen, die pakt alle spinnen die ik niet meer redden kan. :-)
Zo'n kat heb ik ook ja :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
05-06-2020 11:56
Verder schijnt IJsland spinnenvrij te zijn, dus misschien daar kamperen? ;-))
Klopt niet hoor. De eerste hit op Google geeft al aan hoeveel soorten er zijn. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een tent met een vast (of ritsbaar) grondzeil en een goede binnentent kopen.

Ik ben doodsbang voor spinnen, maar heb ze zelden in mijn tent.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik heb zelf ook twee katten haha, ik zal het hun niet aandoen om ze een week in een tent te zetten. ;)

Ik ben bekend met de therapie, het gaat ook al stukken beter dan toen ik jonger was. Ondertussen al twee keer een tarantula vastgehouden, daar was ik wel trots op. Maar de combinatie van een claustrofobisch tentje met z'n beest erop, brrr.

Maar goed, we gaan volgende maand kamperen dus ik kan niet in de tussentijd eventjes een spoedcursus anti-spinnenangst doen. En om nou veel geld uit te geven aan therapie voor af en toe kamperen... Daar ben ik nog niet helemaal uit. In huis kan ik het redelijk aan, dan zet ik ook m'n kat ervoor of de stofzuiger erop.

Insecticide gebruiken heb ik helemaal nog niet aan gedacht. Natuurlijk niet heel diervriendelijk voor de niet-spinnen, maar ik ga me er in verdiepen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook doodsbang voor spinnen en mijn ervaring is dat ze hoe dan ook altijd in de tent komen. Voor mij reden om niet te kamperen.
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk zag ik mensen dit spul gebruiken, maar je wilt zélf toch niet met je neus in dat spul liggen??

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee in de tent gif spuiten gaat mij ook wel te ver... Gelukkig let ik altijd wel heeeel goed op de rits, die staat nooit never open. Ik ben dan vooral 'bang' dat als je je tent uit wilt kruipen, dat ze dan op de buitenkant van je tent zitten en op je vallen ofzo. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook niet vervelen doen, maar spinnen overleven de insecticiden. Ik weet niet of er spul is, dat specifiek tegen spinnen werkt, maar van de 'normale' spullen tegen kruipend en vliegend ongedierte gingen bij mij de spinnen niet dood.
Later is nu
Het lijkt me handiger dat je wat aan je spinnenfobie gaat doen, hoe moeilijk dat ook lijkt.
De resultaten bij de meeste mensen met dit soort fobieën zijn echt heel goed!

-Edit - Ik lees dat je al overwogen hebt. Dan rest een tent met goed afsluitbare binnentent. De kans dat er dan eentje binnenkruipt is heel klein.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 00:14
30.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij houden spinnen niet van pepermunt olie en azijn. Maar om nou in zijn azijnlucht te liggen lijkt me ook niets, pepermunt olie is misschien te proberen
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-06-2020 12:13
Klopt niet hoor. De eerste hit op Google geeft al aan hoeveel soorten er zijn. :)

oh, dat is me ooit verteld. Valt ook weer mee dan. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
05-06-2020 12:42
Het lijkt me handiger dat je wat aan je spinnenfobie gaat doen, hoe moeilijk dat ook lijkt.
De resultaten bij de meeste mensen met dit soort fobieën zijn echt heel goed!

Ze heeft al een Tarantula op haar hand gehad...
Later is nu
Dreamer schreef:
05-06-2020 12:49
Ze heeft al een Tarantula op haar hand gehad...
Maar nog niet op haar slaapzak...
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
05-06-2020 12:37
Ik wil ook niet vervelen doen, maar spinnen overleven de insecticiden. Ik weet niet of er spul is, dat specifiek tegen spinnen werkt, maar van de 'normale' spullen tegen kruipend en vliegend ongedierte gingen bij mij de spinnen niet dood.
Ik elektrokuteer spinnen met een vliegenmepper op batterijtjes.

Gif wil ik niet gebruiken, de koolmeesjes moeten ook eten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven