ICSI wachtweken en bijbehorende stress

01-09-2020 14:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet of hier nog actief op geschreven wordt maar daar kom ik waarschijnlijk snel achter :). Ik heb vorige week een terugplaatsing gehad van een cryo na icsi, en had de eerste drie dagen een misselijk, weeïg gevoel (waarvan ik dacht: goed teken!). Nu, zes dagen later, zijn al die symptomen verdwenen en voel ik eigenlijk helemaal niks meer. Af en toe iets wat lijkt op wat lichte krampjes in m’n onderbuik zoals bij een ongesteldheid. Nu maak ik me uiteraard zorgen of het wel goed gaat daarbinnen. Ik lees dat de klachten variëren van helemaal niks tot heel veel en dat dat niets zegt over de slagingskans. Maar toch. Iemand ervaringen om te delen?
Alle reacties Link kopieren
Hier nu op dag 9 na de TP: eergisteren had ik een positieve test in mijn handen! En vandaag nog een duidelijkere. Ben echt sprakeloos, dit had ik niet verwacht bij de eerste terugplaatsing ooit in vier jaar. Maar hee, de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit. Nu natuurlijk echt onwijs spannend of het goed blijft gaan... hierna geen meer over 🤞🤞

Veel Gent-gangers dus, hier ook, cryo was op de 5de dag ingevroren.
Alle reacties Link kopieren
Hoera hoera hoera!!!
:cheer: :cheer2: :high5: :thumbsup:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
04-09-2020 19:32
Hier nu op dag 9 na de TP: eergisteren had ik een positieve test in mijn handen! En vandaag nog een duidelijkere. Ben echt sprakeloos, dit had ik niet verwacht bij de eerste terugplaatsing ooit in vier jaar. Maar hee, de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit. Nu natuurlijk echt onwijs spannend of het goed blijft gaan... hierna geen meer over 🤞🤞

Veel Gent-gangers dus, hier ook, cryo was op de 5de dag ingevroren.
Jeeeej wat een super nieuws! Oplopende testen is een goed teken. Van harte gefeliciteerd en - hoewel het nog een heel onzekere tijd is en genieten niet hoeft, het mág wel, als het lukt :bigkiss:

Weet je wanneer je uitgerekend zou zijn? Mei denk ik? Bij mijn oudste testte ik ook in september positief :cheer: heerlijke periode voor verlof iig ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
04-09-2020 20:33
Jeeeej wat een super nieuws! Oplopende testen is een goed teken. Van harte gefeliciteerd en - hoewel het nog een heel onzekere tijd is en genieten niet hoeft, het mág wel, als het lukt :bigkiss:

Weet je wanneer je uitgerekend zou zijn? Mei denk ik? Bij mijn oudste testte ik ook in september positief :cheer: heerlijke periode voor verlof iig ;)
Ja half mei volgens m’n eigen berekeningen... maar zo ver is t nog niet :) eerst maar die eerste weken door proberen te komen. Pfff 😅
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
04-09-2020 20:46
Ja half mei volgens m’n eigen berekeningen... maar zo ver is t nog niet :) eerst maar die eerste weken door proberen te komen. Pfff 😅
Jaaa de wachtweken 2.0 O_O Zal voor je duimen meis :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Wauwww!! Gefeliciteerd!!
Heb zelf nog niet getest maar denk dat mijn menstruatie eraan komt. Hopelijk zijn we dan snel weer aan de beurt voor een nieuwe tp.
Alle reacties Link kopieren
Rosie2020 schreef:
06-09-2020 22:27
Wauwww!! Gefeliciteerd!!
Heb zelf nog niet getest maar denk dat mijn menstruatie eraan komt. Hopelijk zijn we dan snel weer aan de beurt voor een nieuwe tp.
Balen, hopelijk blijft hij toch uit, ik duim voor je! Laat je t weten? En wel fijn dat er meteen een nieuwe tp in het vooruitzicht is.. nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
04-09-2020 20:46
Ja half mei volgens m’n eigen berekeningen... maar zo ver is t nog niet :) eerst maar die eerste weken door proberen te komen. Pfff 😅
Gefeliciteerd!! Het duurde bij mij ook heel lang voor ik blij kon/durfde zijn met de positieve tests. Tip: blijf ze ook niet te lang doen want dan ga je de dikte van streepjes vergelijken en maak je jezelf helemaal gek. Fijn dat het je gegund is na zo'n lange weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat mijn menstruatie eraan kwam maar ik heb ineens een positieve test in handen!! Zo blij!! Maar ondertussen ook meteen compleet in de stress, gaat het wel goed, ik heb geen symptomen.. had pijnlijke borsten maar dat is dus helemaal weg daarom dacht ik dat mijn menstruatie eraan zou komen.
Heeeeeel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Rosie2020 schreef:
10-09-2020 08:49
Ik dacht dat mijn menstruatie eraan kwam maar ik heb ineens een positieve test in handen!! Zo blij!! Maar ondertussen ook meteen compleet in de stress, gaat het wel goed, ik heb geen symptomen.. had pijnlijke borsten maar dat is dus helemaal weg daarom dacht ik dat mijn menstruatie eraan zou komen.
Heeeeeel spannend!
Jaaa gefeliciteerd :cheer2: Ik had precies hetzelfde bij mijn icsi zwangerschap, de avond ervoor nog gejankt omdat ik mijn menstruatie op voelde komen, zo zie je maar!!

Probeer het nu niet kapot te analyseren (ga je toch wel doen, deed ik ook haha), maar zoveel vrouwen hebben geen symptomen of de ene dag wel en de andere weer niet. Hopelijk lukt het een beetje vertrouwen te hebben :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Rosie2020 schreef:
10-09-2020 08:49
Ik dacht dat mijn menstruatie eraan kwam maar ik heb ineens een positieve test in handen!! Zo blij!! Maar ondertussen ook meteen compleet in de stress, gaat het wel goed, ik heb geen symptomen.. had pijnlijke borsten maar dat is dus helemaal weg daarom dacht ik dat mijn menstruatie eraan zou komen.
Heeeeeel spannend!
hoera!!!! Gefeliciteerd wat geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Rosie2020 schreef:
10-09-2020 08:49
Ik dacht dat mijn menstruatie eraan kwam maar ik heb ineens een positieve test in handen!! Zo blij!! Maar ondertussen ook meteen compleet in de stress, gaat het wel goed, ik heb geen symptomen.. had pijnlijke borsten maar dat is dus helemaal weg daarom dacht ik dat mijn menstruatie eraan zou komen.
Heeeeeel spannend!
Ik voelde dus ook echt heel weinig na een paar dagen, maar dat hoeft dus helemaal niets te zeggen 👌 blijkt maar weer! Nu trouwens wel wat buikpijn en opgeblazen gevoel maar Google zegt dat dat erbij hoort..😂
Alle reacties Link kopieren
Haha die buikpijn herken ik, en toch wel echt weer gevoelige borsten! Heb jij verder nog symptomen?
Ik niet en soms zou ik echt willen dat ik gewoon de hele dag kots misselijk was 🙈
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rosie! Wat een heerlijk nieuws!

Bij de meeste vrouwen beginnen de symptomen niet voor een week of 5-6 en dan wisselt het nog per vrouw, per zwangerschap en per dag. Ene dag kon ik kotsmisselijk zijn en niks kunnen en volgende dag merkte ik bijna niks. Hoort er allemaal bij meiden.

En de moeilijkste weken vond ik nog de weken dat je symptomen weg zijn, je buikje nog ieniemienie en je de baby nog niet of zelden voelt. Ook dat hoort erbij.

Mag spannend zijn, mag zelfs niet te harden zijn. Hoort er ook bij.

En in mijn ervaring: eenmaal zwanger beginnen de zorgen die nooit meer echt ophouden. Het wordt uiteraard anders, als je je kind kunt zien en vasthouden, maar je kind is je hart dat op een dag buiten je lichaam rondloopt. En dus je allergrootste kwetsbaarheid. Dus ergens verlaten die zorgen die je nu al voelt je nooit meer helemaal.

Ook dat hoort erbij ;)

Maar het is het allemaal waard :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een verdrietige update. Alles wijst bij mij op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Morgen moet ik terug naar het ziekenhuis voor een laatste bevestiging en dan word ik als het goed is direct geholpen. Wat een pech na zo’n blije paar weken. Weet niet of dit topic nog gelezen wordt, maar wilde het toch eventjes delen.
Alle reacties Link kopieren
L-A schreef:
18-09-2020 17:22
Hier even een verdrietige update. Alles wijst bij mij op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Morgen moet ik terug naar het ziekenhuis voor een laatste bevestiging en dan word ik als het goed is direct geholpen. Wat een pech na zo’n blije paar weken. Weet niet of dit topic nog gelezen wordt, maar wilde het toch eventjes delen.
Ach meid wat een verdrietig nieuws :hug: wat rot dat je daar nu ook nog doorheen moet. Veel sterkte :redrose: Hopelijk hoef je niet onder het mes :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
L-A jeetje wat heftig... Heel veel sterkte, wat een verdrietig nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven