Hoeveel kleding kinderen

24-09-2020 22:00 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is nu 2 jaar oud. Per maand geef ik gemiddeld € 75,- tot € 100,- uit aan kleding. (Inclusief jas en schoenen)

- Hoeveel kledingstukken hebben jullie kinderen?
- Hoeveel geef je er maandelijks aan uit?
- Wat is de leeftijd?
Zoveel geld geef ik voor mezelf niet eens uit, ik gok €50 per maand voor 2 kinderen, nu 6&4. Twee jongens dus kleding wordt doorgeschoven waar het kan en van een grote neef krijgen we ook regelmatig wat.
Ze hebben allebei een flinke stapel kleren, maar vooral lange broeken verslijten snel.
Voor de oudste merk ik wel dat de kosten wat toenemen nu er ook sportkleding enzo moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien verschil tussen jongens en meisjes maar ik koop in voorjaar en najaar altijd kleding voor €200-300 euro inclusief schoenen, jas en ondergoed.

En broertje krijgt wat nog netjrs is ook te dragen.

Weet niks van meisjeskleding maar vind 75-100 euro per maand echt heel veel eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik eenmalig per seizoen rond de €100 uitgeef aan een nieuwe garderobe (eerste kind, meisje, 15mnd, lekker veel groeispurtjes) en verder zo nu en dan eens een nieuw romper of shirt. Verdeeld over de maanden is dat dan rond de 30/40 per maand, zoiets. Ze loopt nog niet, dus geen schoentjes inbegrepen.

Koop meestal bij zara, wibra, zeeman, hema en soms een extra mooi stuk bij prenatal of via een handgemaakt label.
Ze heeft voor alle dagen vd week genoeg kleding en nog 2 extra truitjes/rompers/leggings voor als ik misgrijp ingeval van spuug/poep etc.
Alle reacties Link kopieren
Veel te veel kleding, maar ik geef er niet veel geld aan uit. Ga niet eens beginnen met tellen.

Ik koop in de aanbieding, ver vooruit qua maat. Komt soms verkeerd uit, jammer dan. Hetzelfde met schoenen. Koop zelden iets voor de volle prijs.
Koop ook wel eens tweedehands.

Leggings, maillots, ondergoed etc haal ik bij de Kruidvat als het 75% korting is.
Mijn god wat veel. Waarom?

Ik geef dat per jaar uit. Misschien.
Ik koop veel tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoeveel kledingstukken dochter heeft, maar het zijn er behoorlijk veel, want haar kast ligt erg vol haha.
Ze is 2,5 jaar oud en ik geef gemiddeld €50 per maand uit.
Daar zitten trouwens ook pyjama's, slaapzakken (ze spuugt snel), schoenen en jassen bij.

In november wordt haar zusje geboren en veel kleren zijn nog hartstikke netjes en bewaard, dus aan haar zal ik waarschijnlijk minder uitgeven.
_melon wijzigde dit bericht op 24-09-2020 22:15
12.03% gewijzigd
En hoeveel ze hebben, geen idee. Acht lange broeken, zes korte, stuk of twaalf shirts, vier of vijf truien, één zomer en één winterjas.
Één paar schoenen, een paar sandalen, een paar laarzen.
Zoiets denk ik?
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 22:28
3.90% gewijzigd
Niet zo veel. En nu?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was het echt erg. Tegenwoordig heb ik voor zoon ook een ‘capsule wardrobe’. Want voordat iets ‘versleten’ is, is hij er alweer uitgegroeid.

Voor de herfst/winter:
- twee winterjassen (een nette en eentje om in buiten te spelen/outdoor toestanden)
- een regenjas/parka als tussenjas
- een bodywarmer (doorgeschoven van ouder neefje)
- paar gympen en paar Timberlands.
- een paar pantoffels
- twee vesten (een sweatvest met capuchon, een gebreid vest)
- zes truien
- drie overhemden
- zes longsleeves
- zeven broeken (skinny jeans)
- sportoutfit (lange trainingsbroek en shirt)
- drie pyjama’s
- ondergoed voor 14 dagen (hemden en boxershorts, sokken)-> van die multipacks

Hij is 9
lemoos2 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 22:27
0.72% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik geef dat ook uit. Onze jongen van 4 krijgt geen doorschuivers en tweedehands vond ik te vaak tegenvallen.

Ik zou wel willen dat het minder is maar dat is het niet. Ik koop ook geen duur spul maar met een set nieuwe pyjama’s, een paar leren schoenen, onderbroeken een jeans en wat shirts en de €100 is al makkelijk bereikt. En dan in de andere maand wat joggingbroeken, shirts, hemden etc en de €75 is ook al behaald. Jas in de winter €40, jas in de lente/herfst €30..

Binnenkort weer nieuwe noppenschoenen, een warme trainingsbroek en scheenbeschermers O_o
Alle reacties Link kopieren
Voor de oudste (4,5 jaar, maat 128) koop ik twee keer per jaar een nieuwe garderobe omdat ze weer overal uitgegroeid is. Dat kost me dan alles bij elkaar zo'n €150 denk ik. Ik koop eigenlijk bijna nooit iets voor de volle prijs (of wel, maar dan zeer prijsbewust). Favoriete zijn hier HEMA in de uitverkoop (hier in het dorp soms hele leuke combi acties), limango (schoeneb), Next (shirtjes), Lidl en C&A (jurkjes). H&M en Zeeman vallen hier altijd tegen qua pasvorm.

We hebben hier een super mooi tweedehands kinderkledingwinkeltje un het dorp waar ik bijna wekelijks kom en altijd wel een stapeltje mee neem. Maar ja, voor die ene euro per stuk is het mooi voor de aanvulling/afwisseling.

Jongste dochter is nu 1 en de kledingstukken die ik voor haar nieuw heb gekocht zijn op één hand te tellen. Ik besteed alles bij elkaar misschien €50 per maand aan kleding voor de meiden. En hun kasten en de 'voorraad' puilen uit.
Mijn kinderen hadden op die leeftijd ook belachelijk veel kleding. En nog steeds. Er is gewoon te veel leuks te koop. Voor jongens en voor meiden nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik echt heel veel geld. Ik koop per maat vaak pakket op marktplaats voor ongeveer 30 euro en die vul ik aan. Oudste is nu op leeftijd dat ik broeken kan bewaren voor jongste zonder dat ze echt vol gaten zitten.

Per maat geef ik denk ik 250-300 euro uit.
Wow gsleutel je oudste is groot dan of niet?
ikBedoelHetGoed schreef:
24-09-2020 22:31
Mijn kinderen hadden op die leeftijd ook belachelijk veel kleding. En nog steeds. Er is gewoon te veel leuks te koop. Voor jongens en voor meiden nog meer.
Maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal te kopen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoeveel ik gemidded uitgeef, of hoeveel hij precies heeft. Hij is 3.

Genoeg dat ik niet elke dag de was hoef te doen iig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik schat zo'n 150 euro per kwartaal. Dit jaar tenminste. Excl schoenen.
Dochter is 5 en gaat nu naar mt 122/128.

Ze zit wel ruim in de kleding ivm co-ouderschap.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben meer dan genoeg in ieder geval. Voor hoeveel per maand weet ik niet, dat heb ik nooit echt berekend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Twee meiden, 7 en 4. Ongeveer 300 euro per maand schat ik. Meeste naar de oudste, omdat de jongste natuurlijk spullen kan gebruiken die van haar zus zijn geweest.
DS1971 schreef:
24-09-2020 23:09
Twee meiden, 7 en 4. Ongeveer 300 euro per maand schat ik. Meeste naar de oudste, omdat de jongste natuurlijk spullen kan gebruiken die van haar zus zijn geweest.
300 euro per maand?!! Dit geef ik per jaar aan mezelf niet eens uit. Of is het een typfout?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies wat ik uitgeef. Zoon heeft zo'n 7 broeken en shirts/truien denk ik. Schoenen en regenlaarzen, 1 nette en 1 rotzooi-jas.En dan nog pyjamas, ondergoed, etc.

Serieuze vraag: Ik lees vaak over tweedehands en doorgeven maar ik vraag me af hoe jullie dat precies doen.

Hier verslijt de kleding gewoon echt. Vlekken, gaten, etc. Er is maar weinig wat na een seizoen nog doorgegeven kan worden, hoogstens als knutsel/crèche kleren.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
24-09-2020 23:16
300 euro per maand?!! Dit geef ik per jaar aan mezelf niet eens uit. Of is het een typfout?
Kan best hoor. Hier een jongen van 7 maanden en rond de 100 euro per maand haal ik ook (makkelijk). 8 rompers van de Hema is al 30 a 40 euro. En dan nog 7 a 9 setjes kleren + een jas en pyama’s.
captain_hindsight schreef:
24-09-2020 22:37
Maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal te kopen :)
Voor ik kinderen had, kocht ik veel voor mezelf. Zodra ik kinderen had vond ik het vooral leuk om voor hen kleding te kopen. Ik ben zelf een kind van doorgeschoven kleding en dat wil ik niet voor mijn kinderen. Ik heb veel vriendinnen die geen moeite hebben met krijgertjes, dus alles waar mijn kinderen uit zijn gegroeid gaat door naar hen. Sommige kinderen van vriendinnen vragen expliciet wanneer er weer kleding over is die te klein is voor kind X, Y of Z. Ze hebben allemaal hun eigen stijl ontwikkeld. Dat vind ik wel heel leuk: meerdere kinderen zijn blij met de resultaten van mijn zoektochten.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
24-09-2020 23:17
Ik weet niet precies wat ik uitgeef. Zoon heeft zo'n 7 broeken en shirts/truien denk ik. Schoenen en regenlaarzen, 1 nette en 1 rotzooi-jas.En dan nog pyjamas, ondergoed, etc.

Serieuze vraag: Ik lees vaak over tweedehands en doorgeven maar ik vraag me af hoe jullie dat precies doen.

Hier verslijt de kleding gewoon echt. Vlekken, gaten, etc. Er is maar weinig wat na een seizoen nog doorgegeven kan worden, hoogstens als knutsel/crèche kleren.
Ik dacht dat dat heel leuk zou zijn, van die marktplaats tweedehands kleertjes. Maar vaak zijn het pakketten waarvan minstens 90% mijn smaak niet is en/of je krijgt afdankertjes van anderen idd met vlekjes/lichtjes verwassen.

Ik gebruik het dus allemaal bijna niet. Net alle kleding van zoon uitgezocht voor zoon 2, om te kijken wat er nog een ronde mee kan, en als je dan alleen selecteert wat echt nog wel mooi is valt dat best tegen jammer genoeg.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven