Recept suikervrije muffins (ivm diabetes)

23-01-2022 20:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goed en lekker recept voor het maken van suikervrije muffins. Het is de bedoeling dat zowel degene met diabetes (die gewend is aan een minder zoete smaak) als andere personen het lekker vinden. Wie oh wie kan me hieraan helpen?

Veel dank!
Alle reacties Link kopieren
leya1987 schreef:
23-01-2022 23:35
Zoek naar vegan muffins. Afhankelijk van het type diabetes kun je met plantaardige voeding een eind op weg raken. Zit over het algemeen geen suiker in en anders kun je die altijd weglaten.
Gewoon suiker uit een recept weglaten is een slecht idee, daarmee verander je ook de structuur van je baksel.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
boog77 schreef:
24-01-2022 08:44
Heel eerlijk, ik zou het niet suikervrij maken. Mijn ervaring is dat het niet echt lekker smaakt. Zou met de leiding overleggen of ze met zijn insuline rekening kunnen houden met 1 stuks. Of dat het fruit vervangen wordt door de muffin. Heb zelf al jaren insuline afhankelijke diabetes en het enige wat ik suiker bij mij suikervrij is, is het drinken. Voor de rest eet ik alles wat iedereen eet alleen matig ik met koolhydraten.
Suikervrij gebak van een dure bakker vond ik niet te hachelen. Niet voor herhaling vatbaar, het had een gekke bijsmaak.

Mijn pre-diabetes2 heb ik inmiddels letterlijk weg kunnen eten, maar ik ben nog steeds zuinig met koolhydraten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
24-01-2022 09:34
Een beetje kaneel erdoor laat het zoeter smaken. Dus minder zoetstof nodig.

Wat ik ergens lees, dat vegan meestal zonder suiker is, klopt niet hoor. Ja, die gezonde dadeldingen, maar dan houdt het wel op. Vegan bakken is natuurlijk wel heeeeeel aanbevelenswaardig :flirting:
Dadels zijn de ultieme suikerbommen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Erythritol bevalt me goed als zoetstof. Véél goedkoper in Duitsland (Aldi) dan in Nederland.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gelsomina schreef:
24-01-2022 09:26
Dit, ik heb ook diabetes en ik eet ook gewoon taart met suiker en ik hou verder voor de rest van de dag rekening met het aantal koolhydraten dat ik op een dag eet. Suikervrij is inderdaad vaak niet te pruimen. Ik drink alleen suikervrij(water/thee/ soms een glaasje light frisdrank).

Zo doe ik het ook.
Dit lijkt me het beste advies voor een af-en-toe baksessie van TO.

Overleg met de begeleiding, dan hoef je misschien ook geen dure ingrediënten (amandelmeel, erythritol) te kopen omdat 1 persoon diabetes heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven