Opmaakpop, doen of niet?

27-01-2022 18:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Mijn dochter wordt binnenkort 7 en nu denk ik erover om haar een opmaakpop cadeau te geven. Heb er zelf helemaal niks mee, zelf ook nooit met poppen gespeeld. Maar mijn dochter is een echt dametje, ze speelt bijv. vaak dat ze haar knuffels opmaakt en verzorgt en maakt zichzelf graag op. Nu vroeg ik me af: is dat nou echt wat, zo'n opmaakpop? Is zo'n ding niet binnen de kortste keren ondergekliederd en dat je het dan niet meer schoon krijgt? En dat de haren voor eeuwig in de klit raken? Hebben jullie een opmaakpop thuis, en is het een succesnummer/aanrader of weggegooid geld?

Dank alvast voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een, vooral omdat ikzelf niet altijd en eeuwig opmaakpop wil spelen.

Echter, kind houdt juist van het persoonlijke contact en lekker gezellig je gezicht vasthouden en kletsen tijdens het wimpers doen en haren borstelen.

Pop staat dus een beetje mooi te wezen.
Hier hebben ze er veel mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook zoiets nemen, daar zijn de haren wel wat beter van:

https://www.bol.com/nl/nl/p/oefenhoofd- ... ontent=txl
Honey, you should see me in a crown
Ik was er echt dol op als kind, echt altijd heerlijk mee getut
Alle reacties Link kopieren
Oehhh ik was daar zoooo gek op als kind.

Nichtje heeft er ook 1. Ik verzorg die pop af en toe want ik vind het stiekem nog steeds leuk. Goed schoonhouden, lukt prima. Ik haal alle make-up die ze erop smeert er wel af na een tijdje (met toestemming) De haren kan je ook wel uit de knoop houden hoor, gewoon goed borstelen. Maar het is synthetisch haar dus net zoals bij de Barbies gaat het minder mooi worden.
Vond ik als kind niet erg. Zag ik niet eens echt geloof ik.
Ik wilde er vroeger heeel graag een, dat was helemaal nieuw en hot toen maar mijn moeder vond het rolbevestigende onzin. Dus zodra mijn dochter een lippenstift kon vasthouden heb ik er een gekocht. Ze heeft er één keer mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Veel mee gespeeld meer dan 40 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Er staan een heuleboel praktisch nieuwe op marktplaats, daar zou ik hem gewoon weghalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar echt superveel mee gespeeld. Is er nooit meer uit gegaan ook, nu ben ik mijn eigen make-up pop ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 50 en wilde er als kind heeeeel graag een. Maar niet gekregen. Jarenlang een trauma geweest *haha*
Nou ja, overdreven uiteraard, maar is me lang bijgebleven.
Verder heb ik nu trouwens - grappig genoeg - helemaal niks met make-up.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft daar best veel mee gespeeld. Was alleen geen goed idee om die make-up op haar eigen gezicht te smeren, want veel uitslag. Als ze dus een keer zelf iets van make-up op wil (heel zeldzaam) mag ze echte oogschaduw of lippenstift gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er eentje, wel van goede kwaliteit.
Heel vaak mee gespeeld, opgemaakt, haren gedaan. Haren raakten nooit in de klit (geen pop kopen met krullen haren), en de make up kwam er prima af. Ze is altijd mooi gebleven, na al die jaren gebruik. Ik heb er ontzettend veel plezier aan beleefd.
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
27-01-2022 18:37
Ik was er echt dol op als kind, echt altijd heerlijk mee getut
Ik ook. Ook leuk om haren te doen enzo. Tot vriendinnetje en ik kappertje gingen spelen en de haren gingen knippen 😂
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
27-01-2022 19:23
Ik ook. Ook leuk om haren te doen enzo. Tot vriendinnetje en ik kappertje gingen spelen en de haren gingen knippen 😂
Toen ik iets ouder werd, heb ik die van van mij compleet gescalpeerd, vanwege haar prachtige, volle bos met haren. Ik dacht daar wel even een pruik van te maken. Maar goed, hoewel het een hersenloze actie was, zaten er toch net te veel hersens in mijn kop, om die toupet op mijn eigen hoofd te kunnen passen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doen, zo leuk voor heel veel meisjes.
Mijn kleuter dochter kreeg hem toen ze 3 was, eerst met houten nep make up, toen kreeg ze mijn make-up is in handen en heb ik een goedkoop setje kleuter make-up gehaald.
Ze speelt er wekelijks mee. Als de haren in de knoop zitten wassen we het met conditioner en ik heb een anti klit serum voor de pop na het wassen. Pop gaat weer naar de kapper etc.

Ik kan me niet herinneren dat ik er één heb gehad vroeger, vind het erg leuk om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties! Sommige vanuit een rol als moeder, sommige vanuit je eigen kindertijd :D

Gemengde reacties dus. Hmm. Blijft met speelgoed altijd moeilijk om in te schatten hè, wat de succesnummers worden en wat niet. Dure verantwoorde merkpop doet ze niks mee en een merkloos hardplastic exemplaar uit de rommelhoek van het Kruidvat is haar lievelings. Ofwel, het blijft een gok. Goed idee dus om er een van Marktplaats te halen dan is het in ieder geval geen dure gok :lightbulb:
Klonkje schreef:
27-01-2022 18:48
Ik wilde er vroeger heeel graag een, dat was helemaal nieuw en hot toen maar mijn moeder vond het rolbevestigende onzin. Dus zodra mijn dochter een lippenstift kon vasthouden heb ik er een gekocht. Ze heeft er één keer mee gespeeld.
Mijn ouders vonden het ook echt niets, Barbies kwamen er trouwens ook niet in. Gewone poppen mochten wel. En heel veel ander speelgoed natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
En het is hier al genoemd, maar ik zou er echte make-up bij kopen, gewoon van Hema of essence ofzo. Dat is niet duur en gewoon makkelijk te verwijderen van de pop of uit kleding. Die kindermakeup vind ik echt de horror
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft er één gehad en heel veel mee gespeeld. Ze is inmiddels 12 en kan heel goed opmaken. Ze kijkt hiervoor graag naar Rupauls drag race.

Totaal geen miskoop, het is haar ding gebleken.

(Overigens, nee ze gaat er niet mee naar buiten. Is puur een hobby.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar make-up geven en oude kleren, zodat ze kan oefenen bij zichzelf en haar vriendinnen (en de hond, en haar vader als hij slaapt).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
karenina schreef:
27-01-2022 20:02
Dankjewel voor jullie reacties! Sommige vanuit een rol als moeder, sommige vanuit je eigen kindertijd :D

Gemengde reacties dus. Hmm. Blijft met speelgoed altijd moeilijk om in te schatten hè, wat de succesnummers worden en wat niet. Dure verantwoorde merkpop doet ze niks mee en een merkloos hardplastic exemplaar uit de rommelhoek van het Kruidvat is haar lievelings. Ofwel, het blijft een gok. Goed idee dus om er een van Marktplaats te halen dan is het in ieder geval geen dure gok :lightbulb:
Precies, gewoon tweedehands. Ook nog duurzamer 😉. Mijn dochter deed trouwens niks met poppen maar dit vond ze wel leuk, terwijl ze verder niks met make-up en/of schmink heeft (ze wil het zelf ook absoluut niet op)! 😅
Mijn dochter wilde er graag een maar het was geen succes. Het make-upgedeelte is wel leuk maar die haren zijn enorm plastic en gaan heel snel in de klit, die krijg je echt niet gekamd. Die van haar is van baby born, die zou ik dus niet aanraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven