Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Kun je nog omboeken naar een ander hotel?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken.


Is dat zo? Heeft ze dat gezegd? Of neem je dat aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, dat lijkt mij een lastige situatie. Ik zou wel aangeven, als ze er zelf over begint, dat je van plan bent voornamelijk tijd door te brengen met jouw gezin. Van te voren de verwachtingen managen is het beste.

Eventueel kun je nog naar een ander hotel/locatie/periode kijken. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je eigen gang gaan. Kom je haar daar tegen, dan wens je haar een fijne dag. En ik zou vooral niet met haar delen wat je precieze plannen zijn voor de dag.
‘We gaan er op uit, doei!’

Vooral geen afspraken maken. Dat verplicht je tot bepaalde dingen wel samen doen. Snap niet zo goed waarom je daaraan wilt verbinden. Je bent met je man (en kind) op vakantie, niet haar en jullie zijn geen vrienden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een lastige situatie!
Ik zou ook meteen hebben aangegeven dat leuk is voor de kinderen maar dat je vooral met gezin en man vakantie gaat vieren.
Alle reacties Link kopieren Quote
_Branwen_ schreef:
23-05-2022 08:11
Kun je nog omboeken naar een ander hotel?
Nee, althans niet zonder een groot deel van de reissom kwijt te raken. En bovendien wil ik eigenlijk ook gewoon naar dit resort.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat is wel erg! Mijn eerste ingeving is ook om om te boeken. Hier zou ik echt geen zin in hebben. En anders toch maar duidelijk zeggen dat je niet gezamenlijk wilt optrekken, hoewel je dan wel kunt vergeten ooit nog semi-vriendschappelijk met haar om te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-05-2022 08:12
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken.


Is dat zo? Heeft ze dat gezegd? Of neem je dat aan?
Dat maakte ze vrij duidelijk in de auto afgelopen weekend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh, dit zou ik ook echt heel erg vervelend vinden! Niet normaal zeg.

Geen oplossing, maar ik zou toch wel aangeven dat jullie graag je eigen plan trekken op vakanties en dat je ook graag privétijd met je gezin hebt.

Op je woorden passen en nooit meer details delen met dit type dus blijkbaar.
Baggal schreef:
23-05-2022 08:14
Dat maakte ze vrij duidelijk in de auto afgelopen weekend.
En toen heb je niets gezegd?
Als ze weer duidelijk maakt dat ze er vanuit gaat dat jullie samen optrekken zou ik wel duidelijk zeggen dat je dat niet van plan bent en dat jullie niet hebben overlegd om samen naar hetzelfde resort te gaan. Ook geen afspraken over hoe laat naar het vliegveld enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
23-05-2022 08:12
Je eigen gang gaan. Kom je haar daar tegen, dan wens je haar een fijne dag. En ik zou vooral niet met haar delen wat je precieze plannen zijn voor de dag.
‘We gaan er op uit, doei!’

Vooral geen afspraken maken. Dat verplicht je tot bepaalde dingen wel samen doen. Snap niet zo goed waarom je daaraan wilt verbinden. Je bent met je man (en kind) op vakantie, niet haar en jullie zijn geen vrienden.
Dat zegt mijn man ook, maar ik vrees dat min 4 jarige dan ook aangeeft met L. te willen spelen en dan heb ik daar weer een discussie mee. Ik wil haar dat ook niet verbieden. Als zij als 4 jarige met L. wil zwemmen, dan moet ik daar wel bijzijn natuurlijk.

Het was echt een luilak vakantie, althans dat was het plan, vandaar dat we ook niet heel veel excursies boeken en veel in het resort wilde zitten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha, ik vind het wel een beetje grappig eigenlijk. Maar ik snap heel goed dat je er niet op zit te wachten. Ik zou dus ook meteen de verwachtingen temperen door iets te zeggen als: "Nou... wij zijn in vakanties erg op ons gezinnetje gericht. Maar het zou leuk zijn als de kinderen een middagje samen kunnen spelen daar."
Je kind kun je daarin toch wel een beetje om de tuin leiden? L is vandaag lekker even met zijn eigen ouders wat doen, morgen kunnen jullie weer samen spelen. Eten enzo zou ik helemaal niet samen doen, ook niet 1 keertje.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 23-05-2022 08:21
4.76% gewijzigd
Kind kan toch gewoon gaan spelen af en toe? Betekend niet dat je hele dagen met hun op pad moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-05-2022 08:16
En toen heb je niets gezegd?
Was ontzettend verbouwereerd. Het eerste waar ik aan dacht was mijn man. Zo van: die gaat dit niet leuk vinden. Maar ik had echt niet verwacht dat ze dit zonder overleg zouden doen. Een goed verstaander zou aan mijn reactie gemerkt hebben dat ik het niet leuk vond, maar dat is het ‘em dus ook: zij voelt dat soort dingen niet aan. Ze zijn aardig voor af en toe een speel afspraak en heel gastvrij, maar ik zie ze niet als vrienden met wie ik op vakantie wil.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goed je grenzen aangeven daar dus. Even zwemmen samen is leuk maar eten en zo, nee we gaan lekker met gezin eten.

Lijkt me ook strontirritant hoor!
Ik zou dit ook afschuwelijk vinden. Is omboeken het niet waard? Ik weet dat het overdreven klinkt maar ik zou net zoals jij ontzettend ongemakkelijk zitten te zijn daar de hele dag in de wetenschap dat ik hen tegen zou kunnen komen.

Ik vrees dat het duidelijk zijn of loslaten is, als je naar dit hotel wil gaan. Ik heb met je te doen.
anoniem_411487 wijzigde dit bericht op 23-05-2022 08:27
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
23-05-2022 08:17
Als ze weer duidelijk maakt dat ze er vanuit gaat dat jullie samen optrekken zou ik wel duidelijk zeggen dat je dat niet van plan bent en dat jullie niet hebben overlegd om samen naar hetzelfde resort te gaan. Ook geen afspraken over hoe laat naar het vliegveld enzo.
Ze zitten denk ik op een andere vlucht (want ze blijven langer in het land dan wij), maar ik heb ook geen zin om ‘s morgens te ontbijten en ‘s avonds met ze te eten. Dag in dag uit.

De enige reden waarom ik ze zie is vanwege de kinderen. Mijn dochter en haar zoontje vinden elkaar erg leuk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Maanmeisje schreef:
23-05-2022 08:27
Ik zou dit ook afschuwelijk vinden. Is omboeken het niet waard? Ik weet dat het overdreven klinkt maar ik zou net zoals jij ontzettend ongemakkelijk zitten te zijn daar de hele dag in de wetenschap dat ik hen tegen zou kunnen komen.

Ik vrees dat het duidelijk zijn of loslaten is, als je naar dit hotel wil gaan. Ik heb met je te doen.
Ik ook. Echt vreselijk dit. :|
Baggal schreef:
23-05-2022 08:27
Ze zitten denk ik op een andere vlucht (want ze blijven langer in het land dan wij), maar ik heb ook geen zin om ‘s morgens te ontbijten en ‘s avonds met ze te eten. Dag in dag uit.

De enige reden waarom ik ze zie is vanwege de kinderen. Mijn dochter en haar zoontje vinden elkaar erg leuk.
Gewoon helemaal niet aan beginnen om maaltijden etc. samen te doen, geef je een vinger, pakken ze de hele hand.
Maar echt heel kut. Nog nooit zoiets gehoord! Zou ook maar standaard een boek mee hebben, om in te lezen (eventueel zogenaamd).
Jeetje Baggal, wat een situatie. Dit lijkt een slechte film.
Nee, ik vind het niet vreemd dat je niet staat te juichen. Het is een hele vreemde rare actie van die vrouw/ dat gezin.
Omboeken is denk ik nu niet haalbaar zonder dat jullie daar zelf veel verlies aan gaan beleven.
Optie die rest is duidelijke afspraken maken. Vakantie is tijd voor jullie als gezin. Jullie planning, jullie plannen, jullie vakantie.



(Wat is een nursery moeder?
Beteken dat dat jullie hele kleine kinderen hebben en zij regelmatig op jouw kind oppast? Of begrijp ik het verkeerd?)
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 23-05-2022 08:46
0.45% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven