Werk & Studie alle pijlers

Blijven werken na ‘ontslag’

08-12-2018 22:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga werken
reversethetime wijzigde dit bericht op 09-12-2018 17:48
96.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doorwerken, je hebt toch een contract getekend. Jij wilt inkomen/geld, die krijg je nu van je werkgever, dan moet je er ook gewoon voor werken.

Je wilt toch ook niet wanneer jij zelf het contract wilt verlengen dat je baas zegt "ik heb eigenlijk geen zin meer om haar te betalen, ze gaat toch weg".

Kijk hoeveel uren en dagen je nog open hebt staan, en hoe je dit wilt opnemen. Bespreek dit. Vaak kan je ook extra vrij krijgen om naar een andere baan te solliciteren of gesprekken te hebben met het uitzendbureau.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
08-12-2018 23:22
Nee hoor, dat moet minimaal 1 maand van tevoren, anders heb je een contractverlenging te pakken.
Dat is een misvatting hoor. Je hebt pas van rechtswege (automatisch) een contractverlenging als je komt werken de dag na de einddatum van het (vorige) contract (omdat niemand het einde van je contract heeft aangekondigd).

Jij praat over de aanzegtermijn, die is vier weken voor de einddatum. Als die wordt overschreden, is de werkgever weliswaar schadeplichtig, maar is er (nog) geen sprake van contractverlenging.
Alle reacties Link kopieren
En verder: natuurlijk doorwerken. Je hebt een zakelijke overeenkomst en daar heb je je aan te houden. Het zou wat zijn als een werkgever aangeeft dat hij niet meer zo gemotiveerd is om je te betalen nu hij weet dat je weg gaat. Maar dat hij wel verwacht dat je blijft werken. Dat zou je toch ook niet begrijpen. Daarnaast vind ik het belangrijk voor je eigenwaarde, eergevoel, mentaliteit om gewoon door te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan werken en je werk naar beste kunnen uitvoeren, lijkt me, de komende 3 maanden. Daar krijg je toch ook voor betaald, neem ik aan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind het wel een beetje dramaqueen gedrag. Ik heb zo vaak tijdelijke contracten gehad, het is niet anders. Natuurlijk werk je netjes je contract uit en ga je tegelijkertijd 's avonds zoveel mogelijk door solliciteren.
Bovenstaande heeft allemaal niets met je privé situatie te maken, dat moet je van elkaar scheiden. In de periode dat ik steeds tijdelijke contracten had waren mijn kinderen nog klein en later in de puberleeftijd. Voor mij was dat ook niet makkelijk omdat ik al die tijd de enige kostwinner ben geweest. (En nog steeds). Maar je moet door, dus dat doe je dan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
reversethetime wijzigde dit bericht op 09-12-2018 17:49
89.96% gewijzigd
Ik weet nog wel dat ik 20 was en mijn tijdelijke contract werd niet verlengd. Mijn huurhuis was eigenlijk te duur dus snel nieuwe baan gezocht. Ik kon iets meer verdienen maar moest wel direct beginnen.

Zat ik daar tegenover de directeur: hij gaf aan dat ik mijn contract moest uitwerken. Gezegd dat ik overal begrip voor heb maar dat ik ook een huis te betalen heb. Ze hadden niet genoeg werk voor een contractverlenging dus ik loste hun probleem iets sneller op. Het is me nog gelukt ook. Vond mijzelf wel heel brutaal maar dit was voor een super baan.
Alle reacties Link kopieren
Verwachting is ook nog steeds dat het bedrijf de komende tijd juist gaat groeien, dus dat er te weinig werk is komt een beetje raar over.
reversethetime schreef:
09-12-2018 11:55
Verwachting is ook nog steeds dat het bedrijf de komende tijd juist gaat groeien, dus dat er te weinig werk is komt een beetje raar over.
Dat maakt voor jou toch niet (meer) uit? Je krijgt geen verlenging, dus je moet z.s.m. een andere baan vinden.
reversethetime schreef:
09-12-2018 11:53
Bedankt voor de reacties.

Voor wat betreft ik kon weten dat het hier op zou kunnen houden: nee, niet helemaal. Ik heb een jaarcontract getekend met de mededeling dat er na dat jaar een vast dienstverband wordt aangeboden bij gelijke hoeveelheid werk + goed functioneren. De werkvoorraad blijft gelijk en ik functioneer perfect, dus ik zag geen reden om me zorgen te maken. Daarom komt dit nogal rauw op mijn dak.

Dit is een van de vragen die ik nog aan mijn manager wil stellen.
Als mijn man een maandsalaris kreeg voor elke keer dat die belofte gemaakt en verbroken werd, hoefden we nu geen hypotheek meer te betalen.
Als men zoiets zegt gewoon braaf knikken en er verder niet teveel waarde aan hechten.

Edit: weet je, soms willen bedrijven gewoon van je af om wat voor reden dan ook.
Mijn man heeft bij een bedrijf waar hij werkte bepaalde werkprocessen efficiënter gemaakt. Daar werd hij ook hartelijk voor bedankt en het vaste contract werd beloofd. Hij had de papieren zelfs al, alleen de manager moest nog tekenen....toen kwam er een nieuwe manager en die wilde het niet. Kut zeg.

Dus, effe hard vloeken, je contract uitwerken en verder gaan. Beschouw het als een levensles.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 12:45
23.19% gewijzigd
Denk dat daar een denkfout zit...geen mens werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen denkfout, het zijn de woorden van mijn manager.

Maar inderdaad, een levensles. Ik ben nog jong en heb goede papieren, dus ik heb vast snel ander werk. Nu met de kennis dat een min of meer beloofd vast contract in de toekomst bullshit is.
Alle reacties Link kopieren
Dus je werkt perfect en er is meer werk. En toch verlengen ze niet :whistle:

Laatste tijdelijke contract toevallig?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik denk dat je blij moet zijn dat je dit al 3 maanden voor einddatum contract wordt verteld. Met een beetje geluk vind je in die tijd een baan voor meteen daarna.
En ja, gewoon gaan werken dus. Vol enthousiasme lijkt me ook wat overdreven maar gewoon je werk doen niet. Je krijgt er immers voor betaald.
Om te overwegen 3 maanden van dat jaar dat je een contract had je om deze reden ziek te melden vind ik niet kunnen. Ook al was er zogenaamd een vast contract beloofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven