Werk & Studie alle pijlers

Mag dit?

13-01-2019 14:56 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een secretariaat met nog 1 andere collega. Met 1 van van de collega's binnen onze afdeling gaat het heel slecht,hij heeft nog maar enkele weken te leven.
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
Nee.
Je vindt je werk niet zo leuk, geloof ik, gezien je eerdere topics.
De coördinator pakt het toch ook op? Hij/zij delegeert alleen een paar (uitvoerende) taken naar jullie.
Nee hoor, hoeft niet per sé.

En eens met Mrs. Slocombe, waarom blijf je in godsnaam nog secretaresse? Je hebt alleen maar klachten.
There is always something happening, and it's usually right now
nee, dit lijkt me een prima oplossing. Het gaat toch om werkgerelateerde mails?

Je kan eventueel nog voorstellen dat er een afwezigheidsbericht op zijn mail wordt gezet, waarin verwezen wordt naar jullie. Komt op het zelfde neer, krijgen jullie ook deze mails maar dan rechtstreeks.
Mag wat precies? De mails doorsturen naar jullie? Daar is geen wet voor. Als het bedrijf dat nodig acht dan is dat gewoon zoals het gaat.
Als jij het niet leuk vind dan moet je een andere baan zoeken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Secretaresse is ontzorgend. Doe gewoon je werk.
En wat vind je dat die coördinator hoort te doen? Dat mailtje terug sturen dat het naar jullie wordt doorgestuurd?

Wat een geneuzel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Polsjef schreef:
13-01-2019 15:01
Secretaresse is ontzorgend. Doe gewoon je werk.
Dit. Ik zie het probleem niet?
nerdopviva schreef:
13-01-2019 15:00
De coördinator pakt het toch ook op? Hij/zij delegeert alleen een paar (uitvoerende) taken naar jullie.
En dit, maar daar heeft to sowieso nogal problemen mee als je haar topics kent.
nerdopviva schreef:
13-01-2019 15:00

Zoals ik al zei krijgen wij alles binnen
Michella_1991 schreef:
13-01-2019 15:10

En wat is het probleem precies?
Nee, mag niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dit lijkt me nou typisch een taak voor een secretaresse.
nerdopviva schreef:
13-01-2019 15:11
En wat is het probleem precies?
Het grootste probleem lijkt me dat er binnenkort een collega komt te overlijden, poeh heftig zeg. Sterkte TO en collega's met dit verlies.
Michella_1991 schreef:
En nu moet je dagelijks 3 uur extra werken om al die mailtjes te beantwoorden voor die vermoeiende collega die zo nodig tegen het einde van zijn leven aan moest gaan zitten?
Naar hoor.
Michella_1991 schreef:
Dus? De man zelf is niet meer in staat de mails te behandelen, maar ze moeten wel beantwoord worden. Door jou en je andere collega dus. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Die arme terminale collega zou eens moeten weten hoe je hier loopt te klagen over.. ja, over wat eigenlijk. Wat een geneuzel.
Michella_1991 schreef:

Ben je op je werk ook zo duidelijk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Los van of het mag of niet, ik vind dit echt moeilijk doen om het moeilijk doen. Een werkgever moet je niet structureel overbelasten maar wat mij betreft breekt nood wet. In het najaar hebben wij in het team te maken gehad met een ontslag, iemand die zelf weg ging, iemand die met zwangerschapsverlof ging en iemand die ernstig ziek bleek te zijn. Dan moet je er met z'n allen wat harder aan trekken tot er nieuw personeel aangenomen en ingewerkt is. Dat is nou eenmaal zo als je werkt.
JollyRider schreef:
13-01-2019 15:12
Nee, mag niet

Verklaar je nader
Waarom zou het niet mogen dan? Je bent toch de secretaresse? Dat is toch onderdeel van je werk?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Nemaìn’ schreef:
13-01-2019 15:14
En nu moet je dagelijks 3 uur extra werken om al die mailtjes te beantwoorden voor die vermoeiende collega die zo nodig tegen het einde van zijn leven aan moest gaan zitten?
Naar hoor.

Doe even normaal zeg,ik vraag gewoon of dit niet meer een taak van een coördinator is
Grobbekuiken_ schreef:
13-01-2019 15:15
Dus? De man zelf is niet meer in staat de mails te behandelen, maar ze moeten wel beantwoord worden. Door jou en je andere collega dus. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Wel als wij niks van zijn werkzaamheden weten!
Michella_1991 schreef:
13-01-2019 15:28
Doe even normaal zeg,ik vraag gewoon of dit niet meer een taak van een coördinator is
Coördinator, iemand die coördineert (zorgt dat de dingen in hun samenhang geregeld worden)

Precies wat jullie co doet dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven