Mag dit?
zondag 13 januari 2019 om 14:56
Ik werk op een secretariaat met nog 1 andere collega. Met 1 van van de collega's binnen onze afdeling gaat het heel slecht,hij heeft nog maar enkele weken te leven.
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?

zondag 13 januari 2019 om 15:01
zondag 13 januari 2019 om 15:01
zondag 13 januari 2019 om 15:08
En dit, maar daar heeft to sowieso nogal problemen mee als je haar topics kent.nerdopviva schreef: ↑13-01-2019 15:00De coördinator pakt het toch ook op? Hij/zij delegeert alleen een paar (uitvoerende) taken naar jullie.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 13 januari 2019 om 15:10
nerdopviva schreef: ↑13-01-2019 15:00De coördinator pakt het toch ook op? Hij/zij delegeert alleen een paar (uitvoerende) taken naar jullie.
Zoals ik al zei krijgen wij alles binnen

zondag 13 januari 2019 om 15:11
En wat is het probleem precies?
zondag 13 januari 2019 om 15:13
Het grootste probleem lijkt me dat er binnenkort een collega komt te overlijden, poeh heftig zeg. Sterkte TO en collega's met dit verlies.

zondag 13 januari 2019 om 15:14
En nu moet je dagelijks 3 uur extra werken om al die mailtjes te beantwoorden voor die vermoeiende collega die zo nodig tegen het einde van zijn leven aan moest gaan zitten?
Naar hoor.
zondag 13 januari 2019 om 15:15
Dus? De man zelf is niet meer in staat de mails te behandelen, maar ze moeten wel beantwoord worden. Door jou en je andere collega dus. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

zondag 13 januari 2019 om 15:17
Ben je op je werk ook zo duidelijk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 13 januari 2019 om 15:22
Los van of het mag of niet, ik vind dit echt moeilijk doen om het moeilijk doen. Een werkgever moet je niet structureel overbelasten maar wat mij betreft breekt nood wet. In het najaar hebben wij in het team te maken gehad met een ontslag, iemand die zelf weg ging, iemand die met zwangerschapsverlof ging en iemand die ernstig ziek bleek te zijn. Dan moet je er met z'n allen wat harder aan trekken tot er nieuw personeel aangenomen en ingewerkt is. Dat is nou eenmaal zo als je werkt.
zondag 13 januari 2019 om 15:26
zondag 13 januari 2019 om 15:26
Waarom zou het niet mogen dan? Je bent toch de secretaresse? Dat is toch onderdeel van je werk?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 13 januari 2019 om 15:28
Doe even normaal zeg,ik vraag gewoon of dit niet meer een taak van een coördinator is
zondag 13 januari 2019 om 15:29
Grobbekuiken_ schreef: ↑13-01-2019 15:15Dus? De man zelf is niet meer in staat de mails te behandelen, maar ze moeten wel beantwoord worden. Door jou en je andere collega dus. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Wel als wij niks van zijn werkzaamheden weten!
zondag 13 januari 2019 om 15:30
Coördinator, iemand die coördineert (zorgt dat de dingen in hun samenhang geregeld worden)Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:28Doe even normaal zeg,ik vraag gewoon of dit niet meer een taak van een coördinator is
Precies wat jullie co doet dus.