Mag dit?
zondag 13 januari 2019 om 14:56
Ik werk op een secretariaat met nog 1 andere collega. Met 1 van van de collega's binnen onze afdeling gaat het heel slecht,hij heeft nog maar enkele weken te leven.
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
zondag 13 januari 2019 om 15:31
zondag 13 januari 2019 om 15:31
Tuurlijk mag het. Hier staat natuurlijk nergens iets zwart op wit over, dat weet je zelf ook lijkt me. En de coördinator pakt het gewoon prima op. Hij delegeert het ontvangen van de mails naar jullie en jullie bespreken ze eens per week gezamenlijk. Lijkt mij een prima constructie.
Waarom zit je hier zo mee? Het komt erg negatief over en als zeiken om het zeiken. Doe gewoon je werk en benader het niet zo negatief. Je bent secretaresse om te ontzorgen. Dat doe je op deze manier. Simpel toch? Het lijkt me vooral vreselijk dat je een collega hebt die voortijdig gaat overlijden, maar daar lijkt je grootste probleem dan weer niet te zitten.
Oh en het moge duidelijk zijn dat Jollyrider niet meent wat hij schrijft TO.
Waarom zit je hier zo mee? Het komt erg negatief over en als zeiken om het zeiken. Doe gewoon je werk en benader het niet zo negatief. Je bent secretaresse om te ontzorgen. Dat doe je op deze manier. Simpel toch? Het lijkt me vooral vreselijk dat je een collega hebt die voortijdig gaat overlijden, maar daar lijkt je grootste probleem dan weer niet te zitten.
Oh en het moge duidelijk zijn dat Jollyrider niet meent wat hij schrijft TO.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 13-01-2019 15:33
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
23.65% gewijzigd
zondag 13 januari 2019 om 15:32
Daarom dus dat verzamelen en wekelijks bekijken wie wat doet.
Waarom doe je steeds, en heel vaak, zo vreselijk moeilijk?
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 13 januari 2019 om 15:33
Vanaf eind vorige week (dus hoogstens 2 dagen) gaan zijn mails naar jullie toe. Hoe erg kan het zijn zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 13 januari 2019 om 15:33
Nee, de coördinator heeft blijkbaar deze taak aan jou en je collega gedelegeerd. Coördinatoren mogen dit doen, zij zijn op die plek gezet om het werk te coördineren, niet om het allemaal zelf uit te gaan voeren. Dus dan is het jullie taak.Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:28Doe even normaal zeg,ik vraag gewoon of dit niet meer een taak van een coördinator is
zondag 13 januari 2019 om 15:36
Je reageert op de mails met 'x1 kan in verband met persoonlijke omstandigheden niet meer op deze mail reageren, u kunt contact opnemen met x2', en als je niet weet wie x2 is bespreek je dat, samen met andere prangende vragen, in dat wekelijkse overleg met coördinator. Zoveel problemen ontstaan er dan toch niet?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 13-01-2019 15:41
Reden: Forum hapert
Reden: Forum hapert
7.23% gewijzigd

zondag 13 januari 2019 om 15:37
Het enige wat ik heel erg raar vind is dit: Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte. Zeg je dat serieus?
Dat vind ik echt een hele grove schending van zijn privacy, dat je anderen gaat vertellen dat hij ziek is.
Laat gewoon weten dat iemand wegens omstandigheden zijn mail niet kan beantwoorden.

Dat vind ik echt een hele grove schending van zijn privacy, dat je anderen gaat vertellen dat hij ziek is.
Laat gewoon weten dat iemand wegens omstandigheden zijn mail niet kan beantwoorden.
zondag 13 januari 2019 om 15:40
Volgens mij mag dat volgens het AVG ook niet.Splinter_ schreef: ↑13-01-2019 15:37Het enige wat ik heel erg raar vind is dit: Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte. Zeg je dat serieus?![]()
Wij hebben een soortgelijk geval, en inderdaad is het dan 'wegens omstandigheden'.

zondag 13 januari 2019 om 15:42
Je antwoordt alleen dat je collega zijn mail niet kan beantwoorden en dat het naar jullie wordt gestuurd. Daarvoor hoef je toch niets te weten van zijn werkzaamheden?

zondag 13 januari 2019 om 15:43
Jolly heeft wel een beetje gelijk. Je werkgever mag niet zonder jouw toestemming zich toegang verlenen tot jouw mailbox.
Ervan uitgaande dat de collega daar akkoord voor heeft gegeven, doet je werkgever of coördinator dus niets wat wettelijk niet mag.
Zelfs het communiceren dat je collega ziek is, mag als deze daar toestemming voor gegeven heeft.
Vermoedelijk ben jij daar niet van op de hoogte maar heb jij gewoon je opdrachten uit te voeren. Dat vind jij alleen nogal moeilijk he?
Ervan uitgaande dat de collega daar akkoord voor heeft gegeven, doet je werkgever of coördinator dus niets wat wettelijk niet mag.
Zelfs het communiceren dat je collega ziek is, mag als deze daar toestemming voor gegeven heeft.
Vermoedelijk ben jij daar niet van op de hoogte maar heb jij gewoon je opdrachten uit te voeren. Dat vind jij alleen nogal moeilijk he?
zondag 13 januari 2019 om 15:43
Omdat je naar mijn mening meer tijd kwijt bent om er een uur voor te gaan zitten ipv dat de co zelf een kwartier per dag ervoor gaat zittenGrobbekuiken_ schreef: ↑13-01-2019 15:32Daarom dus dat verzamelen en wekelijks bekijken wie wat doet.
Waarom doe je steeds, en heel vaak, zo vreselijk moeilijk?
zondag 13 januari 2019 om 15:47
Het enige wat jij hoeft te doen is de mail bewaren toch? En evt een mailtje terugsturen dat diegene het nu niet kan beantwoorden. Maak daar gewoon een standaard mail voor die je kan knippen en plakken. Dan heb je er amper werk van.
Dit is gewoon jouw taak als secretaresse. Maar ik zou snel een andere baan gaan zoeken, je klinkt niet geschikt.
Dit is gewoon jouw taak als secretaresse. Maar ik zou snel een andere baan gaan zoeken, je klinkt niet geschikt.
zondag 13 januari 2019 om 15:48
Ik heb het niet verzonnen, maar volgens mij gebeurt het wel zo.Splinter_ schreef: ↑13-01-2019 15:37Het enige wat ik heel erg raar vind is dit: Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte. Zeg je dat serieus?
![]()
Ik kom er morgen op terug
zondag 13 januari 2019 om 15:49
Het is niet aan jou om te beslissen hoe de coördinator zijn/haar uren inplant.Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:43Omdat je naar mijn mening meer tijd kwijt bent om er een uur voor te gaan zitten ipv dat de co zelf een kwartier per dag ervoor gaat zitten
Ik dacht oprecht dat de vraag zou zijn of je wel mailtjes mag versturen dat collega ziek is dat lijkt mij namelijk een veel dringendere kwestie dan dat jij je werkzaamheden niet leuk vind en/of niet (wilt) snappen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 13 januari 2019 om 15:56
Naar jouw mening ja, de co denkt daar anders over en doet niets wat niet zou mogen. Ze coördineert namelijk. Bovendien heeft zij, net zo goed als jullie, ook nog andere werkzaamheden en dus pik je dat, heel collegiaal (zoek dat even op op Google), samen op.Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:43Omdat je naar mijn mening meer tijd kwijt bent om er een uur voor te gaan zitten ipv dat de co zelf een kwartier per dag ervoor gaat zitten
Jullie sturen de mailtjes zeg je, dan weet je toch hoe de opdracht van dat sturen luidt?Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:48Ik heb het niet verzonnen, maar volgens mij gebeurt het wel zo.
Maar weet je, nog maar een keer, ik begrijp niet waarom jij nog secretaresse blijft. Je vindt alles moeilijk/lastig/te veel. Jij zelf kan daar toch niet lekker zitten dan, je bent echt alleen maar aan het klagen.
zondag 13 januari 2019 om 16:00
Volgens mij? Je weet het niet eens? Wat zit je hier dan voor onzin te verkopen?Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:48Ik heb het niet verzonnen, maar volgens mij gebeurt het wel zo.
Tjezus, wat vals
zondag 13 januari 2019 om 16:05
MevrouwJack schreef: ↑13-01-2019 16:00Volgens mij? Je weet het niet eens? Wat zit je hier dan voor onzin te verkopen?
Ik weet niet wat er exact in staat omdat die andere collega dat nu nog doet
zondag 13 januari 2019 om 16:05
Nieuwsflash: jouw uur is waarschijnlijk goedkoper dan die 5 kwartier van je coördinator.Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 15:43Omdat je naar mijn mening meer tijd kwijt bent om er een uur voor te gaan zitten ipv dat de co zelf een kwartier per dag ervoor gaat zitten
zondag 13 januari 2019 om 16:10
Pardon? Je stelt een vraag en je krijgt antwoord.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 13 januari 2019 om 16:15
Huh? Waar zeik je dan over?!Michella_1991 schreef: ↑13-01-2019 16:05Ik weet niet wat er exact in staat omdat die andere collega dat nu nog doet

zondag 13 januari 2019 om 16:20
Alles staat of valt met toestemming in dit verhaal.
Iets waar TO niet van op de hoogte is en hoeft te zijn.
Voor TO is het alleen maar van belang zo min mogelijk werk te hoeven doen.
zondag 13 januari 2019 om 16:22
Omdat ik me afvroeg of het mocht en omdat ik het vanaf woensdag over moet nemen voor 2 weken