Werk & Studie alle pijlers

Studentenreisproduct

15-08-2024 03:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de laatste loodjes moet er nog een stage worden gelopen die écht te ver weg ligt om te fietsen. Dus tegen het einde van de schoolcarrière een studentenreisproduct (week) aangevraagd.

Geldig per 1 augustus, vorige week de persoonlijke ov-chipkaart geladen met het abonnement, volgens zoon én de website.

Gisteren uitgeprobeerd, rood lampje in de bus. Doettutniet...
Dus zoon is braaf weer uitgestapt.

Vandaag gaan we het samen verder bekijken, maar heeft iemand een idee of er nog iets anders moet gebeuren buiten het ophalen bij zo'n apparaat?

Verplicht een minimumsaldo op de kaart ofzo?
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanwege de zomervakantie is het studentenreis product een maand lang niet geldig. In iedergeval de week variant.
Vanaf 16 augustus is deze weer te gebruiken.

https://www.studentenreisproduct.nl/weekabonnement/
Alle reacties Link kopieren Quote
Is nu niet geldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Okee...
Bedankt voor de snelle toelichting.
:redrose:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou nu met korting moeten kunnen reizen, hij ‘doet’ het dus wel/is wel geldig alleen reis je nog niet gratis. Dus waarschijnlijk geen/te weinig saldo idd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad geen saldo, maar voor dit 'uitproberen' is dat wel goed, anders hadden we ons daar óók nog druk om moeten maken.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen mijn dochter een ov kaart aanvroeg voor de start van haar studie, ging deze pas werken vanaf 1 september, ondanks dat haar studie anderhalve week voor die datum al startte. Dus de eerste treinreizen moest ze volledig betalen.

Ik weet niet hoe het zit als je pas een reisproduct aanvraagt als je verder in je studie bent.

Maar dat stond allemaal wel beschreven in mijnduo of op de website van duo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze ene zoon gaat naar het 3e jaar van het HBO, zijn studentenreisproduct is vanaf 16 augustus weer geldig.

Onze andere zoon start komend schooljaar in het eerste jaar van het HBO en bij hem is het studentenreisproduct pas vanaf 1 september geldig. We zullen dus het heen en weer reizen in de introductieweek zelf moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De KEIweek is hier (Groningen) deze week begonnen. Die staat volgens mij los van de introductieweken/dagen van de opleidingen zelf.

Dit is bedoeld om Groningen, de kroegen en de studentenverenigingen te leren kennen.

Daarna tien dagen cultuurfestival Noorderzon, dat vinden we als oude lullen dan wel weer leuk en is voor iedereen bedoeld.
:)
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
15-08-2024 09:43
De KEIweek is hier (Groningen) deze week begonnen. Die staat volgens mij los van de introductieweken/dagen van de opleidingen zelf.

Dit is bedoeld om Groningen, de kroegen en de studentenverenigingen te leren kennen.

Daarna tien dagen cultuurfestival Noorderzon, dat vinden we als oude lullen dan wel weer leuk en is voor iedereen bedoeld.
:)
Introductie week en start van lessen is hier ook ruim voor 1 september (Groningen). Kind start hier de 26ste augustus.

Uiteraard staat dat los van de KEI week, anders gaat niemand naar de KEI week. ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat iedereen zegt, hij doet het een maand in de vakantie helemaal niet maar je krijgt dan wel flinke korting.
Net als rest van jaar, korting op de dagen buiten het product dat er is gekozen:

Weekkaart betekend in het weekend korting Weekendkaart betekend weekdagenkorting.

Vanaf morgen weer te gebruiken zoals is gekozen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is wel gek want op de overheidssites staat idd 1 augustus voor de MBO's en 1 september voor de HBO's

Maar mijn MBOer kon vorig jaar ook pas half augustus de eerste keer haar OVstudentenreisproduct gebruiken en dit jaar ook pas vanaf morgen.
Dat zag je op mijnduo.nl
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-08-2024 12:10
Het is wel gek want op de overheidssites staat idd 1 augustus voor de MBO's en 1 september voor de HBO's

Maar mijn MBOer kon vorig jaar ook pas half augustus de eerste keer haar OVstudentenreisproduct gebruiken en dit jaar ook pas vanaf morgen.
Dat zag je op mijnduo.nl
Ze hoeft toch niet naar school toch dan best logisch dat hij het niet doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe hbo is vanaf 1 september, nieuwe mbo vanaf 1 augustus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-08-2024 12:10
Het is wel gek want op de overheidssites staat idd 1 augustus voor de MBO's en 1 september voor de HBO's

Maar mijn MBOer kon vorig jaar ook pas half augustus de eerste keer haar OVstudentenreisproduct gebruiken en dit jaar ook pas vanaf morgen.
Dat zag je op mijnduo.nl
O lekker suf dat die info dan niet klopt zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Alle reacties Link kopieren Quote
SEM72 schreef:
15-08-2024 12:59
Ze hoeft toch niet naar school toch dan best logisch dat hij het niet doet.
Nee, echt? :roll: :roll: :roll: :bonk:

Ging mij om het verschil in de data op overheidssite en de data die duo opgeeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas me dan weer over het feit dat TO zich hiermee bezighoudt. Dit lijkt me toch echt iets voor het kind zelf? Als je oud genoeg bent voor een studentenreisproduct kun je dat toch ook wel zelf uitzoeken?
Maar waarschijnlijk ben ik een ontaarde moeder. Dat kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedoel meer dat ik zelf ook totaal
Niet weet hoe het allemaal zit daarmee maar dat maakt niet uit want dan kunnen mijn kinderen toch prima zelf uitzoeken
Alle reacties Link kopieren Quote
smorre schreef:
15-08-2024 13:51
Ik bedoel meer dat ik zelf ook totaal
Niet weet hoe het allemaal zit daarmee maar dat maakt niet uit want dan kunnen mijn kinderen toch prima zelf uitzoeken
Je bent fantastisch, heus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
15-08-2024 13:54
Je bent fantastisch, heus.
Je hebt uiteraard gelijk :proud: maar mijn post had in een ander topic gemoeten. Over de dingen die je niet snapt.

Excuses!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-08-2024 13:43
Nee, echt? :roll: :roll: :roll: :bonk:

Ging mij om het verschil in de data op overheidssite en de data die duo opgeeft.
De data kloppen wel. Het reisproduct is geldig, maar niet gratis op de uitgezonderde dagen. Toevallig liggen de uitgezonderde dagen (vakantieregeling) in dit geval aan de start van het reisproduct.
Bijvoorbeeld: week-kaart gaat in per 1 september, maar dat valt in het weekend. Dan is de week-kaart wel actief, maar kan er pas vanaf 3 september gratis gereisd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen dit oude lijk als eerste slachtoffer voor de ov-studentenkaart 60 gulden per maand moest inleveren (1990-1991), was hij gewoon 24/7 geldig.

Als dat ding per 1 augustus geladen kan worden, is het toch logisch dat je denkt dat hij per 1 augustus werkt zoals bedoeld?

Ik ben blij dat ik hier snel antwoord kreeg over die vakantiestop.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
15-08-2024 16:25
De data kloppen wel. Het reisproduct is geldig, maar niet gratis op de uitgezonderde dagen. Toevallig liggen de uitgezonderde dagen (vakantieregeling) in dit geval aan de start van het reisproduct.
Bijvoorbeeld: week-kaart gaat in per 1 september, maar dat valt in het weekend. Dan is de week-kaart wel actief, maar kan er pas vanaf 3 september gratis gereisd worden.
1 augustus en 16 augustus is niet wat jij tikt, ook dat snap ik prima btw. ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven